Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Om det händer hemma så hade jag sagt -nähä ha kläderna på tills du känner dej redo. Jag hade inte gjort någon grej av det utan struntat i det. Förr eller senare kommer han på att det inte är någon ide att hålla på för mamma bryr sig iallafall inte om ifall jag har kläderna på eller inte. Hon har viktigare saker för sig än att bråka med mej, typ som läsa saga eller leka något kul.

Välj dina strider noga! Det kan inte betonas nog ofta. Det som kan skada det förhindrar man, resten får de upptäcka själva.

Att man klär av sig ytterkläderna när man kommer in är ju egentligen självklart så det är ju bara testning det handlar om, inte att han egentligen inte vet hur han ska göra. Låt honom prova att ha dem på men säg inte "vad var det jag sa" när han tar av dem för att han blir för varm. Kommentera det inte ens.

*kl*

Okej, nu har jag gråtit i 1½ timme åt en otroligt hemsk och genomvidrig dokumentär: Dox: Dear Zachary

Nu drar jag mig tillbaka för att snusa lite i håret på min fina dotter som sover djupt, tryggt ovetandes om alla hemskheter som pågår överallt på vår jord :,(

Fy jag var tvungen att googla lite och såg trailern. :cry:

Åh vad jag vill stoppa allt ont i världen. :(

KL

Finns det bäst före datum på babyskydd? Vi har kvar vårat fortfarande som vi använde -08, fick det av E´s kusin som är född -07. Tror jag har hört något om fem år...

:banana::bump:

Inatt sov Moa mellan 22-06 - utan uppvak!!!!
:banana::bump:

det är såååååå skönt att hon är frisk och äter riktig nu, när hon var sjuk fick hon vissa dagar bara ner 400 ml välling på en dag, nu käka hon dubbla portioner gröt, middag utan trugning och igår kväll smäckte hon 1 ½ stor burk och sen en halv macka efter det!!

När vi har köpt bilstol har säljaren sagt 5 år på babyskydd och 8 år på övriga bilstolar.

Igår började jag min tyskakurs, var nervös innan men det hade jag inte behövt. Bra lärare, roliga andra deltagare och härlig stämning där man vågar göra fel. Helt rätt nivå kändes det också som.

Sambon var hemma med båda barnen själv för första gången (förutom när jag varit och handlat och såna saker). Det hade dom klarat bra, men jag trodde inget annat. Läggningen av Emilia gjorde han bra, hon sov till kl 5 i sin egna säng utan att vakna och sen 2 h till i våran säng.

Emilia har börjat sova mycket bättre nu, men istället är det Maja som vaknar massor med gånger.

Vi har annars helt underbart väder nu, runt 15 grader och sol i flera dagar. Lunchen har vi ätit ute med sällskap av getingar. Två eftermiddagar har grannes dotter varit här och lekt men hon vill bara gå in och leka, det vill inte jag och Emilia. När jag säger nej vi stannar ute säger hon att hon måste kissa. Då kan jag inte neka henne att gå in men sen behöver hon inte kissa. Hur gör man då? (hon är 3,5 år)

Senast ändrad:

Jag vågar inte se trailern om den är så hemsk som ni skriver. Vad handlar filmen om?

Kunde du se trailern?
För mig står det att den inte visas utanför Sverige av upphovsrättsliga skäl.

Det är en Amerikansk dokumentär. Dear Zachary

Skriven av en mördad far till en fortfarande ofödd son ( Zachary ).

Mamman stod anklagad men släpptes mot borgen, man får följa farföräldrarnas kamp om att få henne dömd för mordet på deras son ( pappan ). Men hon släpps och återfår vårdnaden om Zachary.

Jag skriver slutet i vitt så får dom som vill läsa markera.

Det hela slutar med att mamman försvinner med Zachary, dom hittas sedan döda i Atlanten. Hon hade bundit fast Zachary vid hennes kropp och hoppat från en bro

Jag tittade faktiskt på den igår på stv play och den är hemsk men samtidigt full av kärlek till pappan och sonen, många tårar rann igår.

Ja absolut, den var bitvis underbar med mycket kärlek från anhöriga och vänner till den mördade pappan, hua så jag snyftade..

Men slutet var så iskallt och vidrigt :/

Jag googlade titeln och då kom det upp en länk till YouTube. Under kommentarerna stod en spoiler.

Comfort vad härligt, vilken lyx! hoppas det är en bestående trend!

turbo vad mysigt med vårväder, jag älskar våren. kul att du Ska läsa tyska det gör det lite lättare att komma in i samhället.

Det jag inte förstår är var ondskan hos en del människor kommer från? Det var tur för dokumentärens skull att den var fylld med så mycket kärlek också annars hade jag aldrig orkat se klart den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar