Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Ah nej vad trakigt!!! Hjalper det inte att ringa och tjata lite? Fy vad trist nar det inte funkar rent tekniskt!

aneka stackars din sambo, det maste vara nagot manligt for min sambo trillade av en byggnadsstallning nar min minste var 4 v gammal och sprackte sittbenet och ett ben i foten. Inte jattelatt att ha tva bebisar att ha hand om :D

usch, min syster ärr åxå IVFad, minna deras slit innan allt var klart..... :crazy:

här ringde klockan 05,15 idag...
BA!
BA!
BA!
lojlojlojlojloj.....
DSCH!
mama?
mama?
ba.
ba.
dojdoj.
jollijollijollijoll.
ovvovvovv.
pschhhhhhhhh.
dschhhhhhhhh.
MAMA!
MAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMAMA!!!!!!!!!!!!!

tittar upp och ser detta i spjälsängen: :banana::devil::banana::devil:

(det betyder att det är dags att gå upp.......)

Problemet är att vår läkare har slutat och vår nya har tydligen inte varit där på hela september och kommer först nästa vecka. Vi har väntat på provsvar och de har dröjt så därför ringde jag igår och fick då veta detta. Så jag kan inte tjata förrän nästa vecka...
En anledning är att vi skulle beställa ett provsvar från vår tidigare utredning och det skulle räcka att vi tog med det på vårt första IVF-besök sas det, men i journalen står det tydligen att de väntar på det pappret så att ingen remiss är skickad. Det klassiska brist i kommunikationen...

*knapp*

Jag blir så less... fick reda på igår att remissen för IVF inte ens är skickad... vi som trodde att vi skulle kunna börja när som helst bara mina prover blivit bra och så är inte ens remissen skickad! Det innebär troligtvis ytterligare tre månaders väntan :( Så det där med "hösten" blir ju inte riktigt av... kanske januari istället. Usch usch usch... varje gång vi är nära händer något och så hamnar vi bara längre ifrån.

Du vet att man får vänta ganska länge från det att remissen skickats in? Det är olika i olika landsting, men där vi bor är väntetiden 18 månader från det att remissen har kommit fram. Tror inte de kan skicka remissen innan proverna är tagna, de måste ju veta om det är värt att göra IVF först, det är det proverna är till för. Så först alla provresultat klara, sen kan de skicka remiss, och sen väntan.

Här är det tre månader.
Det är ett prov som är lite för högt och hon jag pratade med tyckte själv att det var konstigt att ingen remiss skickats pga detta. Har varit och tagit om det igen nämligen och det är det jag väntar svar på. Har tagit en kurva och då fick jag vila i tre timmar och det borde vara bra med tanke på att det inte var särskilt mycket förhöjt.

Och det är ett stresspåverkat hormon som är för högt kan jag säga - därav vilan. Framgick inte riktigt i mitt luddiga svar... :D

Men usch, väntan är värst. Jag har följt dina trådar genom buke nu och jag hoppas verkligen att läkaren som återkommer nästa vecka kan skynda på förloppet lite iaf =/

Och kom ihåg att ringa o kolla när 3 månader har gått så du kan åberopa vårdgarantin, annars kan det också börja dra ut på tiden.

Heja heja!

Och nu kommer en helt annan fråga... för trots min tjurighet idag funderar jag på andra saker :D
Vad för olika lökar äter rådjur INTE upp?

Heja heja!

Och nu kommer en helt annan fråga... för trots min tjurighet idag funderar jag på andra saker :D
Vad för olika lökar äter rådjur INTE upp?

Fritillarior (t ex kungsängslilja och kejsarkrona, de stinker räv), pärlhyacinter, scillor (varken de vanliga blå eller vita porslinshyacinter), och påsk/pingstliljor av alla de slag.

KL ur bunten

Har nere tar vintern aldrig slut!!! Gradaskigt mulet vaderr har det varit sedan i Maj, enligt BOM 122 dagar sedan vi hade +20.

Bor i Melbourne med min Australiske make och var 15 manader gamla dotter i ett vitt litet hus. Lilltjejen gar pa dagis 3 dagar i veckan och stormtrivs. Maken ar hemma en dag och jag den andra dagen. Lilltjejen har fortfarande mycket att ta igen i vaxt och vikt, da hon var liten vid fodseln. Hon ar nagonstans runt 75cm lang och 9kg tung. Ammar gor jag fortfarande pa kvallen men ska snart sluta med det, vill ha tillbaka mina tuttar.

Ser framemot 3 veckors semester i Sverige hos mamma och pappa snart.

//Krusan

Nej vad trist! Jag har följt din tråd om adoption och jag önskar så att ni kan få ert efterlämgtade barn!

kl

Oj vad tiden rusar iväg! Nu är det 12 dagar sedan Maja föddes, det är ju inte klokt :eek:

Vårt lilla familjeliv rullar på och jag tycker inte att det blivit någon jätteförändring faktiskt, om man bortser från den känslomässiga biten naturligtivs och att vi ju nu är en till i familjen. Jag trodde nog att det skulle bli mer påtagligt att man inte hann med samma saker med ett litet spädbarn i huset, men Maja hänger ju bara med på det mesta och är så lugn och fin :love: Vi leker, går ut och går, har våra rutiner och träffar vänner precis som vanligt känns det som.

Jag har ju haft sån tur också att få må så bra direkt efter förlossningen, jag känner mig frisk och pigg och stark som aldrig förr! Det är verkligen häftigt att man kan ha så mycket kärlek i kroppen och att den kan räcka till så mycket... jag som oroade mig för hur jag skulle kunna älska ett barn till lika mycket som jag älskar My, och att jag inte skulle ha tid för My längre... det var ju helt onödigt!:D

Mitt i all glädje kan jag ändå inte riktigt släppa att det här antagligen var sista gången jag fick vara gravid, sista gången jag fick föda barn. Micke vill "bara" ha två barn, medan jag gärna har tre. Jag vill egentligen inte ha ett barn till nu på stört, så det är inte det, men jag skulle ändå vilja känna att dörren inte är helt stängd, att det finns en möjlighet att jag ska få uppleva detta fantastiska igen... så det känns lite som en sorg att han är så bestämd på den punkten. Samtidigt vill jag ju inte skaffa ett barn till om det inte är efterlängtat och önskat av båda sina föräldrar, och jag förstår hur Micke tänker också (ekonomiskt och praktiskt och allt det där...), men jag kan ändå inte riktigt släppa det! Är jag knäpp nu eller? :D Herregud vi har precis fått vårt andra barn, så jag borde inte tänka på det här nu, det ger sig åt det ena eller andra hållet ändå så småningom, men jag är liksom så uppe i att det är så häftigt och att jag vill göra det igen!

En annan sak nu när jag ändå öser ur mig... Innan My föddes blev jag precis färdig med min lärarutbildning och jag vet att jag älskar att jobba inom yrket när jag väl är på plats, men nu har jag kommit bort från det så länge och jag känner inget som helst sug efter att jobba som lärare. Däremot är jag GRYMT sugen på att bli barnmorska (får jag inte föda fler barn själv vill jag iaf hjälpa andra att föda sina, så det så!). Det känns rätt surt i och med att jag inte ens kommer kunna få csn för alla terminer, att det är ett skift jobb (Micke jobbar också skift och jag vill inte att vi ska gå om varandra), och att jag i så fall ska behöva plugga så länge igen... blääää. Vet varken ut eller in, men får väl släppa det hela ett tag antar jag och bara njuta av mitt lilla familjeliv!

//Julia

Bara jag som har en jättevarm bebis?

Nej! E har ärvt alla mina varmgener, tror jag :p. I vagnen håller han sig varm och go med body+byxor+strumpor och en handduk över, i selen har han samma fast en mössa också, och så har jag en tunn kofta som jag kan knäppa runt oss båda. På nätterna har han en tunn pyjamas, inget täcke, och blir ändå alldeles svettig om ryggen - men så är vår lägenhet varm också :crazy:.

Så det kan vara, här är ju sommaren precis slut. Grådaskigt och regnigt här idag, 14 grader.

Igår var det dags för 3-månaderssprutan här, usch det var inge roligt. Första sprutan gick bra, men den andra gjorde ont och hon blev ledsen en stund. Efter det var hon dock gó och glad igen, fick lite feber på kvällen och sov lite mer, men var glad när hon var vaken. Idag är hon feberfri men kanske lite tröttare än vanligt. Om det är uppehåll ska jag ut med två mammavänner och promenera och sen käka lite fruktsallad är det dåligt väder så hoppar vi promenerandet.

Adoptera planerar vi fortfarande att göra, fast lite längre fram då. Det är det som är positivt just nu - att vår kötid bara växer!

Mitt i all glädje kan jag ändå inte riktigt släppa att det här antagligen var sista gången jag fick vara gravid, sista gången jag fick föda barn. Micke vill "bara" ha två barn, medan jag gärna har tre. Jag vill egentligen inte ha ett barn till nu på stört, så det är inte det, men jag skulle ändå vilja känna att dörren inte är helt stängd, att det finns en möjlighet att jag ska få uppleva detta fantastiska igen... så det känns lite som en sorg att han är så bestämd på den punkten. Samtidigt vill jag ju inte skaffa ett barn till om det inte är efterlängtat och önskat av båda sina föräldrar, och jag förstår hur Micke tänker också (ekonomiskt och praktiskt och allt det där...), men jag kan ändå inte riktigt släppa det! Är jag knäpp nu eller? :D Herregud vi har precis fått vårt andra barn, så jag borde inte tänka på det här nu, det ger sig åt det ena eller andra hållet ändå så småningom, men jag är liksom så uppe i att det är så häftigt och att jag vill göra det igen!

Det kunde varit jag som skrev det dar... Jag var forst ut av alla mina kompisar att ha barn och kan kanna mig riktigt avis pa att de annu inte fatt ga igenom vad jag gjort, jag vill ocksa gora om det! Jag vill ocksa plussa och vanta och gnalla och FODA BARN IGEN!!! Men nej... har blir det nog inte fler, min sambo kanner som din. Han ar jattefardig. :(

Jag tror det ar en sorg som man maste bearbeta, i alla fall for min del. Och jag har inte riktigt kommit over den an.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 758
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar