Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag tolkar det som att det bara är rumpan som man viker in över vasken (rumpan mot kranen och överkropp+ben ut mot föräldern som håller).

Vi hade också lite problem i samband med den ökade rörligheten men det gick över på ett par-tre veckor och nu är det bara enstaka gånger när sonen är allmänt missnöjd som det inte funkar bra med skötbordet. Kissblöjor byter vi oftast stående på golvet dock. Att byta bajsblöjor stående skulle nog resultera i bajs på golv, väggar, förälder och över hela barnet. :angel:

Hoppas på att det är övergående här oxå! Vi har haft några såna bajsincidenter du beskriver... :angel:

Haha på tal om incidenter på skötbordet:p
Kom och tänka på en sak som hände när Isak var spädbarn och jag skulle
byta på honom. Han låg på bordet och jag bockade mig ner (med en hand på Isak så klart ) för att ta upp en blöja, hade tagit av honom den gamla blöjan och fick den berömda kissstrålen rätt i örat:p:rofl:
Skulle sedan tvätta honom och då bajsade han mig i handen

Senast ändrad:

Jag byter så gott som alla blöjor stående vid bordet framför TVn. Han har att hålla i och distraheras av TVn. Har gjort så i princip sedan han kunde stå, då började han vägra att ligga ner vid byten.

PS: Inga bajsincidenter här inte. ;)

Ja precis, bara rumpan över vaskkanten. Kanonpraktiskt. Man får känna efter så att man får med allt i ljumskarna, resten tar jag med svamp.

Ja precis, bara rumpan över vaskkanten. Kanonpraktiskt. Man får känna efter så att man får med allt i ljumskarna, resten tar jag med svamp.

Precis så gör vi med, fast utan svamp. Det fungerar supersmidigt och är väldigt praktiskt om du frågar mig :)

Eller hur! tänkte att jag inte kunde vara ensam om detta fenomen. :)

svampen för att jag tycker bajs på handen är så läskigt, speciellt treåringens *yuck* men det går såklart lika bra utan!

Eller hur! tänkte att jag inte kunde vara ensam om detta fenomen. :)

svampen för att jag tycker bajs på handen är så läskigt, speciellt treåringens *yuck* men det går såklart lika bra utan!

Jo det är en smula läskigt, det måste jag hålla med om. Men jag är lite lat, det går fort och jag försöker tänka på annat :p

Ärligt talat förstår jag inte varför inte alla gör så, enklare kan det ju knappast bli :)

Jag tycker det låter krångligt o framförallt tungt. Men jag ska pröva vid nästa bajsblöja o sen återkomma med en utvärdering om hur det gick :D ;)

Bra mycket lättare än en ålaunge ;)

säg till om du villa en utförligare beskrivning!

Har aldrig tänkt på att man kan göra så ens :idea:
Vart gör ni det? Vasken på toaletten? Köket :eek: ?

Köket känns rätt... äckligt (handfatet på toan också haha). Men vi har toan på övervåningen *lat*, finns toa på undervåningen med, men där är handfatet microlitet.
Men det låter ju bra mycket smidigare och billigare än hålla på med femtielva våtservetter.

Jag brukar byta blöja i babygymmet.

Har aldrig tänkt på att man kan göra så ens :idea:
Vart gör ni det? Vasken på toaletten? Köket :eek: ?

Köket känns rätt... äckligt (handfatet på toan också haha). Men vi har toan på övervåningen *lat*, finns toa på undervåningen med, men där är handfatet microlitet.
Men det låter ju bra mycket smidigare och billigare än hålla på med femtielva våtservetter.

Jag brukar byta blöja i babygymmet.

På toan gör vi det, och tvättar handfatet med tvål efter varje gång :)

Ja för mig passar det inte heller riktigt. Jag är rätt kort, handfaten sitter ganska högt upp (i alla fall någon dm högre än standardhandfat) och det skulle bli för tungt och bökigt för mig. Men det är ju helt klart det enklaste sättet. :p

Vi kör med skumservetter som bara blöts med varmt vatten, då slipper man konstiga tillsatser som i våtservetter (och lägre pris!) och är man inte känslig kan man skölja upp bajsservetterna och använda igen. Vi nöjer oss med att skölja upp servetterna som vi tvättat bort kiss med och kastar alla bajsservetter. Å andra sidan är det nog mest smidigt med våtservetter vid babygymmet... :D

Jag är också rätt kort och näe handfatstvätt känns bökigt, vi duschar oftast av i badkaret istället eller kör med pappersservetter som man blöter själv.

delvis kl

Jag är ju också kort, men kör nästan alltid handfats tvätt. Jag torkar bort det mesta med papper först medan My står "so Bebben" (en bok, bebben står på alla fyra med rumpan i vädret och blir tokad, My apar efter=). Sen tvättar jag med handen under rinnande vatten. Jättepraktiskt, snabbt och enkelt.

Jag blir snart galen på¨Majas dåliga sovvanor. Nu när klockan är halv elva har hon sovit i tre timmar och vaknat med en halvtimmes mellanrum, och det är som det brukar, Är Micke hemma brukar han ta henne och gå runt med henne så att hon somnar om, men med mig går det inte. Ger jag henne inte bröstet så är det hysteriskt gallskrik tills jag ger med mig (så att inte My vaknar) och sen ska hon helst sitta fast där resten av kvällen/natten (tar inte napp). Hon sover aldrig mer än 1,5 timme o streck och jag är TRÖTT! Så fort jag lägger mig lite ifrån henne på natten så vaknar hon...

Hon är nog egentligen inte sugen på att äta, utan det är själva sugandet hon vill åt. Kommer det mjölk blir det frust och stånk och gråt (vilket inträffar rätt snabbt). När hon ska äta är hon oftast lite gnällig för att det kommer för fort, och hon verkar tycka bättre om att äta gröt som kommer lite långsammare. Dock blir hon ofta grinig vid matstunderna med mat också, för hon gillar inte att sitta i matstolen och hon blir förbannad när man tar ifrån henne hennes älskade vattenflaska...

Känns som att jag inte riktigt får bukt med det här med sömnen, och jag har jättesvårt att höra henne skrika massor när jag vet att hon blir lugn och somnar om bara hon får bröstet... suck och pust, det är kämpigt!

på toan såklart :P

efter jag har torkat barnet och släppt ner det tvättar jag av handfatet och mina händer. tar 20 sek.

Jag försöker föreställa mig hur man kan vara för kort för att det Ska funka..

Ungen är för tung då? ;-)

Nej men för oss fungerar det enklare att bara ställa i badkaret, fast vi har iof en grovvask som sitter lite lägre och skulle nog fungera.

på toan såklart :P

efter jag har torkat barnet och släppt ner det tvättar jag av handfatet och mina händer. tar 20 sek.

Jag försöker föreställa mig hur man kan vara för kort för att det Ska funka..

Precis vad jag också tänkte..men det kanske låter krångligare än det är helt enkelt?
Äsch, alla är vi ju olika och så länge alla våra olika sätt fungerar för oss själva så är allt ju frid och fröjd :)

Jag ska prova idag så får ni utvärdering sen.

kl

Jag sitter med thé och mackor framför tvn, ENSAM! Hela familjen ligger i dubbelsängen och sover.
Lowe har sovit som en prins inatt så jag känner mig riktigt utvilad :)

Vi ska nog till simhallen idag med Tuva. Ska bli jätteroligt, vi har inte varit där sen hon var 6 månader :p
Velar lite om Lowe ska följa med eller om jag ska ringa hans farmor och se om hon vill ta hand om honom under tiden vi är och badar. Han brukar äta med 2-3 timmars mellanrum, och vi ska inte vara borta längre än så. Jag vill inte att han ska bada, han är ju såpass liten och dom säger väl på babysimmen att första gången ska dom bara bada 5-10 minuter. Känner inte att han får ut så mycket av det.
Ev att vi kör som avbytare att sitta med honom och titta på när den andre och Tuva badar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 635
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar