@Christensen1 Vilka andra faktorer menar du gör att hunden vill försvara sig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag avser inte den dominans som finns inom arten och som enbart innebär företräde till en resurs, utan en hund som har egenskaper som gör att den beter sig dominant mot människor.Dominanta mot människor och därför inte accepterar hanteringen?
För det första är jag extremt tveksam till dominans över artgränser. För det andra tycker jag beteenden i många fall kan se självsäkert ut men aggression bygger ju på en typ av rädsla, därav att hunden vill försvara sig. Om hunden inte ser något som ett hot så behöver den ju inte heller försvara sig.
Det är inte en hund som försvarar sig. Det är en hund som talar om att den inte uppskattar ingående hantering. Det behöver inte vara några stora åthävor som vanligtvis sammankopplas med försvar.@Christensen1 Vilka andra faktorer menar du gör att hunden vill försvara sig?
Men gud! Något av det värsta jag sett..
Hunden har en kull och ägarna vill ha en till, bevara hennes fantastiska egenskaper.......
Hunden har en kull och ägarna vill ha en till, bevara hennes fantastiska egenskaper.......
Kanske människor?Den äter iaf.....
Kanske människor?
Men alltså har de avbrutit flera av momenten? Jag har nog aldrig sett ett spindeldiagram som ser ut på det där viset. Jag borde kanske lära mig att läsa dem bättre
Aha....tänkte inte på att de kunde ha brytit. Jag undrade om hunden hade svimmat el liknande i vissa momentMen alltså har de avbrutit flera av momenten? Jag har nog aldrig sett ett spindeldiagram som ser ut på det där viset. Jag borde kanske lära mig att läsa dem bättre