Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en bekant som ständigt lägger ut på Facebook och Instagram om hur mycket hon älskar sina barn. Ungarna är nästan alltid färgkodade och har tröjor där det står storasyster, lillebror, mammas älskling och så vidare.
Jag borde väl vara glad att hon älskar sina barn, men kom igen!
Undrar alltid vad som döljer sig bakom fasaden när jag ser ett sådant inlägg. Det känns så krystat och tillgjort när någon försöker måla upp en perfekt bild på sociala medier.

Stör mig på att jag har lock i ena örat dom bara vägrar släppa. Revaxör hjälper inte ett dugg. Mycket irriterande
 
Jag stör mig på att jag somnar så snabbt, vill så gärna lyssna på ljudbok, tänker att det är ett perfekt tillfälle. Men jag får spola tillbaka, på fyra dygn har jag på riktigt uppfattat fem meningar. Jag ställer förhoppningsfullt in sleep på 20 minuter varje kväll:meh:
 
Förra veckanfick jag skit ont i huvudet å var sjukt trött. Var “frisk” i två dar sen feber, förkyld, sjukt ont i halsen å nu har jag börjat hosta...
 
Anhörigs VÄRDELÖSA telefon. Jag försöker hjälpa hen att installera Instagram, men det går inte då halva internminnet upptas av systemminne och resten av förinstallerade appar som inte går att avinstallera. Vad är poängen med en smartphone om man inte kan ha appar på den? :mad:
 
Vårt internet är skitsegt! Och det försvinner lite då och då. Verkar ha hänt något för stora delar av orten verkar ha problem. Det är störande.
 
Jag anställde en städfirma (den städfirma min hyresvärd rekommenderar) för att hyresvärden suger och ger dyra böter samt faktureringsavgift på 160kr om det ligger kvar ETT Hårstrå någonstans i lägenheten. 5-6 timmars städning och ca 2500kr senare och det enda min hyresvärd godkänt är fönsterputsningen, kom igen liksom!
 
Jag stör mig på svampförsäljare... För helvete, om jag hade kunnat/velat betala det kilopris som varenda säljare lägger ut annonser med så hade jag inte lagt ut en sökesannons med ett maxpris som ligger en bit lägre än i annonserna :meh:
 
Är det som förvånar
A att namn på länder ingår i ordförådet för andra språk än engelska?
B att dessa namn då är annorlunda än de engelska?
C att det finns länder som har andra huvudspråk än engelska?
Högst oklart!
 
Igår när jag besökt Dollarstore här i stan hade de redan börjat plocka upp julpyntet! :eek::banghead:
Augusti är tydligen den nya starten för julhandeln... Lite smått surrealistiskt att gå och titta på julsaker i tjugofemgradig värme :cautious:

Aaaaaaaaah!!!!!! Nej?!? Fy satan. Jag ska på riktigt göra som jag sa till en kompis för ett tag sen... första gången jag ser nåt juligt i nån mataffär ska jag bunkra så jag slipper handla mat nån mer gång innan slutet av nov 😖😖.
 
Stör mig på att bara terrängen och banhoppningen från EM finns att se på svt play, inte dressyren :cautious: Jag såg bara en del av banhoppningen igår och tänkte titta ikapp nu
 
En kollega frågade om jag ville ha ett bord Ja det tar jag gärna jag om du inte vill ha det längre kan du ta med det på lördag då vi bägge skulle jobba
Visst
Hade kollegan med sig något bord tror ni :meh:
Jag glömde visst bordet :mad:
 
På samtalet jag hade med kundtjänsten för min bredbandsleveratör igår. Människan lyssnade verkligen inte ett enda dugg på vad jag sa, utan det var mest som en enda monolog där hon - utan att ta så mycket som ett andetag - försökte övertala mig att lägga till fler tv-kanaler, trots att det första jag sa var att jag ville dra ner rejält på antalet kanaler eftersom de höjt priset och vi nästan aldrig nyttjar de kanaler vi har. Jag försökte avbryta henne flera gånger men det slutade med att jag fick skrika "Hellooo?! Are you even LISTENING to me?!" varpå hon tog en sekunds paus för att sedan fortsätta med samma monolog igen. Jag la på luren i örat på henne och ringde direkt till företagets Complaints Department :devil:

Det ska mycket till för att jag ska tappa humöret, men kvinnan igår tog verkligen priset för sämsta kundbemötande någonsin!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 858
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 167
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 567
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp