Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vad tråkigt att du inte mår prima... hoppas det försvinner snart. men för livet är knappast något man räknar med, förutom lite bristningar och hängtuttar kanske. hur blev livet som mamma då, som du förväntat dig? tänker på andra trådar då du ofta fått höra "vänta du tills du fått barn så får du se" Du behöver inte svara om du inte vill, bara jag som är nyfiken... :)

Den gudomliga rättvisan (;)) har tilldelat mig en mycket snäll och frisk bebis, så det har hittills varit mycket enklare att vara mamma än vad jag hade väntat mig. Visst, jag sover aldrig mer än tre timmar i sträck, men å andra sidan slipper jag dra nattskift på jobbet och sitta fram till tre-fyra på morgonen och skriva. Ska jag vara vaken klockan fyra på morgonen så ammar jag hellre än jobbar, om man säger så.:cool: Sen har vi en väldigt enkel bebis som i princip aldrig gråter otröstligt, skrik är vanligen hungerskrik, och då är det ju bara att mata så är bebis glad igen.

Men annars har inte så mycket ändrats tycker jag, jag har samma värderingar och intressen som jag hade innan. Ok, ett nyfunnet intresse för babykläder har tillkommit. :D

Men är man lat då? Eller vill man bara ha lite kontroll på vad som händer med ens barn?
Jag jobbar jättegärna- men jag känner inte någon direkt längtan efter att lämna på dagis. Det kanske kommer innan det är dags. Bäbis är ju bara 4 månader nu...

Vad härligt att du har fått en nöjd bebis, livet är så mycket enklare och roligare då.
Jag hoppas att du kan känna att det var värt allt jobbigt innan du fick bebisen i din famn. Jag har också tänkt mycket på dej med allt jobbigt med graviditeten, jag kunde verkligen känna hur hemskt det var för dej.
Hoppas verkligen att huden återhämtar sig så att den blir som vanligt igen.

Men är man lat då? Eller vill man bara ha lite kontroll på vad som händer med ens barn?
Jag jobbar jättegärna- men jag känner inte någon direkt längtan efter att lämna på dagis. Det kanske kommer innan det är dags. Bäbis är ju bara 4 månader nu...

Fast bebis är såklart med pappan när jag börjar jobba, tänkte ju inte sätta den stackarn på dagis vid fem månaders ålder precis. :)

*kl*

Skummar tråden och hoppar in!

Kul att få läsa lite om vilka ni andra är, själv hänger jag mest i "Sommarmammor 2010"-tråden då vår Harry föddes just i somras. Jag och maken bor i en by utanför Umeå, på en liten gård som vi köpte i januari i år. Vi har 2 hundar och 2 hästar också.

Just nu ligger den underbara ungen och sjunger i sitt babygym. Det är väldigt mycket snack nu för tiden, att sitta och kolla varandra djupt i ögonen och gurgla är typ den roligaste sysselsättningen man kan ha, tycker H. Gissar att det alldeles strax blir att amma och sova vidare ett par timmar, skööönt!

:D
ångrar att ja inte hängde på i v m -10 tråden men ja tyckte ja satt för mkt här innan..
ni e duktiga som hinner me o skriva så mkt ;)

En ärvd Iphone underlättade ju en del :angel:

Tänk vad små saker kan göra en glad. Igår fick jag analyssvaret och det visade sig att jag köpte rätt hö i år, en kvot på 8 hade det :banana::bump::banana: så i år slipper vi allt vad kraffoder heter :laugh:

Något annat som gladde mej mycket var att jag klarade av att köra bil i tre km idag på morgonen :banana: jag har inte vågat köra bil på flera månader eftersom jag vant in en ny medicin men idag var det dags att pröva vingarna igen och det gick bra! Inte för att jag kan köra långt, inte nån mil, det orkar jag helt enkelt inte, men det känns bra att iallafall kunna köra dottern till bussen när det krisar.
Innan någon blir helt förtvivlad, det är meningen att jag ska kunna köra bil på den här medicinen men jag har inte känt mej mogen förren nu.

Fast jag menade att inte Miks var lat ;)

Man får väl inte ens lämna barnen innan de fyllt ett år- eller har jag fel? FAst det är klart- har man nanny hemma måste man ju kunna börja när man vill.

JAg har inte ens en plan för när jag ska börja jobba- nackdelen med att bli extraanställd när man är gravid.... Men men- så är det. Svårare att planera när sambon ska ta ut sin ledighet bara ...
1på pappapeng och 1 på akassa är nog inte häftigt i lönekuvertet... Dessutom har ju inte FK klarat av att betala ut hans tio dagar heller... hihihi
Men visst det går om det behövs :)

Här har vi inget planerat vad gäller ledigheten då vi båda är arbetslösa annars, så just nu är vi ju ändå hemma båda...som det är nu får vi ut mest pengar om jag tar ut fp o sambon a-kassa så så är det nu.
Sambon söker såklart jobb, men hur lätt är det! Jag har funderingar på att försöka hitta något på deltid i vinter, så man kan snåla lite på dagarna ;)
Sen ska vi iaf försöka lösa nästa sommar så att det inte blir dagis förrän augusti nästa år.

Regn och kyla. Brrr... Enda roliga är att man får använda alla fina overaller och varma barnkläder. (Man får glädjas åt det lilla)

KL
Hoppar på, få se om jag kan följa. Hänger i vinter/vår 2010 annars. Har en liten på 7,5 månad och en mindre liten på 3,5 år.

Håller med om det, här ska vi inviga den fodrade fleeceoverallen som jag tyckte var för tjock till Vera när hon föddes.
Vi ska till hörcentralen (eller vad det nu heter) för att göra hörseltestet som görs på nyfödda, men som inte registrerade på Veras ena öra då (vilket ska vara vanligt, så vi håller tummarna att det bara var fostervatten i vägen).

Dessutom har ju inte FK klarat av att betala ut hans tio dagar heller... hihihi
Men visst det går om det behövs :)

Vad håller dom på med? Min sambo har fått sina för några veckor sen redan!
Å min fp kom även den igång mkt tidigare än jag trodde! :)
Vi fick ju barn långt efter er!!!

*kl*
Jäklar vad ni skriver, eller så är det jag som inte hinner med nu förtiden. Lagomt tills jag hunnit läst igenom allt så är det något som ska göras=hinner inte svara. Sen när jag kommer tillbaka är det samma visa igen. Det är bra tur att jag har en sån snäll bebis som jag har!! :bow:

Själv har jag varit hos tandläkaren idag, och det gick inte så bra :( suck.
Å nu i em ska vi upp till falun till sjukhuset! Sambom ska förhoppningsvis få ta av gipset redan! :bow:(för er som inte vet så bröt han ett ben i foten för 2v sen på jobbet)

Regn och kyla. Brrr... Enda roliga är att man får använda alla fina overaller och varma barnkläder. (Man får glädjas åt det lilla)

Bara jag som har en jättevarm bebis? Här räcker nog mjukisbyxor + tjocka strumpor + body + huvtröja. skulle jag klä på en overall så flyter han nog bort :( Ligger han iofs i vagnen ute så har han fleecefilt i lakan på sig också!

Skippa huvtröjan och filten så kan du ha overall istället om du vill. Min bebis skulle också flyta bort med allt det där plus overall. Jag kör body+byxor+overall i vagnen, det blir rätt lagom (ingen filt), och body+byxor+strumpor+overall i selen.

*knapp*

Jag blir så less... fick reda på igår att remissen för IVF inte ens är skickad... vi som trodde att vi skulle kunna börja när som helst bara mina prover blivit bra och så är inte ens remissen skickad! Det innebär troligtvis ytterligare tre månaders väntan :( Så det där med "hösten" blir ju inte riktigt av... kanske januari istället. Usch usch usch... varje gång vi är nära händer något och så hamnar vi bara längre ifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 758
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar