Usch, stackars dig! Måste ju varit miljontals läsningar!Jag också. Har läst den för fyra barn, så rätt många störningar på den .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, stackars dig! Måste ju varit miljontals läsningar!Jag också. Har läst den för fyra barn, så rätt många störningar på den .
Katten i boken heter det, och katten räddar getterna som åts upp av trollet LudenbenKan nån förklara vad ”Murre svart” betyder?
Är det kodord för nånting?
Ja, den står fortfarande framme i bokhyllan .Usch, stackars dig! Måste ju varit miljontals läsningar!
Jag håller med! Jag känner iprincip lika med matten justnuMatematik. Just nu förstår jag ingenting hur mycket läraren än förklarar eller hur mycket jag än kollar på Youtube.
Murre svart är katten i Petter och hans 4 getter. Om det nu var det du tänkte påKan nån förklara vad ”Murre svart” betyder?
Är det kodord för nånting?
Hmm ... "blå microvågsugn-moment"?Trodde jag köpt fel köksluckor. De såg så gråa ut först! Verkligen grå!
Men nej de är gröna bara det att i butiken såg de riktigt gröna ut medan här hemma ser de grå ut. Ehhh…
Jag är antagligen helt puckad - för jag har inte fått några associationer åt fel håll över huvud taget. Har haft den som lästräning på SFI.Jag också. Har läst den för fyra barn, så rätt många störningar på den .
Är ju inte konstigt att svenska språket upplevs som svårt när nån hävdar att det där rimmar……Jag är antagligen helt puckad - för jag har inte fått några associationer åt fel håll över huvud taget. Har haft den som lästräning på SFI.
För mig ger den inga konstiga associationer, jag stör mig bara på att "ha" inte rimmar på "getterna" om man inte uttalar getterna med långt A på slutetJag är antagligen helt puckad - för jag har inte fått några associationer åt fel håll över huvud taget. Har haft den som lästräning på SFI.
Men vilket jäkla stolpskott!!Men seriöst!
Nöten svarade inte på om de var på väg, skrev igen att de skulle höra av sig när de närmade sig, sedan ytterligare en gång för att säga att jag behövde åka och frågade om de var framme. DÅ svarar han att de inte ens ska ha stolen utan köper en på bilfirman. Alltså satt jag som ett jäkla spån i 3 timmar och väntade helt i onödan. Och slösade soppa i bilen helt i onödan.
Ja verkligen!Men vilket jäkla stolpskott!!
Tyvärr ingen skyddsplast att skylla påHmm ... "blå microvågsugn-moment"?