Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

whohoo en bajsblöja här :bump: har väntat på det sen igår så jag ska kunna testa denna metod :D återkommer med utvärdering...

oj :O vi har nog haft minst 3 bajsblöjor sedan dess, men så har jag ju en riktig skitunge med:D

Vi kan nog ha en vinnare :banana: det var mycket lättare än det lät på beskrivningen. Helt ärligt trodde jag ni menade diskhon :o och där är svårt att komma till. Men här var jättelätt och inte alls så tungt som jag trodde, fick lite stöd från handfatet. Inga ledsna miner, varken från mig eller Iggy :) Jag älskar oxå buke!

kl

Vi har helt underbart vårväder här, det var 12 grader redan vid 8.30.
Emilias kompis skulle komma idag och fira hennes födelsedag men han är sjuk. Istället ska åka till en djurpark idag och frågade Emilia om hon ville det, nu springer hon omkring och ropar "löwe" (lejon) och apa, hämtar våra skor och tjatar på oss. Tror hon vill till djurparken :)

Maja sov från 19-06 utan att äta i natt, vaknade två gånger under den tiden men det räckte med nappen för att hon skulle somna igen. Emilia sov destå sämre, aldrig kan dom ha bra nätter samtidit.

Ajda- Vi hade med båda barnen till simhallen när Maja var straxt över 4 månader, det var inga problem. Hon älskade att bada så vi var nere i vattnet ganska länge, sen turades sambon och jag om att bada med Emilia och sitta på land med Maja.

Vi kan nog ha en vinnare :banana: det var mycket lättare än det lät på beskrivningen. Helt ärligt trodde jag ni menade diskhon :o och där är svårt att komma till. Men här var jättelätt och inte alls så tungt som jag trodde, fick lite stöd från handfatet. Inga ledsna miner, varken från mig eller Iggy :) Jag älskar oxå buke!

Wiiehoo :banana:

härligt :bump:

turbo ha en kanonhärlig dag bland alla djuren!

ajda vi har också badat med isaac sen han var 4 månader, han var i vattnet kanske en halvtimme, men det beror ju s¨klart på barn och vattentemperatur. Lowe har det säkert jättebra hos farmor och farfar (var det va?)

alltså. jag fattar inte..provade köra er version av blöjbyte, men benen kommer ju också i tvättstället? Så fattade jag inte på er beskrivning att det skulle bli :p

Usch, hoppas ni får rättsida på sovandet snart. Vi hade samma fenomen innan med Algot, han ville bara somna när sambon bar omkring honom. Tror det hängde ihop med att jag tappar tålamodet väldigt fort när jag blir trött. Ni kan inte prova bryta vana/mönster rakt upp och ner på något vis? Lätt för mig att säga, jag menar inte ngt illa med det... Några gånger när A har varit orolig på kvällarna har vi stoppat ner honom i ett varmt o skönt bad (han tycker om att bada, gör hon det?) o sedan har vi masserat honom med olja i lite lugn och ro och sedan har han somnat lättare. Än en gång, lätt för mig o säga, men kanske värt o prova (om hon inte hatar bada förstås ;))..

Ajda: Vi badade 30 minuter rakt upp och ner första gången vi var på babysim, men det var i en varmvattenbassäng. Vet inte om det spelar någon roll... Han var då exakt 3 månader gammal.

Turbofling: Ha en skön dag på djurparken :) Låter sjukt skönt med vårväder, längtar efter det här oxå....

*kl*
Åh det här är "nästan" den skönaste stunden.

Ella knoppade in i min famn av sig själv för 10 min sen, exakt i rättan tid för skidskytte och vinterstudion. Nu sitter jag under en stor filt med en STOR kopp kaffe och ska se på andra skyttet, vi (Sverige) ligger bra till :D

På tal om bad: Ella badade också runt 30 min första gången, som 4 månaders dök hon ( fast då hade vi badat flera gånger ). Men som sagt varmvatten alá 37 grader. Det kanske är smidigast att låta farmor/farfar få rå om Lowe och så får Tuva rå om er 100% i badhuset :)

Senast ändrad:

Nu har jag bytt dagens tredje bajsblöja, och Moa gillar verkligen detta sätt bättre! Visst hon blir blöt om hela benen, men det är bättre än att ligga och gråta och vrida sig på skötbordet! Hon har redan fattat vad jag menar när jag säger att vi ska "bada rumpan":D

jag använder en skumtvättlapp och sköljer ur den efter användning, och tvålar och spritar tvättstället efteråt

Visst är det bra :) jag är helt lyrisk, hur man nu kan bli det av bajsblöjor ;) Jag slipper ångesten över blöjbytena när vi måste bråka och Iggy slipper bli arg och ledsen. Återigen Buke är :bow: super!

haha söt bild:p
jag försökte göra så, men hon blev tokig och bara spjärnade emot, och hon är stark som ett helt kompani så kör nog med benen i stället fortsättningsvis också!

Vi har tvättat L ett fåtal ggr i handfatet, och då har han fått ha benen i. Tycker det är mycket lättare att komma åt då, och mindre tungt. Bara man tvättar av benen också efteråt så... :p

Vi lämnade Lowe hos farmor och farfar. Det är inte 37 grader i vattnet här i stan utan 32 tror jag. Det blir ganska kallt. Sambon och jag frös. Tuva hade jätteroligt. Hon höll sig till oss hela tiden och var inget vild alls. Hon fick en rejäl kallsup när vi tittade bort några sekunder så då blev hon lite rädd. Jag blev ännu räddare och har jättedåligt samvete över det nu :( Men inget hände, men verkligen en läxa för mig och sambon.
Vi satt bredvid henne och tittade på varandra och pratade om ngt och när jag tittar till så har hon huvudet under vattnet. Det var max 5 sekunder vi tittade bort. Så man ser verkligen hur snabbt saker och ting händer.

håller delvis med, när det är 25 grader i sjön här är detnästan för varmt :P och d är jag ändå en fryslort.

I barnpoolen här där jag bor har de 26 grader. DET var kallt så Moa och hennes kusin hackade tänder, hade gåshud och blev blåa om läpparna :scary:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 635
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar