Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huset jag bor i fyller 40 år om ett par veckor. På grund av detta ordnas gårdsfest med grillning och sånt. Typiskt trevligt.

Men.

Huvudnumret är en fucking inbjuden jävla BOSTADSMÄKLARE som ska tala om vad vi som bor här kan göra för att
1. Höja prisläget i området i stort (här är redan svindyrt).
2. Höja det så kallade värdet på våra lägenheter.

Fy fan vad det stör mig!
 
Huset jag bor i fyller 40 år om ett par veckor. På grund av detta ordnas gårdsfest med grillning och sånt. Typiskt trevligt.

Men.

Huvudnumret är en fucking inbjuden jävla BOSTADSMÄKLARE som ska tala om vad vi som bor här kan göra för att
1. Höja prisläget i området i stort (här är redan svindyrt).
2. Höja det så kallade värdet på våra lägenheter.

Fy fan vad det stör mig!

På en fest? Vilken störd jävla grej.

Bli skitfull, svär och lev rövare.
 
Huset jag bor i fyller 40 år om ett par veckor. På grund av detta ordnas gårdsfest med grillning och sånt. Typiskt trevligt.

Men.

Huvudnumret är en fucking inbjuden jävla BOSTADSMÄKLARE som ska tala om vad vi som bor här kan göra för att
1. Höja prisläget i området i stort (här är redan svindyrt).
2. Höja det så kallade värdet på våra lägenheter.

Fy fan vad det stör mig!
Vilket feststämningsevent! :cautious:
 
Det här med klyschor. Exfotbollskillen och goa gubben Glenn Hysén ska gifta sig och säger i Expressen (tror jag det var) "Hon är mitt livs kärlek". Vad annars skulle han säga? "Jag har haft ett par tre kärlekar innan som varit mer himlastormande men det här blir säkert också bra"?

:D
 
På en fest? Vilken störd jävla grej.

Bli skitfull, svär och lev rövare.
En kupp planeras! Fyra hushåll hyr fortfarande av föreningen. Minst en vuxen i vart och ett av dessa har bott i huset sedan det var nytt. Det är vi, två familjer från kurdiska Iran och ett samkönat par. Denna kvartett funderar på att hålla ett litet anförande på temat Från granngemenskap till spekulation, från hyresrätter till bostadsrätter, ungefär. Plus en hyllning till de verksamheter på gatan som är oattraktiva för gentrifieringsprocessen.
 
Jag och några få personer till, som jag hittills aldrig träffat men som bor i närheten, bestämde via fb att träffas pga gemensamt intresse. Jag skriver att det är två dagar nästa vecka jag inte kan. Genast kommer förslag på ena dagen. När de andra inte kan så har de förslagen direkt strukits, men när jag upprepar att jag inte kan då blir det tyst. Tyst. Till slut skriver jag att de andra kan ju ses då ändå, så kommer jag om jag mot förmodan skulle kunna typ. De andra okejar snabbt. Det är absolut inte svårt att välja en dag jag kan, normalt sett är det en dag varannan vecka jag inte kan, vilket jag skrev.

Vi känner inte ens varann, så de har egentligen ingen anledning att ha "nåt emot mig" men jag blev ändå orimligt ledsen över det där 😔. Kanske mer trist än störigt.
 
Sverigedemokrater. Generellt men just nu på att de går in i alla möjliga jävla trådar överallt enbart för att gör "reklam" och påpeka att detta är minsann det nya Sverige och ni röstar väl rätt. Just nu är det ett inlägg om en hund som blivit uppeldad. Mig veterligen finns det en del exempel på svenskar som plågat djur men detta skylls såklart genast på invandrarna. Alltså finns det något annat parti där väljarna håller på på detta sättet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 728
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 165
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 566
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp