Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Tycker inte det är småsaker. Det är minnen man gör med barnen som dom kommer ihåg för resten av livet.
Ja jag ser det lite så också. Han anser nog att han gör precis lika som jag och visst hittar han på saker med dom, men det framstår aldrig som att han har kul. Det var samma sak när vi var tillsammans och vi har gemensamma vänner som sagt att det aldrig känns som att han faktiskt vill ses eller göra det de gör eftersom han inte visar något engagemang, och jag vill inte att barnen ska behöva undra och känna det, eller för den delen då tappa sin egen entusiasm över saker.
 
Lite odefinierat irriterad på barnens pappa. Han är inte de stora känslornas man men han inser nog inte hur han riskerar att påverka barnen när han aldrig visar direkt entusiasm över något. När han och sonen är på fritidsaktivitet messar han mig efteråt och säger att han inte tror att sonen vill gå egentligen och att det var lite nödbett att komma iväg. När jag frågar sonen hur det var säger han att det var jättekul och veckan därpå är han full av pepp över att åka på samma aktivitet.

Nyss flaggade jag för att barnen sagt att de vill klä ut sig på halloween och att det är hans dag så han behöver planera och rodda med utklädnad. Hans enda reaktion var "Jaså, men dom vågar ju inte ens ringa på några dörrar?" (Vi gick däremot redan förra året och det var väldigt lyckat)
Helt blind för att man med sitt eget sätt kan peppa och entusiasmera barn :banghead:

Och ja, det låter som småsaker och är antagligen en orimlig störning, allt i ursprungstrådens anda 😁🙈
Jag tycker det mest låter som om pappan inte vill gå på fritidssysselsättningen eller ringa på dörrar, och därför försöker mena att det är barnen som inte vill, så han själv ska slippa 😒
 
Kalendrar (Windows) som visas såhär. Jag blir alltid förvirrad och måste klicka uppåt och nedåt för att lista ut vilken månad som menas. Det går inte att klicka så den visar en hel månad åt gången utan den visas alltid "omlott".

kalender windows störigt.png
 
Jag har haft problem med elen i min ratt och då fungerar inte tutan, men då är det alla knappar som är kopplade till ratten som är kapput!
För oss är det bara tutan. Men den kan fortfarande tuta om man tex går iväg med nyckeln. Så det är väl nåt relä eller nåt som är kass.
 
Det där hörnet. Dagens orimligaste störning, men jag sitter och stirrar på det varje gång jag är i det här väntrummet.
Hade de inte kunnat bygga väggen 5 cm längre hitåt så hörnet på golvplattan inte stått ut så där? :cool:
 

Bifogade filer

  • 20240919_082700.jpg
    20240919_082700.jpg
    153,7 KB · Visningar: 73
1: Nerv i kläm (antagligen). De flesta lägen gör ont så jag känner mig som en akrobat när jag ska hitta ett läge som känns mindre besvärligt. När jag ska sova måste jag ligga på vänster sida med knäna uppdragna.
Får försöka få en kirotid nästa vecka om det inte försvunnit.

2: Måste verkligen diska. :yuck:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 819
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 547
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 414
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 731
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp