Har har Oregon, min stat, rostat att vi ska ha "sommartid" aret runt. Vi gick och vantade i flera ar pa att federala staten skulle godkanna det ... men de tittade inte ens pa det. Da bestamde folket att vi skulle ha standard tid (vinter tid) aret runt ...
Men da vagrade guvernoren skriva under pa det om inte bade Washington (staten norr om oss) och California (staten soder om oss) andrade till att behalla standard tid aret om.

Jag forstar problemet och haller med. Har i Portland jobbar nastan en million manniskor I Oregon, men bor I Washington. Tala om forvirrande om den ena staller om tiden och inte den andra. (Sa ar det I Arezona, flera Native American reservations staller om tiden, men inte staten.)
Vi har alltsa redan stallt om klockorna har ... forsta helgen i March och har "adjusted" for lange sedan. Enda problemet som Jag har med omstallningen pa varen ar att Jag kor ut min skolbuss och det har antligen blivit ljust nar Jag lamnar depan (SA mycket enklare och sakrare att kora och plocka upp barn som ibland ror sig som myror som hittat socker pa vissa hallplatser). Nu ar det I och for sig ljust igen sa vi har inga storre problem har, men visst skulle det vara trevligt att slippa stalla om tiden.