Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag har bilen full med hästgrejer som jag måste bära ned till källarförrådet för att kunna lasta vinterdäcken och åka och byta däck på bilen.
Har dessutom ett par hundra meter mellan bil och förråd..
 
Jul och nyår är på ingång och med det många som vill vara lediga. Jag har bett dem skicka in sina önskemål om ledighet så att jag har en översikt och kan lägga schema.
Ser igår att på ena enheten vill halva styrkan ha ledigt på både jul och nyår - och det går inte, det går inte att få ihop det. Jag mailade dem om detta och frågade hur de vill göra, ska vi lägga andra arbetstider/korta pass så att man kan jobba och ändå få tid hemma (fler får vara inne och jobba, men korta pass) - eller ska vi ha långa pass (= färre personer) och jag bara bestämma rakt upp och ner vem som får ledigt och inte?

Ett svar:
"Man vill vara hemma och ordna fest/åka till fest/ sova länge efter etc.. Och Jul /Nytt År är stora helger, då tycker jag man ska ta hänsyn till att människor vill vara med familjen."

…...:arghh:
 
Jag stör mig på att jag gjorde världens mest grundläggande misstag och glömde ställa om väckarklockan till vintertid. Jag kom så långt att jag piskade upp mig från sängen (under högljudda protester från hjärnan) och gick och muttrade till mig själv att "vad är det här för skitsnack om att man skulle få mer ljus på morgonen, det är ju fortfarande nästan helt mörkt ju!"

Sen tittade jag på klockan i köket och insåg mitt misstag :banghead:

Förvisso rätt ok att få gå och lägga mig igen, men vid det laget hade jag skakat så mycket liv i kroppen att jag hade svårt att komma till ro!
 
Jag ska enligt ordinarie schema jobba alla juldagar och över hela nyår. Kanske inte det roligaste och självklart hade jag föredragit att vara ledig de dagarna, men att den chansen/risken fanns visste jag ju när jag tackade ja till jobbet, så det är ju bara att gilla läget och njuta av julfriden på eftermiddagarna och kvällarna efter jobbet istället tänker jag.

Vill man inte riskera att behöva jobba storhelger, så bör man nog jobba i nån bransch som alltid håller stängt över sånt..
 
@villhöver Tycker du att det är lämpligt att du skriver så ingående - och negativt - om personalen du ansvarar för? Med tanke på att du inte är anonym menar jag.

Skulle någon från arbetsplatsen läsa dina inlägg skulle den ju veta vilka du syftar på.
 
Jag söker nytt jobb, som så många andra gånger förr. På något konstigt vis ska jag vara tacksam(?) för att jag får ta hand om skiten andra lämnar efter sig? Jag ska vara tacksam för att jag har ett jobb, som andra inte vill ha pga arbetstider? Pga att även om jag inte har barn så ska jag avstå för andras gemenskap? För att andra inte orkar bry sig?

Nej, jag skiter i det här. Jag vill inte ha dåligt betalt för att andra ska slippa bry sig, för att andra ska köpa sig fria, för att andra ska kunna skita i sina anhöriga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 575
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 125
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 552
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp