Städa tillsammans

Fler än jag som putsat fönster idag ,fast jag putsade 3 på in o utsida och 2 på insidan,så kvar finns då 7st till insidor och 9 utsidor :yuck:

Alltså, jag skulle behöva komma igång med fönsterputsning så jag slipper göra det i flytten men är så jäkla tråkigt för det blir aldrig bra och fyra jävla sidor på varje fönster. Och tycker inte jag har råd med en maskin heller :meh:

:eek: Har du 20 fönster? O_o

Jag har ett.

Ja tyvärr... Inte en bra kombination med flugskit. Glömde även räkna 4 små 50x50 fönster. Så 24 totalt som borde putsas.

Du kan få hjälpa mig när du är klar med ditt enda ;) Men det är kassettfönster så bara 2 sidor på varje!

@Kethets tips är att använda lite t-röd i vattnet. Spriten gör att ränderna ångar bort typ.

Ja tyvärr... Inte en bra kombination med flugskit. Glömde även räkna 4 små 50x50 fönster. Så 24 totalt som borde putsas.

Du kan få hjälpa mig när du är klar med ditt enda ;) Men det är kassettfönster så bara 2 sidor på varje!

:eek:

Mitt är delbart men karmarna målades förra sommaren och nu är skruvarna fasttorkade så det går inte att dela = Jag slipper putsa emellan. :sneaky:

@Kethets tips är att använda lite t-röd i vattnet. Spriten gör att ränderna ångar bort typ.
Problemet är snarare att skiten sitter så att det är fruktansvärt svårt att få bort men ska inhandla t-röd!

Jag gjorde ett litet ryck lite varstans idag... :p Så nu har jag påbörjade sopsäckar med olika innehåll. En kraschad hallampa :meh:
Ett inte helt rent, men mindre belamrat skrivbord. Mer ren golvyta i vardagsrummet + lite diskat.
Samlat ihop lite pant - som ska pantas när städningen är klar - så får det bli belöning av den :D

Imorgon väntar mer rensning i hall och vardagsrum och förhoppningsvis kan jag hämta en begagnad möbel som jag ska ha till tv:n istället för byrån den står på för tillfället. :)

Idag har jag dammsugit övervåningen, sen började jag rensa i en garderob och det slutade med en stor pappkasse med skor som ska skänkas bort och jysks största kasse med kläder och mössor. De finaste skorna (med för hög klack som jag aldrig kunnat gå i...) ska försöka säljas på Facebook i en grupp.

Känns bra att mycket försvann :)

Har idag äntligen frostat av frysen :up: har försökt äta ur så mycket som möjligt, men idag pallade jag inte vänta mer. Så jag kastade en del som var kvar, typ 2 kg hallon/jordgubbar sånna billiga frysta, 1,5 burk B&J glass, helt isiga :crazy: halv påse nuggets och ett par hamburgerbröd. Nu har jag stekt på kyckling jag hade, och har kotletter, bacon och skinksnitzel i kylen som får tina över natten så får jag steka på allt det imorgon, om jag inte ångrar mig och kastar det med... Utom baconet, de andra vet jag eg inte hur länge det har legat så kan väl egentligen slänga det också säkert... Inget stort städprojekt, men likväl drog jag på det :p

Hakar på den här tråden så kanske jag får något gjort här hemma :p
Men har alla fall städat lite i hallen och vardagsrummet idag, måste hitta en förvaring för alla 511 filtar. Just nu ockuperar de halva soffan och hamnar konstant på golvet.

Hakar på den här tråden så kanske jag får något gjort här hemma :p
Men har alla fall städat lite i hallen och vardagsrummet idag, måste hitta en förvaring för alla 511 filtar. Just nu ockuperar de halva soffan och hamnar konstant på golvet.

Jag har en trälåda som vi slänger filtar i, det ser tilloch med snyggt ut när de ligger huller om buller i den. Eller en korg?

Jag har en trälåda som vi slänger filtar i, det ser tilloch med snyggt ut när de ligger huller om buller i den. Eller en korg?
Har funderat på något sådant, helst skulle jag ha en kista stor nog för alla filtar och med platt lock så den funkar som rumsbord

Har funderat på något sådant, helst skulle jag ha en kista stor nog för alla filtar och med platt lock så den funkar som rumsbord
Det är rätt jobbigt med kista som rumsbord, hade en brudkista som bord det ett tag, innan jag köpte ett rumsbord. Att inte få plats med knän/ben under bordet är rätt störande när man har för vana att käka i vardagsrummet... :angel:

Det är rätt jobbigt med kista som rumsbord, hade en brudkista som bord det ett tag, innan jag köpte ett rumsbord. Att inte få plats med knän/ben under bordet är rätt störande när man har för vana att käka i vardagsrummet... :angel:
Hmm där sade du nåt. Det har jag inte tänkt på alls, men ja det skulle vara rätt störande att inte kunna ha benen under bordet

Jag har en Malm förvaringslåda med skjutbart lock. Har lite pärmar och pysselgrejer i den. Rätt liten men jag bor litet så har inte plats för ett normalt soffbord. Den funkar nog för filtar också fast inte för tjocka.

Något sådant skulle kunna funka, något där man får undan filtarna utom synhåll men där de ändå är lättåtkomliga även för barnen

Måste också städa :meh: Men det finns varken tid eller ork, eller egentligen är det väl orken som tryter :angel: Drömmer om städhjälp :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 254
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 665
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?