Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Shit vad ni babblar :bump: Jättehärligt!

Jag har haft en jobbig kväll, Sam var skittrött redan klockan tre så vi åkte ut till "min" häst och lämnade lillebror hemma med sin pappa. Och vi borstade och red och matade hönsen. Sen åkte vi hem och sambon åkte till jobb. Sam lackade ur totalt och blev jättehemsk, slogs och förstörde men klockan var bara fem så det var alldeles för tidigt för läggdags. Jag försökte gå ut med dem och det funkade ett litet tag så vi kom in halv sju och badade och gick upp. Sen gick det väl rätt så bra resten av kvällen och nu sover båda två sen kl åtta.

Jag sitter lite och funderar, jag har en kompis som bor ca 30 min härifrån. Vi har varit bästisar sen vi var 11 och hon är alltså också svensk. Nu för tiden har hon aldrig tid att träffas och det är sjukt jobbigt för mig att åka upp dit (nybyggt hus med tusen miljoner farliga saker överallt, spikar, maskiner, stegar, u name it) så det blir liksom inte mycket prata när jag är där med båda barnen. Jag har sagt att det bästa sättet att umgås med mig är att komma hit en kväll, jag sitter här varje kväll alldeles ensam och barnen sover. Men nej, då har hon inte tid. Nu föreslog hon att vi ska träffas i en by i mitten, hon ska ändå dit och byta häst. Och så sa hon så här: "Så tänkte jag att du kan lämna båda barnen hemma, så vi kan prata lite".
Visst förstår jag henne också, men jag blir faktiskt lite stött. Jag har föreslagit massor av gånger att vi kan gå i bergen här hemma men hon har aldrig tid att komma ner. I år har hon varit här typ tre gånger. Jag har varit hos henne säkert tio.

Men 30 min är väl ingenting? Förstår hon inte att det är lättare för henne utan småbarn att åka? :crazy:

Nej tydligen inte. Senast på midsommar var hon hitbjuden och ringde samma eftermiddag och sa att hon inte hann eftersom hon var tvungen att rida tre hästar och köpa hästmat. Då pratade jag inte med henne på en hel vecka och förklarade även varför jag blev så ledsen. Men hon har inte varit här sen dess... Hoppas hon får en kolikunge som inte vill sova på nätterna och hatar att åka bil.

Va tråkigt! Speciellt när man flyttat o inte bor där familj osv finns..

Usch.. jag e rätt dålig på o hinna me mina kompisar :o
Alltid vart..

Kl

Jag är så förbaskad på sufletten på vagnen!! Den e så slapp o flyttar sig hela tiden!!! Har en EL nitro..
Vagnen är använd 4 mån o redan tillfixad 2 ggr... Har knappast tid eller lust o springa o fixa den hela tiden :crazy:

Är det inte bara att skruva på skruvar som sitter nere vid fästet? Det gjorde jag på min Teutonia när den sufletten blev lite slapp och det blev jättebra! :idea:

KL

Hörreni, när ska man få tillbaka sin mens egentligen? Jag trappade ner på amningen när sonen var 5 månader, slutade visst amma på hans 8-månadersdag för sen dess har han vägrat bröstet. Ammat en gång per dygn sista månaden men knappt haft mer än en liten slatt, han har inte kunnat bli mätt på det.

Så jag tycker att min mens borde komma tillbaka. Eller kan det vara minipillren som gör att jag inte får mens? Jag har haft minipiller förut men haft mens hela tiden, och lite hur som haver så det var ingen hit.

Jag är inte gravid.

Det är jätteindividuellt, du kanske måste sluta helt för att den ska komma tillbaka.

Jag fick inte tillbaka mensen förren drygt tre månader efter jag hade slutat amma dottern. Med sonen fick jag tillbaka den medans jag fortfarande ammade morgon och kväll så det är väldigt olika.
Med båda kom den tillbaka när barnen var runt året.

Ja, jag har inte sinat helt. För trots att brösten är alldeles mjuka och slappa så läckte det faktiskt i förrgår när jag satt modell. Åkte hem och försökte amma men det hade lillemannen ingen ro till. Inte kul att suga på de där sladdriga napparna när det går så mycket smidigare med nappflaska.

Jag är lite irriterad över att den inte kommer. Den har kommit regelbundet hela tiden, (utom när jag käkade minipiller förr), och jag har kunnat vara beredd. Nu kan den ju komma när som helst och hur som helst.

Jag hade blivit jätte irriterad om min kompis hade betett sig som din vänn.
Hon borde ju inse att det blir lite skillnad när du fått barn och det är ju lättare för henne att åka, så det är självklart han hon borde kunna komma till dig istället. 30 minuter bort är ju ingenting!

Det där med att lämna barnen och träffas på tumanhand är en grej jag har tänkt lite på. Jack följer ju med mig överallt nästan. Ska jag träffa någon kompis eller så å är ju Jack med. Delvis för att jag passa på att göra sånt när hans pappa jobbar så vi kan umgås o ha lite familjetid tillsammans när sambon väl är hemma. men sen vet jag inte, andra kanske tycker det är tråkigt att det alltid är barn med, fast de borde kanske bara acceptera att så är läget just nu?.

På tal om gosedjur så har Milton fått massor... För många i mitt tycke. Vissa är verkligen hur fina som helst och känns som genomtänkt köp. Medan vissa fort kommer rensar bort här och slängas :o Får man göra så...?

Tycker inte du ska slänga hans gosedjur utan spara de mindre vackra djuren och låt han tugga och dreggla på dem så slipper de dyra fina bli "förstörda". Bellan har bl.a. en jätte fin hund från bukowski som hon har i spjälsängen nu men som hon inte direkt kommer få tugga på utan får ha den i sin säng.

Jag tycker att det är tråkigt när folk envisas att ha med sina småbarn - iallafall om barnen hela tiden pockar på uppmärksamhet. Man hinner inte prata en enda mening utan att barnet/n avbryter eller far iväg på något som föräldern måste springa efter. Sen finns det ju lugna barn och små bebisar brukar kunna funka om de kan sova i sin vagn tex.

Jag tycker att man kan försöka att pejla av om den man skall träffa tycker att det är okej att barnen är med, då kanske det kan bli lite oftare att man kan ses, men själva umgänget blir ju av sämre kvalité, om de tycker att det är jobbigt så blir ju umgänget mer sällan men å andra sidan av bättre kvalitet.

Åh, vad duktig du är Comfort med din diet! Usch, här går det bara uppåt. Jag måste nog sköta mig snart. När jag slutade amma för snart 1,5 månad sen har det bara gått uppåt. Jag började ju jogga men fick ont i fogar och sen även i livmodern - he he, som tur var var jag INTE gravid, för mensen kom ju i lördags. Nu funderar jag på om det onda i livmodern var ägglossning. Fast det är det nog inte för det kommer titt som tätt om jag jobbar "lite hårdare" (löjligt egentligen för det är ju inte hårt jobb).

Häftigt det där med älgen förresten! Och på tal om svampplockning så har ju trattkantarellerna börjat komma nu också. Se är ju goda de också!!!!!

Tycker inte du ska slänga hans gosedjur utan spara de mindre vackra djuren och låt han tugga och dreggla på dem så slipper de dyra fina bli "förstörda". Bellan har bl.a. en jätte fin hund från bukowski som hon har i spjälsängen nu men som hon inte direkt kommer få tugga på utan får ha den i sin säng.

Där sa du något :idea: Klart han kan få använda de "mindre fina" nallarna som lek- och dregel-nallar :D De fina ska få användas mer som prydnad. Vi har också en jättefin Bukowski och en annan design-nalle och en som min farmor fick när hon var liten som hon nu gav till Milton, sitt första barnbarns barn som är mest speciell av alla nallar =)

*kl*
Fotsack till vagnen - är det nåt man "behöver"? Tycker det känns lite öppet i vagnen nu då vi precis bytt till sittdelen. Vill inte använda överdelen till åkpåsen än heller, blir ju alldeles för varmt...

Jag hade tänkt köpa fotsack till min citycross igår, men de var tillfälligt slut så det får bli nästa vecka istället. Jag har haft fotsack till nästan alla mina vagnar och tycker det är bra som vindskydd. Det är ju givetvis inget man måste ha men jag tycker det är bra och snyggt och "mysigt". Nu när det börjar bli höst skulle jag tex kunna tänka mig att använda den tillsammans med en filt under och sen framåt vintern tillsammans med åkpåsen.

seg i starten, men oj vad jag kan jobba fort! :p
NU ÄR DEN KLAR!!!!

CIMG2729.jpg

CIMG2730.jpg

CIMG2731.jpg

CIMG2733.jpg

CIMG2734.jpg

Jag tog två fleecefiltar och la ut selen på, sen klippte jag ut så som jag tyckte det såg bra ut.
Sydde sen en "ficka" att lägga över huvudstödet och sedan sydde jag en kanal runt sidor och nederdel. Drog i resår och sydde fast.
Den är sydd så att det går att vända den ut och in om man vill ha en annan färg.
En timme tog allt.

ja jag håller dieten rätt bra, men GUD vad jobbigt det var att handla igår:crazy: överallt var det ju fullt med en massa onyttigt gott, men jag stod på mig, det var bara att kolla hur mycket kalorier det innehöll så var det inte värt det längre:D
lite fusk har jag hemma, såna där pingvinpastiller man kan köpa på färjor, så en sån tar jag om suget blir för stort! den smakar så mycket och varar så länge (om jag kan låta bli att tugga) så efter en sn är jag nöjd!

Jag har fortfarande inte hittat en enda trattkantarell, kanske inte finns några här:( Däremot har det funnits hur mycket karl-johan som helst, och sensationellt nog inte maskätna!

Nu har Moa och jag varit på öppna förskolan på dagiset där hon antagligen ska gå sen. Det var bara vi och en annan flicka och hennes mamma där + dagisbarnen/fröknarna då. Den andra flickan är rätt blyg,tyst och väldigt mammig, men efter en stund började hon också gå ifrån sin mamma och leka med de andra barnen.

Mamman blev förvånad och glad över att hon gick ifrån henne , jag blir mer förvånad om Moa ens är i närheten av mig:D Hon skulle leka med allt och alla, och under sagosunden kunde man inte sitta still, nehej, det är för jobbigt att sitta still i 5 minuter, man kan ju missa nåt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits