Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Omega skittråkigt om det är som du och Ray beskriver det, men så länge folk har det goda omdömet att iaf hålla tyst om det ifall jag väljer att ge ersättning så måste jag erkänna att jag skiter i vad de tycker bakom ryggen på mig. Men tråkigt för de som kanske inte är lika hårdhudade om de upplever att de får det bemötandet, jag kanske också blir väldigt mycket känsligare när bebis är ute; vem vet.

Jag hoppas ju att det inte är så överallt, men det verkar ju tyvärr inte vara helt ovanligt. Det är tråkigt att man inte ska få vara ambivalent och kunna diskutera saken med vårdpersonal utan att bli pushad åt ena hållet känner jag. Det är säkert en sak om man bestämt säger att man kommer att göra si eller så, då är säkert de flesta smarta nog att hålla tyst, men det är ju kanske just de som är osäkra och inte kan säga det ena eller det andra som skulle behöva vårdpersonalens stöd mest.

Åh vad roligt att det börjar komma fler bebisar! Och heja er som fortfarande väntar!
Och vad mysigt det låter med dottern @hvala :love:

Jag skulle vilja klappa mig själv på axeln lite idag (och skicka en kram till svärmor). Sambons första dag tillbaka på jobbet, vi har varit lediga ihop i åtta veckor, vilket har varit underbart skönt. Jag har, som sagt, oroat mig ännu mer för hur jag ska få tid med hästen nu (det var ju svårt redan innan). Vid lunchtid idag ringer så svärmor, som vet att sambon jobbar nu, och frågar om jag inte vill ha barnvakt och åka till stallet ett par timmar! :banana:Jag hann inte ens fundera på om jag var redo att "lämna bort" sonen än, tackade bara hastigt ja ;) Så svärmor kom hit, jag la fram flaska och ersättning samt tog fram vagnen då svärmor gärna ville gå en promenad, och sen åkte jag iväg! Har inte börjat rida än, planen är att vänta tills efter efterkontrollen som jag har på fredag, men det var såå skönt att hämta in hästen från betet i lugn och ro, rykta grundligt och sen slog jag på stort och gav honom till och med ett bad innan jag smorde in hela honom med flugkräm :D
Det var först på vägen hem som jag började måla upp hemska scenarion om vad som skulle kunna ha hänt sonen medan jag var borta, men väl hemma möttes jag av en lugnt sovande bebis :love:

Sonen har alltså fått ersättning idag (och inte dog han av det) och jag har fått hästmys! Samt ett erbjudande av svärmor att ringa henne så ofta jag vill och behöver komma iväg en stund. Nu kommer sambon hem snart och han skulle nog tycka att det vore skönt om jag hunnit städa lite här hemma tills dess, men ain't gonna happen för nu myser jag och sonen i soffan med lite glass (för mig) och mjölk (för honom) :D

Åh vad roligt att det börjar komma fler bebisar! Och heja er som fortfarande väntar!
Och vad mysigt det låter med dottern @hvala :love:

Jag skulle vilja klappa mig själv på axeln lite idag (och skicka en kram till svärmor). Sambons första dag tillbaka på jobbet, vi har varit lediga ihop i åtta veckor, vilket har varit underbart skönt. Jag har, som sagt, oroat mig ännu mer för hur jag ska få tid med hästen nu (det var ju svårt redan innan). Vid lunchtid idag ringer så svärmor, som vet att sambon jobbar nu, och frågar om jag inte vill ha barnvakt och åka till stallet ett par timmar! :banana:Jag hann inte ens fundera på om jag var redo att "lämna bort" sonen än, tackade bara hastigt ja ;) Så svärmor kom hit, jag la fram flaska och ersättning samt tog fram vagnen då svärmor gärna ville gå en promenad, och sen åkte jag iväg! Har inte börjat rida än, planen är att vänta tills efter efterkontrollen som jag har på fredag, men det var såå skönt att hämta in hästen från betet i lugn och ro, rykta grundligt och sen slog jag på stort och gav honom till och med ett bad innan jag smorde in hela honom med flugkräm :D
Det var först på vägen hem som jag började måla upp hemska scenarion om vad som skulle kunna ha hänt sonen medan jag var borta, men väl hemma möttes jag av en lugnt sovande bebis :love:

Sonen har alltså fått ersättning idag (och inte dog han av det) och jag har fått hästmys! Samt ett erbjudande av svärmor att ringa henne så ofta jag vill och behöver komma iväg en stund. Nu kommer sambon hem snart och han skulle nog tycka att det vore skönt om jag hunnit städa lite här hemma tills dess, men ain't gonna happen för nu myser jag och sonen i soffan med lite glass (för mig) och mjölk (för honom) :D
Men vad härlig svärmor du har, och vad skönt för dig att både ha tagit snacket med sambon och fått ensamtid med hästen!

Skönt att ta beslutet med flaskan! Om man inte mår bra av att amma ska man inte göra det.

Kan tänka mig att det är tufft att hålla sig stabil utan träningen och hästarna, det är det även tufft utan ADHD så det måste bli ännu tuffare för dig. Men då är det ju bra att få avlastning med matning så du kan få tid till att stimulera kroppen och knoppen på det sätt som är bäst för dig :up:

Jag är absolut sugen på förlossningsberättelse :D

Ja det kändes otroligt skönt att ta beslutet även om man såklart haft svårt att inte tänk på om man är taskig mot barnet osv men när jag märkte hur stressad jag blev så är det lätt att känna att det absolut inte är bra för honom.

Ja det är ju verkligen en fördel att kunna hjälpas åt med matningen. Nu när sambon börjar jobba igen kommer det nog bli så att jag tar hästarna direkt när han kommer hem så kan han fixa mat också till jag kommer tillbaka. :)

Ska skriva ihop en om lill-knodden tänker vara lugn en stund till :D

Och idag har vi fått första bajsningen i tygblöjorna. :crazy: Jag rekomenderar inte att skölja av dem i duschen, framför allt inte om man har håruppsamlingsnät i golvbrunnen. :p Det har inte bajsats på en vecka så blöjan var överfull och barnet åkte ner i handfatet för tvätt och det var enklast att kasta in blöjan i duschen. Måste skaffa en bättre strategi för bajsblöjor. Tur att hon inte bajsar varje dag. :p

*skratt* låter inte helt smidigt ;).

Algot har sista dagarna börjat bajsa en gång om dagen eller inte alls, och idag så tog vi det mesta i vasken (har en vask bredvid skötbordet). Smidigt att lyckas tajma bajsningarna där när det är så sällan. Har köpt tygblöjor som är från 3 kg men de är på tok för stora fortfarande men överväger att köpa några mindre också för det känns som det tar ett bra tag innan han växer i dom. Känns så onödigt med engångs nu när han mest bara kissar (och en hel del kiss tar vi i vasken).
Har funderat hur jag ska lösa det med bajsblöjorna sen när det blir lite mer och han börjat äta fast mat men tror det blir att jag sköljer mer i hink eller potta som jag häller i toan sen.

vi var på BVC idag och jag blev så glad att hon vi har inte gav några som helst pekpinnar när vi sa att jag slutat amma helt (hon vet att vi fått ge ersättning som komplement). Hon sa att det kan bli bara stress när det inte funkar och förstod mig, så skönt :heart.

Lill-pojken har för övrigt hamnat i en fas där han äter nästan konstant och vill vara nära oss hela tiden. Idag har han i princip inte sovit ngt själv alls. Hoppas nätterna kommer fortsätta fungera bra med babynestet iaf.

Han har börjat hänga med mycket mer och är mer vaken så jag förstår att det blir lite mkt för honom att hantera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 344
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 187
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar