Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackare! Det måste ju vara nåt fel på en annan, jag är så trött på att inte göra nåt nu på grund av magen att min första tanke när jag läste ditt inlägg var: du har iaf nåt att sysselsätta dig med. :D
Och mannen...
Det är underbart och mysigt. Men som en liten käftsmäll att barn i magen är lite mer lättsamma än de utanför...
Åsså hundstackaren på det.
Skulle vara tillbaka på BB för vägning idag halv nio och det där med passa tider är ju så kört.
Precis när man matat, klätt på och är redo så kommer det mer i blöjan, hunden måste akut ut precis nu och storasyster har liksom glömt att klä på sig...

Jobbigt med hästen @Elin_B, hoppas du hittar drömhemmet!
Grattis till @pannkaka och @Comatose!

@Ray hoppas du och baby klarar er från diarré.. :crazy:

Just när jag började tycka att hon kräktes mindre har vi haft två dagar med mycket kräk igen. Börjat morgonen med att kräkas precis när jag har klätt på henne :cautious: och både igår och idag har hon kräkts en mindre sjö under tiden hon haft bröstet i munnen :yuck:. Men hon är lika glad för det! Börjar le mer och mer och det är så mysigt. :love:

• Gilla
Reactions: Ray
Just när jag började tycka att hon kräktes mindre har vi haft två dagar med mycket kräk igen. Börjat morgonen med att kräkas precis när jag har klätt på henne :cautious: och både igår och idag har hon kräkts en mindre sjö under tiden hon haft bröstet i munnen :yuck:. Men hon är lika glad för det! Börjar le mer och mer och det är så mysigt. :love:

I know that feel... Bytte kläder tre gånger igår. Överraskningskiss vid blöjbyte, kräks och slutligen en ryggbajs. :laugh:

Leker leken "hur ont kan man ha utan att ha startat förlossningen" idag. Herregud, helt fantastiskt att nåt som väger 3 kg kan orsaka så mycket smärta..
Pinade mig igenom Maxi, trodde jag skulle smälla av stundtals.
7 dagar kvar till bf...

• Gilla
Jobbigt med hästen @Elin_B, hoppas du hittar drömhemmet!
Grattis till @pannkaka och @Comatose!

@Ray hoppas du och baby klarar er från diarré.. :crazy:

Vad härligt med leenden! Här dröjer det trots att han passerade 6 veckor igår :(

Han har också kräkts floder någon dag. Blev lite orolig då det är ganska våldsamma kräkningar och inte bara att det rinner nerför hakan. Ligger man och pratar med honom i sängen med ansiktet nära hans kunde man få en rejäl dusch.... men nu har det varit lugnt och mer normala "kräkrapar" ett par dagar så antar att det är ok.

Red första passet efter förlossningen idag med! Kändes helt ok. Ett dressyrpass på banan. Orkade inte sitta i traven mer än några steg och gamle artroshästen var lite knackig i början men efter några minuters uppvärmning kändes det nästan som vanligt :)

Kom inte i ridstövlarna dock. Inte ens de lite för stora som jag ärvt av en gammal ridlärare :angel:

En sak jag har tänkt på - att bära i sjal eller sele. Det blir ju så djävulskt varmt!!

Frank älskar det, men han är ju ett litet element.

Var och kollade hingstbete häromdagen och vandrade runt i säkert 1,5 timme med bärsjal (tycker nacken är lite för instabil för selen än) och både jag och bebis var genomsvettiga efter! Även om han var toknöjd...

Hoppas det blir lite mindre varmt på vintern... tycker inte att svettningarna och värmevallningarna blivit så mkt bättre efter förlossningen... amningshormonerna verkar ha liknande effekt. Stor skillnad för mig som normalt alltid fryser!

• Gilla
Red första passet efter förlossningen idag med! Kändes helt ok. Ett dressyrpass på banan. Orkade inte sitta i traven mer än några steg och gamle artroshästen var lite knackig i början men efter några minuters uppvärmning kändes det nästan som vanligt :)

Kom inte i ridstövlarna dock. Inte ens de lite för stora som jag ärvt av en gammal ridlärare :angel:
Jag ställde mig på vågen nu 4 dar efter att ca 5kg plockats rakt ur magen.
Och har gått ner 2 kg. Det är rätt otroligt!

Idag är jag lite löjligt nöjd med mig själv.
Har orkat mig ut på en utflykt med familjen, gick en kort promenad i snigeltakt (Okej, vi har lämnat snigeltakten bakom oss för länge sen, vi hasar oss fram), åt lunch ute.
Shoppade bebiskläder för ett värde av 1600:- och vi betala bara 200:-. Hittade en butik där man kunders en liten papperspåse och fylla med kläder från en korg och betala 200:- gör påsen, lyckades pressa i en hel del. Så tom kassörskan var imponerad :D Bra märken dessutom..

Och trots jag vill skära bort mina revben och främre fogarna och jag inte sovit mer än 3-4timmar per natt de senaste dagarna så har humöret varit bättre än på länge.

Ska dessutom få järndropp på Spec.mödravården nästa vecka, då kanske man blir liiite piggare också :)

En sak jag har tänkt på - att bära i sjal eller sele. Det blir ju så djävulskt varmt!!

Frank älskar det, men han är ju ett litet element.

Var och kollade hingstbete häromdagen och vandrade runt i säkert 1,5 timme med bärsjal (tycker nacken är lite för instabil för selen än) och både jag och bebis var genomsvettiga efter! Även om han var toknöjd...

Hoppas det blir lite mindre varmt på vintern... tycker inte att svettningarna och värmevallningarna blivit så mkt bättre efter förlossningen... amningshormonerna verkar ha liknande effekt. Stor skillnad för mig som normalt alltid fryser!

Ja usch så jag svettades efterförlossningen med sonen. Gissar att det blir lika nu.
Jag är också en fryslort annars, sover gärna med pyjamas duntäcke och filt..
Men nu sover jag utan kläder och helst utan täcke också.

Vad har du för sjal?
Har hört att aldoria ska ha en bra sjal i bambu som ska vara sval. Ska nog beställa hem en sådan..

Jag ställde mig på vågen nu 4 dar efter att ca 5kg plockats rakt ur magen.
Och har gått ner 2 kg. Det är rätt otroligt!
Ställde mig också tre dagar efter. 3,4 kg bebis plus moderkaka fostervatten och vätska i stort. Ner 3 kg.

Idag 6 v efter har jag gått ner 15 och har 10 kvar. Men känner ingen stress alls. Vill kunna unna mig lite glass och jordgubbar med grädde under sommaren!

Shoppade bebiskläder för ett värde av 1600:- och vi betala bara 200:-. Hittade en butik där man kunders en liten papperspåse och fylla med kläder från en korg och betala 200:- gör påsen, lyckades pressa i en hel del. Så tom kassörskan var imponerad :D Bra märken dessutom..

Älskar sånt! Hittade ett loppis där de hade stora flyttkartonger med bebiskläder i alla storlekar. Fräscha och fina. 2 kr/plagg. Fyndade bl a en p.o.p-overall :up:

@Elin_B härligt med ridning!
Minns inte exakt när första leendet kom här men det var inte innan 6 veckor iaf! :)

Och ang. att bära- jag blir också sjukt varm i selen och Svea med, hon är dessutom varm av sig i förvägen och det märks ibland att hon också tycker det blir lite för varmt.
Men håller med om värmesvallningarna, har nog aldrig gått så mycket i shorts och linne som den här sommaren och få har det ändå varit en dålig sommar! :p

Här gick det undan vill jag lova!
Klockan 5 imorse vaknade jag av att vattnet gick. 09.09 föddes vår andra son:love:
Snabb och okomplicerad förlossning. Och jag känner mig hur fräsch som helst, det gick så snabbt att jag knappt hann bli trött. Sist var jag helt golvad hur länge som helst!
Nu måste vi komma på namn, alla är chockade över att det blev en pojke till då vi varit inställda på en tjej. Han är SÅ fin:heart

Klockan 5 imorse vaknade jag av att vattnet gick. 09.09 föddes vår andra son:love:
Snabb och okomplicerad förlossning. Och jag känner mig hur fräsch som helst, det gick så snabbt att jag knappt hann bli trött. Sist var jag helt golvad hur länge som helst!
Nu måste vi komma på namn, alla är chockade över att det blev en pojke till då vi varit inställda på en tjej. Han är SÅ fin:heart
Stort grattis @FiVi!!!

Wow! Stort Grattis till sonen!

Grattis!!!

Låter som en dröm!
Grattis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 348
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 192
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
802
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar