Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

JAg har också funderat på att fixa till en sån men benen har ju blivit så långa på Skrabbi...
Åkpåsen är perfekt iofs- men inte snygg.... hihihi

Har en CC vi med! :D Ska nog ta och köpa en fotsack, för som du säger är det rätt skönt med vindskyddet det ger. Jag saknar locket till liggdelen nu ju!

Wow, vad tjusigt! Där inne kommer hon ha det jättegott när höstvindarna viner :laugh:

Kanonsnygg, bra jobbat!

Ja jag har ocksa funderat pa det dar med att alltid ha med barnen. Skillnaden i mitt fall ar ju att om jag lamnar bada barnen hemma sa kan sambon inte gora nagot annat, det ar bara barnpassning som galler. Om jag tar med mig ett barn kan han gora en massa saker for Sam ar ratt latt att underhalla ute, typ kora traktor eller saga ved... Sa om jag traffar henne med bebis sa kan jag lugnt vara borta tre timmar. Om jag inte har nagra barn med kommer jag kanna mig jattestressad efter en timme...

Och som sagt, om hon vill traffa mig utan barn sa sitter jag dar varenda kvall med tva sovande barn. Jag har san lust att saga "Vanta du tills du far barn" men jag har bitit mej i tungan varenda gang. Efter midsommardusten sa jag att jag tyckte det var trakigt att aldrig bli prioriterad och att hon aldrig holl det hon lovade, och dessutom tyckte jag det var jakligt dalig planering att behova rida alla hastarna och kopa hastmat pa midsommar aftons eftermiddag. Da sa hon att "jag skulle minsann aldrig tvinga dej att valja mellan dina barn och mej, sa du ska inte tvinga mej att valja mellan hastarna och dej"....

Det kanns som om vi star pa helt olika plan. Och det kanns som om hon kommer fa en stor chock nar hon val far barn.

Usch vad jag hade blivit ledsen om en väninna betett sig så utan vidare förklaring. Det känns som att i en bra vänskapsrelation är kommunikation A och O. Du försöker mötas på mitten, ge henne ensamtid utan barn och hon bara struntar i det, hoppar av i sista minuten och beter sig rätt ruttet =/

Allmänt:

I början när Ella var liten och var nöjd mest hela tiden oavsett om vi satt och fikade flera timmar på ett café så hade jag henne med nästan jämt. Nu är det lite som cirkus säger, jag hinner fasen inte dricka den där koppen kaffe eller ens säga flaskhals förrän jag måste ägna tid åt Ella och har man inte själv barn och kanske sett fram emot en vänskaplig fika med en massa vänskapsbabbel så känner man sig åsidosatt och att mamman/vännen inte har tid egentligen.

Hänger någon med i mitt resonemang eller blev det bara en massa gröt?

Sedan föll jag in lite på det Tarantino skrev. Att vännen kanske borde acceptera att läget är så nu?

Jag funderade lite på varför vännen ska acceptera det egentligen? Jag tycker man ska vara mån om sina vänner och inte ta vänskapen förgiven. Det betyder att man får mötas på mitten. Vännen kanske får acceptera att jag inte alltid kan komma ifrån ensam och jag får acceptera att vännen kanske inte alltid vill dela mig med mina barn?

Svammel istället för plugg :D

Senast ändrad:

Det gar ju att kombinera tycker jag. Det gar ju bra att traffas pa en lekplats t ex, och da far man prata under tiden som barnet flanger omkring. Annars far man ju ta den tiden man kan fa, t ex om kvallarna. Jag har till och med erbjudit mig att komma upp till henne och ga en svang med hundarna. Tre ganger har jag bjudit hit henne och hennes man och tva av gangerna har de avbokat samma dag.

Hmm ju mer jag tanker pa det (och laser om det) desto mer inser jag vilken ensidig relation vi har. Jag behover faktiskt inte vara kompis med henne. Trist bara, efter nastan 20 ar som bastisar... Fast det ar val sa nar man hamnar olika i livet, hennes liv ar ju att rida och tavla och jobba. Jag tror man omprioriterar nar man far barn, livet blir liksom inte som det var forr. Man kan inte gora tusen saker pa en dag, eller halla pa med samma sak oavbrutet i flera timmar.

**

Nu ringde min chef, hon kommer snart med en vitloksbaguette till mej :bump: Undrar hur manga mil jag maste springa sen haha.

Ja det är ju det jag menar.

Det översta jag skrev är direkt riktat till dig, jag tycker din vän beter sig illa mot dig. Du försöker få till så ni kan träffas både med och utan barn och hon bara styr undan alt avbokar med kort varsell.

Ja man omprioriterar när man får barn, men man får inte omprioritera sina vänner så till den grad att dom känner sig som 3:e hjulet ständigt ( obs att jag inte menar dig nu ).

KL

Hörreni, när ska man få tillbaka sin mens egentligen? Jag trappade ner på amningen när sonen var 5 månader, slutade visst amma på hans 8-månadersdag för sen dess har han vägrat bröstet. Ammat en gång per dygn sista månaden men knappt haft mer än en liten slatt, han har inte kunnat bli mätt på det.

Så jag tycker att min mens borde komma tillbaka. Eller kan det vara minipillren som gör att jag inte får mens? Jag har haft minipiller förut men haft mens hela tiden, och lite hur som haver så det var ingen hit.

Jag är inte gravid.

Hum jag tycker du ska vara glad för det :p
Jag har redan fått tillbaka min och Milton va bara 7v då och jag Helammade! Hade inte ens testat ersättningen då den kom tillbaka :( Lite surt tycker jag allt att det är. :grin:

Fast förstår att det inte är nå kul att gå och vänta hela tiden och vara oroligt för att den ska komma vid fel tillfälle.

Men då är det ju bara att gör påsen längre, Vera har ca 15 cm tillgodo för benen.

Jag håller med Cala i det hon säger.
Dessutom har jag lättare att komma överens med de vänner jag lärt känna i vuxen ålder medan jag endast har kontakt med 1 person från när jag var yngre. Helt enkelt för att man växer ifrån varandra. Man får olika värderingar och prioriterar såklart olika av den anledningen. Om man lär känna en person nu i vuxen ålder så vet man ju var man står, var man är och var man är på väg.

Jag tror helt enkelt att hon inte är intresserad av att umgås med dina barn alls. Och hon har otroligt svårt att säga det rakt ut, istället så hittar hon på anledningar till att inte hinna/kunna träffa dig. Jag tror också att hon ser framför sig hur hon åker till dig och dina barn vaknar och du försvinner i en timme för att natta om dem...ungefär så... det är därför hon inte kommer över på kvällen när dina barn sover. Sen kanske hon är lat, 30 minuter är ju liksom ingenting ! Fast jag känner igen scenariot om lata personer, när jag bodde själv med mina små så var det många som tyckte att "du bor ju så satans långt bort, du får komma hit istället" eeehhhh som om det var närmare i den riktningen...

KL

Idag har vi vart på dagis för första gången. Gick jättebra!!

Jag bar på L första minuterna, sen ville han ner på golvet och gick rakt fram till fröken och tog hennes hand och gick :love: När de andra barnen kom in började han leka med dom direkt, inte det minsta blyg eller nåt.

Är så stolt över min älskade son!

(som just nu står och gallskriker för att han inte får leka med pappas Ipod...)

vad roligt att det gick bra!!

kl

Just nu försöker Moa trä på sin strumpa på min fot. Det går inte bra:D

själv gör jag kålpuddig.. låter läskigt..

Äntligen en tråd där jag kan skriva av mig min ångest!

Jag är 27 år, mamma till en fantastisk liten tjej på 4 år, jag pluggar heltid och jobbar med hästar på fritiden.

Jag har ångest över att jag inte vet om jag kanske vill ha ett barn till!!! Ibland vill jag det jätte mycket, och ibland vill jag inte det alls, mest för att jag tycker att jag inte har tid... Min dotter har tjatat i ett par år nu om ett lilla syskon, det gör ju också det hela lite jobbigare... Just nu har jag iaf. bestämt mig för att jag måste plugga klart först, men nu är det inte så långt kvar och jag tänker på detta nästan varje dag... Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort? Sambon är inte så involverad i mina tankar ännu, mest för att jag velar från dag till dag, men jag tror att han upplever lite samma känslor som mig.

Hjälp mig snälla! Kom med några kloka råd!

Prata med sambon NU !
Han är ju liksom en viktig del i familjen och barnalstrandet och i allra högsta grad en röst att räkna med om det skall bli flera eller inte. Vad lilla dottern tycker hade jag inte brytt mig så mycket om, en 4 åring skall inte bestämma sånt.

jag håller med cirkus.
pappan är j ändå hälften av parterna, och om han definitivt inte vill ha fler är väl saken löst? eller om han jättegärna vill ha fler, oavsett så måste ni ju prata om det.

personligen tror jag att eftersom du ändå är på ibland att du kan tänka dig fler, tror jag att du kommer ågra dig/tänka tillbaka på hur det kunde ha blivit om ni inte gör det.

Idag har vi tänt årets första brasa. Inte för att det behövdes, Jag är ute och promenerar i bara tröja men det är ju så mysigt. Eller ja, tills ens 9 månaders greppar tag i kaminen...,nu har han tre blåsor och vi är ute och svalkar handen...

Cirkus så kan det ju faktiskt vara. Tough shit i så fall, de kommer liksom hänga med ett tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar