Sorry TW, såg inte ditt svar förrän nu!
Det känns helt ok att vara hemma i Sverige igen, fast jag tycker att vi kunde fått en lite mer mjukstartande vår. Jag menar barnen hade inte ens sett snö på riktigt innan vi flyttade.... Nu har temperaturen legat på noll eller minus i tre månader medan rabarberplantorna är en halvmeter höga på Irland. Jag har alltid föredragit de Irländska vintrarna men ser fram emot att faktiskt ha några årstider istället för ständig vårhöst
Jag saknar Irland jättemycket, mer än min sambo tror jag. Jag blir helt sentimental när jag tittar på irländska filmer och saknar bergen massor. Inte för att jag hade kunnat gå i dem just nu ändå....
Ja äntligen har vi flyttat in i vårt nya hus, det är jättebra men stor förändring mot vad vi hade (200 kvm på 36 000 kvm tomt vs 127 kvm på 800 kvm tomt) men det blir nog bra det här också, framför allt är det grymt praktiskt och barnvänligt. Vi bor ett par hundra meter från förskola, bad, fotbollsklubb och det finns otroligt mycket cykelstigar och gångar här. Ett par km bort ligger skogen och ett par km åt andra hållet båda mina föräldrar. Så vi ska bara vänja oss vid att ha grannar
Barnen har installerats i förskolan, Isaac (3 år) var väldigt tveksam i början men nu galopperar han sött in utan att säga hejdå och är lika glad när vi hämtar honom. Han funkar bra i gruppen och har lärt sig deras rutiner jättefort. Underbart att se.
Sam (5 år)går det lite trögare för, speciellt på kompisfronten. Han saknar sina gamla kompisar och har inte riktigt hittat någon här som han har bondat med. Personalen är jättebra och försöker få in honom med de andra men han har inte riktigt ro att lära känna dem än. Förra torsdagen var första gången han ville gå in själv, och då har de gått på fsk i drygt 2 månader. Men det löser sig nog. De har förresten börjat på hemspråk båda två, där är en liten tjej i Sams ålder med en amerikansk pappa också så de tre träffas en gång i veckan och pratar loss med en lärare som kommer från England. Förra veckan var första gången och det verkar ha gått bra.
Trean ligger fortfarande i magen och väntar på våren. Jag har beräknat datum på lördag så det är spännande, men jag har gått över med de två andra så sannolikheten att jag får träffa bebis denna veckan är ganska liten. Å andra sidan är det helt ok, Sverige och Irland spelar kvalmatch på fredag och jag har bokat barnvakt och bord på den irländska puben i stan! Som grädde på moset kommer sambons dotter och hälsar på onsdag till söndag, barnen har längtat efter storasyster massor och hon efter dem såklart. (Isaac sa igår kväll att "It's a long long long long way to Tipperary and jag saknar det." "Vad saknar du i Tipperary?" frågade jag. "Domimique" sa han och grät.
Freya örk och fy för magsjuka, så drygt! Men skönt att ditt illamående har lagt sig lite, hoppas resten av din graviditet blir bra! Visst har min mage lite likhet med din första, tycker jag känner igen den där muminnosen haha.