Åh vad roligt att det börjar komma fler bebisar! Och heja er som fortfarande väntar!
Och vad mysigt det låter med dottern
@hvala
Jag skulle vilja klappa mig själv på axeln lite idag (och skicka en kram till svärmor). Sambons första dag tillbaka på jobbet, vi har varit lediga ihop i åtta veckor, vilket har varit underbart skönt. Jag har, som sagt, oroat mig ännu mer för hur jag ska få tid med hästen nu (det var ju svårt redan innan). Vid lunchtid idag ringer så svärmor, som vet att sambon jobbar nu, och frågar om jag inte vill ha barnvakt och åka till stallet ett par timmar!
Jag hann inte ens fundera på om jag var redo att "lämna bort" sonen än, tackade bara hastigt ja
Så svärmor kom hit, jag la fram flaska och ersättning samt tog fram vagnen då svärmor gärna ville gå en promenad, och sen åkte jag iväg! Har inte börjat rida än, planen är att vänta tills efter efterkontrollen som jag har på fredag, men det var såå skönt att hämta in hästen från betet i lugn och ro, rykta grundligt och sen slog jag på stort och gav honom till och med ett bad innan jag smorde in hela honom med flugkräm
Det var först på vägen hem som jag började måla upp hemska scenarion om vad som skulle kunna ha hänt sonen medan jag var borta, men väl hemma möttes jag av en lugnt sovande bebis
Sonen har alltså fått ersättning idag (och inte dog han av det) och jag har fått hästmys! Samt ett erbjudande av svärmor att ringa henne så ofta jag vill och behöver komma iväg en stund. Nu kommer sambon hem snart och han skulle nog tycka att det vore skönt om jag hunnit städa lite här hemma tills dess, men ain't gonna happen för nu myser jag och sonen i soffan med lite glass (för mig) och mjölk (för honom)