Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har dammsugit idag.
Jag fick tagit mig hem till mamma och vi hjälptes åt att städa hennes hall på 6 kvm. Det tog 4 timmar och vi fick ihop 6 stora svarta sopsäckar med kläder och mattor och skor och bråte. En mindre del kan skänkas, men det allra mesta är bara att slänga. Sen låg jag och skrubbade golv och väggar medan mamma stod jämte och sa att smutsen inte skulle gå bort. Det gjorde den.
Det blev jättefint, med de förutsättningar som finns. Och mamma har faktiskt varit helt lyrisk över förändringen. Om en månad ska vi ge oss på en avgränsad tredjedel av köket. Gissar att jag för börja med att hindra hallen från att försöka återgå till sitt naturtillstånd först.
Det finns kanske några som vet vem min mamma är IRL, ni behöver inte berätta för henne att jag skriver om städningen här. Hon skäms tillräckligt mycket som det är.
Jag MÅSTE verkligen vika, stryka och lägga in tvätten idag, folk kommer hem till mig imorgon. Men det är sååå tråkigt
Ska göra veckostädning av toalett/badrum också, men det känns av någon anledning inte lika tråkigt. T o m rensa avloppet är mer ok än att ta hand om ren tvätt
De är dagens mål.
Vad är era favorit- respektive värsta-delar när det gäller städning?
@Thaliaste: Det tråkigaste är nog dammsugning, kan jag så sopar jag hellre. Fast med två katter behövs det en ordentlig dammsugning ibland...
Roligaste... det är nog när allt sas "smutsigt" är fixat dvs sopa, skura och torka är gjort och jag får sortera in saker i hyllor och korgar/plastlådor.
Vika och stryka tvätt är dödens död! Jag gör också hellre rent avloppet än att fixa med tvätten.
Just att plocka upp är ju dödstrist också, att bara städa, dammsuga, skura golv mm är helt okej.
Jag gillar att dammsuga, plocka i och ur tvätt inkl vika.Vad är era favorit- respektive värsta-delar när det gäller städning?
Om jag var du skulle jag be moderator ta bort mina inlägg som berättar vem det handlar om, alternativt göra dem mer anonyma. Även om hon inte läser det själv känns det inte riktigt ok att hänga ut henne här, framför allt när du dels tror att folk vet vem du/hon är IRL och dels vet att hon faktiskt skäms för det.
Det är dock väldigt fint att du hjälper henne!
Vad jag vet finns det ingen här som vet vem jag är, och ännu mindre vem hon är. Men 100 % säker är det väldigt svårt att vara, så jag ville gardera mig i fall jag har en stalker som inte gett sig till känna.
Jag gillar att dammsuga, plocka i och ur tvätt inkl vika.
Jag hatar att stryka (gör jag aldrig), skaka mattor, skura golv och tvätta fönster.
Idag är det en "hat-dag" för jag borde verkligen tvätta fönstren...
Ibland behöver man inte ha så höga mål. Mitt är att diska idagJag har fått halsont från hell och är hemma från jobb idag. Blir det bättre framåt dagen så hoppas jag orka putsa vår duschvägg med maskinen jag fått låna. Tror inte jag ska ha högre mål än så