Städa tillsammans

Jag fick tagit mig hem till mamma och vi hjälptes åt att städa hennes hall på 6 kvm. Det tog 4 timmar och vi fick ihop 6 stora svarta sopsäckar med kläder och mattor och skor och bråte. En mindre del kan skänkas, men det allra mesta är bara att slänga. Sen låg jag och skrubbade golv och väggar medan mamma stod jämte och sa att smutsen inte skulle gå bort. Det gjorde den.

Det blev jättefint, med de förutsättningar som finns. Och mamma har faktiskt varit helt lyrisk över förändringen. Om en månad ska vi ge oss på en avgränsad tredjedel av köket. Gissar att jag för börja med att hindra hallen från att försöka återgå till sitt naturtillstånd först.

Det finns kanske några som vet vem min mamma är IRL, ni behöver inte berätta för henne att jag skriver om städningen här. Hon skäms tillräckligt mycket som det är.

Åh, vilken bra tråd, precis vad jag behövde!
Vill man ha lite inspiration i bokform kan man läsa klassikern "Rensa i röran med feng shui" eller nya "Konsten att städa". Bör ej läsas på kvällen dock, jag vill bara gå upp och riva ut närmsta garderob och kasta ALLT :D

Har tömt några kartonger idag (grejer jag beställt för evigheter sen men inte packat upp) och vikt ihop dem i en kasse. Lagt gamla tidningar i en annan kasse. Slängt lite småskräp som låg bredvid sängen. :up:

Behöver verkligen dammsuga. :arghh: Försöker ladda inför det nu och göra det i helgen.

Jag vill vara med och städa! Behöver verkligen göra ett jätteryck här hemma då jag är "nyinflyttad" (en månad sedan...) och fortfarande inte packat upp allt! Det är kaos och jag har massor jag måste göra. Bland annat sätta upp hyllor inne i klädkammaren så att jag kan få undan saker...

Pga sjukdom har även köket förfallit under den här tiden, men där gjorde jag i alla fall ett jätteryck igår och kom i alla fall halvvägs :)

Ryck nummer två hemma just nu. Går riktigt segt och känns som en rejäl uppförsbacke när man inte får hjälp.

Den här tråden behöver jag!
Jag städar oftast litegrann överallt och då tycker min sambo inte att det räknas alls. Men det är lättare att dammtorka, dammsuga och våttorka på olika dagar enligt mig!

Jag borde rensa ut gamla gardiner och dukar. Det ska jag kanske göra imorgon?! Just nu känner jag för att slänga ut det mesta i hela huset för att göra det så lättstädat som möjligt. Den här tråden var farlig att hitta på kvällstid ;)

Igår putsade jag ett fönster :D Det var nästan roligt för jag bytte till vintergardinen samtidigt. Bara 19 kvar...

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 254
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 665
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix