Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

S hade också "avvikande" resultat på den där hörselscreeningen på BB, men blev ua sen när vi var på hörselmottagningen. Håller tummarna för att det går lika bra för er! :bump:

Aneka; F-kassan är rätt inkompetenta i vissa fall... :crazy: Sambon ansökte om f-ledigt den 19 JULI - han har fortfarande inte fått några pengar. De har alla uppgifter, men ändå strular dom. Ringde idag för att höra vad som händer, och tydligen har de skickat en inkomstbegäran till sambons jobb, som de väntar på. Trots att de redan har hans inkomstuppgifter, eftersom han ju fått en utbetalning från dom tidigare... Handläggaren tyckte det var mycket märkligt, och skulle försöka ordna upp det hela.

Inte första gången det strular med F-kassan för oss, jag har ju också fått min beskärda del strul därifrån. Nu fungerar det dock smärtfritt för min del! :bow:

Ang. overall så behöver man ju inte dra på tjockaste vinteroverallen. :D Stella har body, byxor och strumpor under sin vindfleeceoverall från P.oP och hon är alldeles lagom varm då vi är ute. Mössa på om hon åker sele, annars bara luvan uppe då hon sitter i vagnen. I vagnen har hon även en tunnare filt över benen.

*kl*
Fotsack till vagnen - är det nåt man "behöver"? Tycker det känns lite öppet i vagnen nu då vi precis bytt till sittdelen. Vill inte använda överdelen till åkpåsen än heller, blir ju alldeles för varmt...

*knycker sista*

Idag känner jag mig såhär: :banana: för jag har nämligen fått min ansökan om havandeskapspenning godkänd! Så den 19 oktober gör jag min sista arbetsdag!

Jag jobbar som personlig assistent till en 8-åring som bland annat helt saknar risktänkande, vilket innebär att det är mitt jobb att se till att h*n inte går ut på vägen och blir överkörd, och man kan ju inte precis tvinga ett så stort barn att hålla handen jämt så det gäller att hinna springa ifatt och förbi om det bär iväg åt fel håll. Det är min största fasa, att jag inte ska hinna med och min brukare blir skadad.
Samt att det såklart inte är nyttigt med 10-15 lyft á 25 kg per arbetspass, även om det går så känns det ju att det sliter.

Så det känns skönt att veta att det inte är många arbetsdagar kvar :bump:

Skippa huvtröjan och filten så kan du ha overall istället om du vill. Min bebis skulle också flyta bort med allt det där plus overall. Jag kör body+byxor+overall i vagnen, det blir rätt lagom (ingen filt), och body+byxor+strumpor+overall i selen.

Aha det är så ni gör. Nja då föredrar jag nog lovtröja och filt ist! Lättare att reglera värmen nu när det är varm av solen ena sekunden å andra inte å tex om man går in i en butik!

aneka stackars din sambo, det maste vara nagot manligt for min sambo trillade av en byggnadsstallning nar min minste var 4 v gammal och sprackte sittbenet och ett ben i foten. Inte jattelatt att ha tva bebisar att ha hand om :D

Mm..fast jag tycker mer synd om mig, haha! Nej men jag längtar mest tills han kan börja gå ut med hunden och bära upp matkassarna. Så jag slipper slita med babyskyddet, matkassar, skötväska och hund upp till lägenheten. Fast längtar nog mest tills han börjar jobbat och kan sova om nätterna! :)

Nej! E har ärvt alla mina varmgener, tror jag :p. I vagnen håller han sig varm och go med body+byxor+strumpor och en handduk över, i selen har han samma fast en mössa också, och så har jag en tunn kofta som jag kan knäppa runt oss båda. På nätterna har han en tunn pyjamas, inget täcke, och blir ändå alldeles svettig om ryggen - men så är vår lägenhet varm också :crazy:.

Fast Milton är som mig, varm på dagen och kall på natten! Så han sover med pyjamas och filt eller pyjams och tätt ihop med mig under mitt täcke utan att bli kokhet!

Aneka; F-kassan är rätt inkompetenta i vissa fall... :crazy: Sambon ansökte om f-ledigt den 19 JULI - han har fortfarande inte fått några pengar. De har alla uppgifter, men ändå strular dom. Ringde idag för att höra vad som händer, och tydligen har de skickat en inkomstbegäran till sambons jobb, som de väntar på. Trots att de redan har hans inkomstuppgifter, eftersom han ju fått en utbetalning från dom tidigare... Handläggaren tyckte det var mycket märkligt, och skulle försöka ordna upp det hela.

Inte första gången det strular med F-kassan för oss, jag har ju också fått min beskärda del strul därifrån. Nu fungerar det dock smärtfritt för min del! :bow:

Jo har märkt att alla har sånt strul med f-kassan. Därför jag blev chockad när det gick så problemfritt för oss. Knasigt att det kan vara så olika!

Du kanske kan utbilda dig till doula och ha det utöver läraryrket? :)

Det vill jag bli!!! Det insåg jag under och efter förlossningen. Någon som vet hur man blir det?

jättebra!!! Inte.... :D

Jag har flera gånger lagt fram selen för att ta mått, men sen händer det annat som kräver min uppmärksamhet.... Men jag har skaffat allt som behövs nu, tror jag....:D

Fast Milton är som mig, varm på dagen och kall på natten! Så han sover med pyjamas och filt eller pyjams och tätt ihop med mig under mitt täcke utan att bli kokhet!

Vad skönt! E riskerar att bli en lika trevlig partner som jag när han blir stor, sambon gillar av någon anledning inte att jag slår honom (i sömnen :p) när han kommer för nära så att jag blir tokvarm och det kan ju hända att E:s blivande partner/s är lika oförstående :p

Hehe, tur att det inte bara är jag som är... mindre effektiv. För närvarande försöker jag hinna med något varv om dagen på mitt stickprojekt - som jag påbörjade i januari :angel:

*kl*
Åh gud, jag är totalt slut i både huvud och ben.

En dag på IKEA och ett stort köpcentra med Ella är en rejäl utmaning, herre min je !!

Det blev iaf leksaksinköp och nya sneakers till Ella, nöjd med dagens inköp =D

*kl*

Ni som har fått första barnet nyligen: Hur många nallar/gosedjur har era små fått?
Vi har fått många och jag vet inte vad jag ska göra av alla. Men dom är söööta och jag har gett alla varsitt namn :D
Blåsnutten, Birger, Kotten, Bosse, Kattis...

Nu väntar jag bara på att bebis ska bli stor och börja intressera sig för dessa. Och börja prata, så jag kan berätta för henne vad de heter ;)

kl

Freyja- Jag känner lite som du, och da är barn nr. 2 inte ens född än. Sambon tycker ocksa att det räcker med tva barn eller han kan iof tänka sig 3 men vill absolut inte ha 4 och tycker da att 2 är lagom för en 3:dje graviditet kan ju bli tvillingar (ngn som hängde med i den langa menningen :)). Jag var ocksa klar med min utbildning straxt innan Emilia föddes, först 3 ar till miljövetare och sen 1ar med lite fristaende kurser. Men jag vill inte alls jobba som miljövetare, skulle gärna vilja bli barnsjuksköterska. Men jag tror bara jag har möjlighet till 2 ar till med csn och det räcker inte langt, vill inte ha mer studielan heller.

Faktiskt inte så speciellt många. Få se.. 4-5 tror jag. Och köpt två själv åt honom, två pyttesmå som hänger på vagnen. Leif och Anton, heter de. Resten är odöpta ännu, förutom då min gamla älskling Stornalle.

Min debut i tråden!!

På tal om gosedjur så har Milton fått massor... För många i mitt tycke. Vissa är verkligen hur fina som helst och känns som genomtänkt köp. Medan vissa fort kommer rensar bort här och slängas :o Får man göra så...?

Kl
På tal om overall. Vilket är att föredra tycker ni (Milton ligger fortfarande i liggvagn)? Tjockt täcke har han nu och under det har han body, byxor, strumpor och långärmad tröja över. Men det blir ju kallare. Ska man skippa tjockt täcke och ha overall? Blir det för mycket tro?
Beror kanske lite på var man ska.. Ner på stan och ränna in och ut i affärer = inte tjock overall. Ut i skogen med hund och vagn = overall?

Svamligt det där med overall-snacket känner jag, förlåt! Har inte läst igenom resterande tråd, får kanske ta och göra det :D

Kl
På tal om overall. Vilket är att föredra tycker ni (Milton ligger fortfarande i liggvagn)? Tjockt täcke har han nu och under det har han body, byxor, strumpor och långärmad tröja över. Men det blir ju kallare. Ska man skippa tjockt täcke och ha overall? Blir det för mycket tro?
Beror kanske lite på var man ska.. Ner på stan och ränna in och ut i affärer = inte tjock overall. Ut i skogen med hund och vagn = overall?
Är du i skogen med vagnen? :D Det låter knöligt.
Min tjej är ännu bara månaden gammal och hon vill bli buren/kramad/sitt i bärsele. Har jag henne i vagnen är det risk att hon skriker och vill bli buren, därför har jag skaffat några sköna overaller. Inte FÖR varma. Dessutom går de att öppna ända ner till benen, så om hon somnar på promenad kan man öppna upp rejält när man kommer hem till värmen, så kan hon sova klart i vagnen.
Har inte läst igenom resterande tråd, får kanske ta och göra det :D
Jösses, vad plikttroget. Det har inte jag gjort :p

*kl*

Ni som har fått första barnet nyligen: Hur många nallar/gosedjur har era små fått?
Vi har fått många och jag vet inte vad jag ska göra av alla. Men dom är söööta och jag har gett alla varsitt namn :D
Blåsnutten, Birger, Kotten, Bosse, Kattis...

Nu väntar jag bara på att bebis ska bli stor och börja intressera sig för dessa. Och börja prata, så jag kan berätta för henne vad de heter ;)

Vi har fått en del, och så har jag tvättet upp en del av mina egna gamla. När han var riktigt liten gillade han sina båda kor bäst - de var enkla att se och hade väldigt kontrastrika, tydliga öga-öga-glad mun. När han sedan började försöka greppa saker virkade jag en zebraskallra till honom, med de beprövade "bra sakerna" från korna samt med väldigt greppvänlig hals och ben. En period har det varit väldigt polulärt med bönstoppade mjukisar, det har han tre stycken. Alla andra mjukisdjup, utöver de nämnda, har nog egentligen varit rätt överflödiga... Men jag tänker att när han blir större så kan man ha några djur framme i taget, så kan han få "nya" med jämna mellanrum :p

Är du i skogen med vagnen? :D Det låter knöligt.
Min tjej är ännu bara månaden gammal och hon vill bli buren/kramad/sitt i bärsele. Har jag henne i vagnen är det risk att hon skriker och vill bli buren, därför har jag skaffat några sköna overaller. Inte FÖR varma. Dessutom går de att öppna ända ner till benen, så om hon somnar på promenad kan man öppna upp rejält när man kommer hem till värmen, så kan hon sova klart i vagnen.

Jösses, vad plikttroget. Det har inte jag gjort :p

Ja klart jag är i skogen :D Har fina promenadstråk här omkring så vi viker verkligen inte av in i skogen ;)
Vi köpte en jättefin overall från nameit som man kan göra om som åkpåse istället för ben, jättehärlig!!

Hahaha, ja kanske lite väl plikttroget, får se vad som hinns med :D Passar på när Milton äter ibland.

Vi har Homer Simpson som "gosedjur"/mjukis. Och L, 15 mån, är härligast i hela världen när man frågar:

-Ludwig, vad säger Homer?
-D'OH!!

:rofl:

Vi har bara fått en stor och fin och mjuuuuk(och säkert DYR) hundnalle av Miltons farmor och sen två små nallar av två andra. Helt ok tycker jag. Sen har ju jag "gjort" en Nalle åt honom också på Build-A-Bear som jag hoppas han ska gilla! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits