Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpare på tradera som har angett fel adress OCH telefonnummer. Jag skickar paketet till adressen som anges i vinnarmailet. Sen mailar säljaren och undrar om jag postat. Jodå säger jag, fick du inte mitt sms? Då kommer det fram att hen både flyttat och bytt nummer? MEN VARFÖR I HELVETET ändrar man inte det i sina kontaktuppgifter på tradera då? :banghead:
Och nu undrar köparen vad VI ska göra åt saken?! Ja inte fan vet väl jag?! 🤯
 
Min idrottslärare stör mig.

Förra veckan tyckte han inte att psykisk hälsa passade in under temat "vad är hälsa?".

Idag frågade han mig "har du någon sjukdom/problem?" och när jag svarade att jag har depression, gad och rätt allvarliga sömnproblem sa svarade han "men du kan ju inte vara deprimerad, du ser inte ens deprimerad ut" :meh:
Nej jag kanske inte ser deprimerad ut, för att jag verkligen försöker hålla mig och vara "normal" när jag är bland folk. Men jag är fortfarande deprimerad.
 
Min idrottslärare stör mig.

Förra veckan tyckte han inte att psykisk hälsa passade in under temat "vad är hälsa?".

Idag frågade han mig "har du någon sjukdom/problem?" och när jag svarade att jag har depression, gad och rätt allvarliga sömnproblem sa svarade han "men du kan ju inte vara deprimerad, du ser inte ens deprimerad ut" :meh:
Nej jag kanske inte ser deprimerad ut, för att jag verkligen försöker hålla mig och vara "normal" när jag är bland folk. Men jag är fortfarande deprimerad.

Svara: ”ok och du är ju dum i huvudet och det syns inte heller utanpå”
 
Min idrottslärare stör mig.

Förra veckan tyckte han inte att psykisk hälsa passade in under temat "vad är hälsa?".

Idag frågade han mig "har du någon sjukdom/problem?" och när jag svarade att jag har depression, gad och rätt allvarliga sömnproblem sa svarade han "men du kan ju inte vara deprimerad, du ser inte ens deprimerad ut" :meh:
Nej jag kanske inte ser deprimerad ut, för att jag verkligen försöker hålla mig och vara "normal" när jag är bland folk. Men jag är fortfarande deprimerad.
ADIH syns inte heller utanpå :cool:
 
Svara: ”ok och du är ju dum i huvudet och det syns inte heller utanpå”
ADIH syns inte heller utanpå :cool:
Jag svarade "tror du mig om jag säger att jag har ont i huvudet?". Det trodde han på. När jag frågade "tror du på att jag har ont i huvudet även om du inte ser det?" svarade han också ja för att det var ju fysiskt. Men det med depression stämde ju inte eftersom han inte såg det.

Men era svar var ju mycket bättre, att jag inte tänkte på det! Men hade nog ändå inte vågat säga att han är dum i huvudet, som den fegis jag är :grin:
 
Första bussåkardagen.
1. Kommunen har lagt om alla lokalbussar, det är totalt kaos, inget fungerar och alla är väldigt upprörda. Så min lokalbuss kom inte.
2. Fick gå hem och hämta bilen för att hinna med bussen som ska ta mig 12 mil till uni.
3. Fastande i alla rödljus och fick köra som en dåre för att hinna.
4. Lyckas parkera i stan, tog sambons jobbparkering.
5. Fick springa till busstationen. Till det hör att jag är ganska halt i mitt knä, jag var till kiropraktorn igår och borde alltså absolut inte springa idag.
6. Hatar alltid alla långsamma jävlar som ska åka buss och INGEN har köpt resa före dom kliver på bussen.

Liknande uppdateringar i denna tråd kommer nog att ske med jämna mellanrum hela hösten.

Mvh sur och öm i mitt knä
 
Hittade en hög med bortglömd smutstvätt under en hög med halvt använda kläder, så nu luktar det smutstvätt :wtf: och jag måste sortera men ryggen protesterar.
Behöver få till bättre rutiner med tvätten. :cautious:
 
Jag svarade "tror du mig om jag säger att jag har ont i huvudet?". Det trodde han på. När jag frågade "tror du på att jag har ont i huvudet även om du inte ser det?" svarade han också ja för att det var ju fysiskt. Men det med depression stämde ju inte eftersom han inte såg det.

Men era svar var ju mycket bättre, att jag inte tänkte på det! Men hade nog ändå inte vågat säga att han är dum i huvudet, som den fegis jag är :grin:
Jag kommer ofta på dom bästa svaren i efterhand :cool: fast det kanske är säkrast så.
 
På att mitt hår plötsligt bestämde sig för att se jättesmutsigt ut idag trots att jag tvättade det i söndags kväll. Det brukar hålla sig fint minst dubbelt så länge i vanliga fall, och jag har verkligen inte gjort något annorlunda! :confused:
 
Människor som kör upp på skogsvägar för att dumpa skräp i skogen. Vad är det för folk???

Har flera vägar som stängs med bom och jag fattar det för så fort bommen stått öppen ett tag hittar man massa skit längs vägen. Svart sopsäckar med all möjlig bråte. Hur svårt kan det va att ta skiten till tippen istället!?
 
Människor som kör upp på skogsvägar för att dumpa skräp i skogen. Vad är det för folk???

Har flera vägar som stängs med bom och jag fattar det för så fort bommen stått öppen ett tag hittar man massa skit längs vägen. Svart sopsäckar med all möjlig bråte. Hur svårt kan det va att ta skiten till tippen istället!?

Tyvärr misstänker jag att mycket av det är bärplockare... samt slöa villaägare som inte orkar passa in tiderna på återvinningen alt att de tycker det är för långt till återvinningen :meh:
 
Människor som kör upp på skogsvägar för att dumpa skräp i skogen. Vad är det för folk???

Har flera vägar som stängs med bom och jag fattar det för så fort bommen stått öppen ett tag hittar man massa skit längs vägen. Svart sopsäckar med all möjlig bråte. Hur svårt kan det va att ta skiten till tippen istället!?
Mycket hantverkare och sk "asfaltsläggare" med tyvärr, som privatperson är det ju gratis att lämna på återvinningar men inte för hantverkare och "asfaltsläggare".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 858
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 167
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 567
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp