Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Jag vet inte riktigt vad som fick honom att ändra sig. Det vet han knappt själv. Jag hade nästan slutat att hoppas, och när Maja hamnade på sjukhus med hjärnskakning blev jag till och med lite skakis och kände att det faktiskt kunde räcka med två. Några veckor senare (4:e dec) firade jag och Micke tio år tillsammans, och då sa han att han ville skaffa ett barn till. Jag trodde inte mina öron! Det är rätt typiskt honom att spara en sådan sak till ett romantiskt tillfälle, och jag blev såklart väldigt glad men oxå lite skraj. Plötsligt blev det liksom verkligt!

Vi besked oss som sagt 4/12 och på juldagen plussade jag. Gick lite väl fort, men nu hoppas jag att pyret håller sig kvar. Om inte så verkar vi ha rätt lätt att tillverka barn iaf :)

Kul att allt har gått bra med resa och flytt! Håller tummarna att ni snart hittar ert drömhus!

Kram!

Grattis till den lilla i magen :)
Sambon och jag slarvade lite med skydd pa nyarsafton och jag kom pa att det var precis vid ägglossningen sa vi far väl se om det blir en trea här ocksa, en del av mig vill det, en del inte men vi far väl se. Vill väl egentligen fa huset "färdigt" först.

Dagen före julafton flyttade vi upp i varat eget hus, helt underbart att ha varat eget igen efter 9 manader som inneboende först hos svärmor och sen hos svärfar. Pa övervaningen är än sa länge bara tre väggar malade sa där är en hel del kvar att göra. Undervaningen är lite kvar att kakla i tvättstugan och sen en massa smafix men att bara ha varat eget är underbart. Barnen älskar sitt nya stora lekrum och att ha massor plats att springa runt pa.

Det blev ingen växande bebis, bade sambon och jag blev ända lite besvikna. Ska man ta det som ett tecken pa att vi vill ha ett barn till?

Förra veckan fick vi ett skönt besked. Emilias förskolelärare far stanna, den hon vikarierar för har bestämt sig för att vara föräldraledig pa obestämd tid. Ibland gillar jag att manga här väljer att vara hemma länge med sina barn :)

Ni som har barn runt 3-4 ar hur bra uttal har dom dom?
Emilia lär sig ju tva sprak och i tyskan klarar hon alla uttal väldigt bra, hon pratar redan nu bättre än hon "behöver" för sin alder.

I svenskan har hon mer problem, vilket inte är sa konstigt men jag är ända nyfiken pa hur era barn pratar. Tex har Emilia svart för ord som sjukhus, det blir hukhus.

Grattis Julia. Vad roligt! Hur mår du den här graviditeten? Håller tummarna att du slipper illamående (visst led du mycket av det med my och maja?)

Turbo: Skönt att ni bor på rätt ställa nu, kan tänka mig att det är tufft att bo hos svärisar.
Jag tror inte du behöver vara orolig för uttalet. Tuva kan prata rent, men hon har en jämnårig kamrat som inte kan säga r, j osv. Inget göra åt det vad jag vet.

Åh jag måste dela med mig av min eftermiddag. Jag har sånn ångest!
Tuva började på gympa idag för 4-6 åringar. Det var utan föräldrar och hon var helt med på att jagskulle gå, hon skulle klara sig själv o bla bla.
Väl där satt endel föräldrar kvar. Jag stannade i 10 min och såg att hon kom igång sen åkte jag och snabbhandlade och var tillbaka 30 min senare. Då var hon jätteledsen och hade varit orolig för jag inte var kvar. :( mammahjärtat skar. Usch så dålig förälder jag känner mig, sågar mig själv längs fotknölarna som var så dum att jag åkte iväg såhär första gången.
Nu har jag lovat henne att alltid stanna kvar. Min stackars tjej. :(

Tack! Jo, jag mådde förjäkligt både med My och Maja i närmare tio veckor, och det verkar inte bli bättre den här gången. Jag mår otroligt illa, spyr flera gånger om dagen och har fått lergigan comp utskrivet igen, men det verkar inte hjälpa så mkt. Jag är sjukskriven just nu, går inte att ha en klass och springa och spy sex gånger innan klockan är halv tio liksom (som det var sista arbetsdagen innan sjukskrivningen). Det är rätt deppigt att må såhär och svårt att fokusera på vad vi får ut av det senare...;)

Ang gympan. Kritisera dig inte så hårt. Tuva var ju med på det från början och du bedömde det som att det var lugnt. Nu vet du att det inte fungerade så bra, så då gör du på ett annat sätt nästa gång. Man kan inte veta hur allt ska bli från början. Kul med gympa iaf, det vill jag att My ska börja på snart!

Jobbigt att du ska behöva ma sa daligt den här gangen ocksa, hoppas att det blir bättre fortare den här gangen.

Ajda- jag är inte orolig för spraket, det är inte konstigt att barnens svenska kommer vara sämre än tyskan. Var mest nyfiken.
Ja, det är jätteskönt att ha eget hem igen. Det är massor kvar att göra men det tar vi lite i taget. Ett tag trodde jag att jag skulle bli galen av att bo med svärföräldrarna (dom är iof snälla men det är pafrestande ända).
Haller med Freyja om gympan, ni hade ju pratat om det innan och det var ju ok för Tuva att du skulle ga.
Vi försökte anmäla barnen till gympa i höstas men det var fullt da, kanske finns det plats senare. Sag ocksa nu att handbollsföreningen har bollek för barn fran 4 ar och det skulle nog Emilia tycka var roligt, den är nära oss ocksa.

Kl

Idag fyllde My fyra(!) år och vi har haft ett väldigt lyckat barnkalas här, så jag är fullkomligt slut just nu! Orkar inte röra mig från soffan ;)

My har varit så lycklig hela dagen och så väldigt glad och tacksam över sina presenter, särskilt den fina Dora ryggsäcken jag fyndade på tradera och de nya skidorna. Hon har inte tagit av sig ryggsäcken mer än för att byta om på hela dagen och kunde absolut inte lägga sig utan att ha den bredvid sig i sängen. Så mysigt att se denna glädje!

// Julia

Grattis till My, helt otroligt att dom blir 4 ar nu. Emilia fyller om knappt 1,5 manad och hon planerar redan sitt kalas.

Hur mar du?

Ja, det är helt galet!

Vi hade korvkiosk vid maten (korv med spagetti genom och lite tillbehör). Alla barn fick två kronor som de skulle betala med. Med allvarliga blickar betalade de sin mat och fick sen komma för påfyllning. Efter maten blev det tårtkiosk :) Väldigt lyckat moment faktiskt, lite roligare än att servera vid bordet!

Vi hade en väldigt rolig skattjakt oxå i Dora- anda med karta och massa hinder att ta sig över och genom, och olika saker de behövde hitta på vägen. B la fick de fiska upp en fisk med en nyckel på sig ur badkaret (fisk med magnet och fiskespö med magnet, som de fick leta rätt på innan de kom till "floden"). Skattjakten slutade vid ett låst förråd dit nyckeln gick och där vi gjort iordning med ljusslingor, gosedjur, ballonger och annat fint som hängde i tak och på väggar. Längst in låg Micke bakom ett skynke och vid en skattkista. Han sträckte bara ut en pälsbeklädd hand och sa att han var Doras kompis och att hon lämnat några skatter åt barnen. Och så fick de varsin godispåse. Väldigt lyckat!

Jag mår sådär förresten. Hemskt under förmiddagarna, men senaste tre dagarna har jag mått helt ok under em. Nästan så att jag börjar undra om något är fel. Ska på Vul om en dryg vecka så då får vi se. Är tjock om magen redan och äter full dos av lergigan comp och primperan. Känns sådär, men nödvändigt. Har inte kunnat röra mig från soffan innan...

Vilket roligt kalas, önskar att jag vore lika pahittig. Emilia haller just nu pa att fundera vilka hon vill bjuda, det varierar lite fran dag till dag. Jag tycker att det är jättesvart, sa att det blir dom hon leker med men samtidigt sa ingen blir ledsen.

Skönt att det är lite bättre, förhoppningsvis är det medicinen som hjälper och inte att ngt är fel.

Känner mig sa ledsen

Bekanta (skolkompis med pappan, gemensamma vänner med mamman) har en bebis som föddes i höstas. Dom märkte tidigt att ngt var fel men togs inte pa allvar av läkarna trots akutenbesök varje dag. Sen blev det riktigt illa, bara ursprungssjukdomen hade varit nog jobbigt för barnen men nu blev det komplikationer sa bebisen är bla blind. Saker som kunnat undvikits om en enkel undersökning gjorts.

Jag vill inte skriva för mkt med tanke pa familjen men behövde skriva av mig lite.

Skickar kramen vidare till familjen, dom behöver den mest.

Om ni undrar vad som hänt kan ni söka på "hjärtebarn" på facebook, där skriver mamman om deras tuffa tid och vad som hänt.

Senast ändrad:

Nu har jag oxå läst och usch vad tagen och ledsen jag blir! Fy så orättvist och så dåligt att ingen tog dem på allvar! Jag hoppas att de gör en anmälan även om det inte hjälper Tyra, så kan det hjälpa andra i liknande situation.

Fy bubblan vad livet kan vara skört ibland alltså... Det är nästan lite plågsamt att påminnas om det.

*kl*

Ellan har ju börjat på Ridlekis nu och tycker att det är jätteroligt. Idag fick hon följa med mig till stallet och rida storhäst.

563198_10151278130286641_46954318_n.jpg

*kl

Jag är så kluven!
Vi har bestämt att jag inte tar några fler p-sprutor och så ser vi vad som händer.

Å ena sidan vill jag att det blir knodd på en gång, å andra sidan vill jag hellre ha barn tidigt på året så man har koll på läget när solen kommer :D

Men hur jag än vill så kan jag ju inte råda över när ägglossningen startar igen...

Och jag som inte ens ville ha barn...

:confused:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 342
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 280
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 943
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10