Städa tillsammans

Igår sanerade jag toaletten... dvs kröp på golvet för att komma åt de j-la listerna :yuck: min toa är minimal... det är ändå inte en fördel (mindre yta) när man ska städa för man kommer inte åt! :arghh:

Igår sanerade jag toaletten... dvs kröp på golvet för att komma åt de j-la listerna :yuck: min toa är minimal... det är ändå inte en fördel (mindre yta) när man ska städa för man kommer inte åt! :arghh:
Usch påminn mig inte om badrummet. :nailbiting: Mitt är också rätt trångt. Krångligt att städa. Jag har nog inte storstädat det sen jag flyttade in. Dammet är liksom fastgrott på vissa ställen. Har funderat på att anlita Rut för en storstädning men känner mig snål/fattig/sparsam.

Usch påminn mig inte om badrummet. :nailbiting: Mitt är också rätt trångt. Krångligt att städa. Jag har nog inte storstädat det sen jag flyttade in. Dammet är liksom fastgrott på vissa ställen. Har funderat på att anlita Rut för en storstädning men känner mig snål/fattig/sparsam.

Jag använde ångtvätt (snorbilligaste från Biltema) och Viledas Actifibre-trasa. De i kombination med Cillit Bang gjorde det hela genomförbart. Speciellt trasan måste jag berömma, den var verkligen bra.

Jag använde ångtvätt (snorbilligaste från Biltema) och Viledas Actifibre-trasa. De i kombination med Cillit Bang gjorde det hela genomförbart. Speciellt trasan måste jag berömma, den var verkligen bra.
Cillit Bang skumspray funkade inte på mitt badkar. Jo det mesta gick bort men jag fick ta en annan spray efteråt och använda skurborste för att få bort resten. :o

Mitt mål att diska igår hände inte. Däremot tvättade jag två maskiner tyg (som jag Hade sluppit om jag hade låtit bli att köpa det på erikshjälpen :meh:) nytt mål idag: diska. Och kanske stryka lite.

Jag har vädrat kläderna från en garderob, torkat garderoben inuti och rensat undan alla udda klädhängare.
Nya likadana klädhängare blev det och sedan tillbaka med kläderna.
Några kläder som inte passar längre lade jag undan.
Den för stora lilla svarta kan ju behövas längre fram (hoppas inte det!) om jag går upp i vikt.
Jag måste ha köpt den för stor....

Nu ryms det några plagg till i garderoben.

Jag har äntligen gått ner i källaren med de tre flyttkartonger som stått i köket i typ, 4 månader... Plus en kasse böcker som ska sparas, den har nog stått i rummet i 1.5 mån iaf :o
Och plockat upp högen med kläder som hamnade på golvet när jag tömde ryggan efter besöket i dalarna. Nästan så det set städat ut nu! :sneaky:

Oj vad ni är flitiga :eek: :up: Idag har jag rensat bort lite papper som jag inte behöver spara + lagt några gamla tidningar i en kasse till återvinningen.

Idag är det skåprensning i köket: Vad som ska säljas på auktion, vad som ska vara kvar i sagda skåp och vad som ska vara kvar och förvaras någon annanstans.

Idag är det skåprensning i köket: Vad som ska säljas på auktion, vad som ska vara kvar i sagda skåp och vad som ska vara kvar och förvaras någon annanstans.
Åh rensning är alltid kul :grin: hade själv behövt göra det. För innerst inne, vem behöver en (!) mugg som det står sexbomb på? O_o den är visseligen placerad högst upp i skåpet med allt annat skit som "kan vara bra att ha nån gång..." tillsammans med de där kakfatet som är för otympligt och teburken med krävande lock typ... kanske borde köra en rensning jag med hör jag :o:angel:

Åh rensning är alltid kul :grin: hade själv behövt göra det. För innerst inne, vem behöver en (!) mugg som det står sexbomb på? O_o den är visseligen placerad högst upp i skåpet med allt annat skit som "kan vara bra att ha nån gång..." tillsammans med de där kakfatet som är för otympligt och teburken med krävande lock typ... kanske borde köra en rensning jag med hör jag :o:angel:

Det som inte används åker ut direkt här. En del, men det är ytterst få, saker behålls av sentimentala skäl.

"Bra att ha" är en extremt snäv definition i det här huset :p

Städa?? Höststädning i trädgården idag och igår.Köket fick en snabb städning och sen tog orken slut. Bor litet och ensam så det är inte allt för betungande.Värre är putsning av fönstren i uterummet 9 st . Städtips nr häll upp et glas vin ,musk på hög volym och sen gå loss på mer vin, gör det hela mycket roligare

Jag har rensat ut gamla gardiner som jag aldrig tänkte använda mer. Udda tyger (fula dom med) och gamla mediciner (som jag ska lämna in på apotek).
Så nu är ett stort skåp tomt som ska få innehålla spel istället.

Imorgon ska vi möblera om två rum :D då är det enkelt att dammsuga och våttorka innan man ställer dit möbler igen!

Har idag även skurat de tre sista utestolarna, bara träbordet kvar! DET är skönt!

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 252
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 665
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?