Sv: Stora snacktråden - förälder
kl
Vad kul att läsa om alla föräldrar/barn! Inte hunnit skriva så mkt för har jobbat så många dagar i rad nu.
Men.. jag trivs jättebra med att jobba!! Saknar så klart dottern, men vi har så mkt att göra så sitter ju inte och tänker på det hela tiden hehe.
Sen får sambon ensamtid med henne, och de båda ääälskar det!
Nu har C också börjat krypa fram till dörren med ett stort leende när jag kommer hem från jobbet
.
Jobbar bara 25h i veckan också, och en del kvällar = får ju hela dagarna med henne ändå
Det känns helt perfekt!
Är också så stolt över dottern ang sömnen. Jag har sen födseln samsovit och låtit henne ammas till sömns, hon kunde mot slutet ligga och snutta sig igenom hela nätterna ibland.
För ett tag sedan drig jag ner rejält på amningen, speciellt på natten. Sen började jag vagga till söms istället för amma, gick bra. Men så fick jag ont i ryggen av det så fick börja lägga henne i hennes egna säng och natta där.
Och det gick sååå mkt bättre än jag trott!
Och de senaste 3 nätterna har hon somnat i sin egen säng, helt själv. Jag hara bara suttit på en stol bredvid,helt tyst.
Jag är förundrad, det trodde jag aldrig när hon ammades och verkligen inte kunde somna på annat sätt. Och sen går det så här "lätt"!
Vaknar 1-3ggr per natt men somnar oftast om lätt. Antingen genom att jag sitter bredvid eller klappar lite på ryggen och schh:ar. I natt lät jaag bli att gå in till henne öht när hon vaknade första gången, då somnade hon om själv efter lite gnyende
Hon KAN!
Sen så kan hon också vakna och vara störtarg ibland, eller superpigg. Då kan hon vara vaken upp emot 1-1,5 timmar