Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter som en dröm!
Grattis!

Jag kan inte vara mer nöjd. Tyckte första förlossningen gick bra, men det här. Nästan som pandan ju:D
Och nu är vi alldeles strax hemma igen. De hade dåligt med plats och jag mår så pass bra och lillen mår bra och han suger bra, så mjölken ska bara rinna till. Kändes bättre att den platsen står redo för en förstföderska istället. Ska bli spännande och se vad storebror säger:love:

Nu har vi kommit hem från vår turné i hela södra Sverige för att hälsa på släkt och vänner. Tre veckor kvar till BF nu och det ska bli skönt att ta det lugnt hemma nu innan bebisen kommer. Sonen ska vara hemma med mig nästa vecka, men sambon börjar jobba. Orkar nog inte åka ut på några avancerade äventyr men en runda till biblioteket och lite olika lekparker ska jag nog palla med.

Jag hoppas ju att bebisen känner sig färdigbakad redan nästa vecka, men med tanke på att vi fick vräka sonen 14 dagar efter BF så har jag ställt in mig på att det är minst fyra veckor kvar innan bebisen befinner sig på andra sidan livmodern ;).

Äntligen(!) har vi fått flytta hem igen!! Badrummet är så gott som klart, imorgon kommer badkaret som ska installeras.
Det ska målas en vända till eller två på lilla WC och i hallen. Lite små lister som ska upp. Har gjort en lista till snickaren med det som ska färdigställas.
Sen ska dom påbörja vårt nya sovrum, men det påverkar inte oss, vi har kvar vårt gamla sovrum sålänge.

Men vi kan äntligen bo här igen, vattnet funkar. Det går att leva här, känns som en lättnad.
Har gått bra att bo med svärmor, vi kommer bra överens. Har fått oerhörd avlastning med sonen av henne, guld värt. Men känns ändå lite som man tränger sig på när man lånar tvättmaskinen osv..

Och nu kan jag äntligen boa lite. Köpa Bedside crib står på agendan.

3veckor till BF. Ja vi hann vi hem med lite marginal iaf..

Åh vad jag önskar mig en förlossning som din @FiVi!

Jösses vad med förvärkar jag har den här gången! Jag hade en hel natt med molvärk mitt i veckan, fick ta alvedon till slut för att få sova. Sen fick jag ändan ur och packade bb-väskan, monterade upp spjälsängen, steriliserade nappflaskorna och läste lite förlossningsförberedande texter. Men det verkar inte vara något på gång. Det är ingen rytm eller regelbundenhet i värkarna och slemproppen har inte siktats.

Här gick det undan vill jag lova!
Klockan 5 imorse vaknade jag av att vattnet gick. 09.09 föddes vår andra son:love:
Snabb och okomplicerad förlossning. Och jag känner mig hur fräsch som helst, det gick så snabbt att jag knappt hann bli trött. Sist var jag helt golvad hur länge som helst!
Nu måste vi komma på namn, alla är chockade över att det blev en pojke till då vi varit inställda på en tjej. Han är SÅ fin:heart

Grattis!

4 dagar kvar här och inga tecken på att nåt är på gång. Mina hormoner lär ha ballat ur totalt för NU har jag börjat känna att nä, jag har ingen lust att klämma ut en bebis för det kommer ju göra ont. Lite sent att komma på det nu kanske. :confused: Har även börjat få helt sjuka raseriutbrott på sambon, i sömnen... Nu vaknade jag med blodtrycket uppe i taket sen jag drömt att han dragit iväg till Norge hastigt och lustigt med fyra dagar kvar, utan att säga nåt. Stackars sate, han var inte vatten värd i den drömmen kan jag säga..

Äntligen(!) har vi fått flytta hem igen!! Badrummet är så gott som klart, imorgon kommer badkaret som ska installeras.
Det ska målas en vända till eller två på lilla WC och i hallen. Lite små lister som ska upp. Har gjort en lista till snickaren med det som ska färdigställas.
Sen ska dom påbörja vårt nya sovrum, men det påverkar inte oss, vi har kvar vårt gamla sovrum sålänge.

Men vi kan äntligen bo här igen, vattnet funkar. Det går att leva här, känns som en lättnad.
Har gått bra att bo med svärmor, vi kommer bra överens. Har fått oerhörd avlastning med sonen av henne, guld värt. Men känns ändå lite som man tränger sig på när man lånar tvättmaskinen osv..

Och nu kan jag äntligen boa lite. Köpa Bedside crib står på agendan.

3veckor till BF. Ja vi hann vi hem med lite marginal iaf..
Skönt att komma hem igen. Bodde ju hos mina föräldrar i tre månader förra våren, och det funkade jättebra, men det var väldigt skönt att komma hem till sitt egna igen och slippa bo i en kappsäck :).

4 dagar kvar här och inga tecken på att nåt är på gång. Mina hormoner lär ha ballat ur totalt för NU har jag börjat känna att nä, jag har ingen lust att klämma ut en bebis för det kommer ju göra ont. Lite sent att komma på det nu kanske. :confused: Har även börjat få helt sjuka raseriutbrott på sambon, i sömnen... Nu vaknade jag med blodtrycket uppe i taket sen jag drömt att han dragit iväg till Norge hastigt och lustigt med fyra dagar kvar, utan att säga nåt. Stackars sate, han var inte vatten värd i den drömmen kan jag säga..
Haha, har också haft ganska många drömmar där jag är fly förbannad på sambon. Drömmer att jag verkligen skäller ut honom allt jag kan och är så arg att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Tur att det bara är drömmar :laugh:

Haha, har också haft ganska många drömmar där jag är fly förbannad på sambon. Drömmer att jag verkligen skäller ut honom allt jag kan och är så arg att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Tur att det bara är drömmar :laugh:
Stackarna!! Nog för att jag har rätt mycket temperament i vanliga fall också men nu är det extremt när jag drömmer.
Drömt många gånger nu att han antingen varit otrogen mot mig eller gör nåt annat helt absurt som jag inte ens är lite orolig för egentligen. Nog för att han är impulsiv ibland men att dra till Norge 4 dagar innan bf utan att berätta nåt känns inte riktigt som han.:p Det är tur han inte hör ordvalen och argumenten i mina drömmar, då hade nog öronen trillat av...

Jag har också många drömmar där sambon får sig en och annan känga. Tar oftast några minuter när jag vaknat innan jag förstår att det var en dröm och kan sluta vara arg och irriterad :D

Här är vi tillbaka till vardagen igen. Sambon började jobba idag och klockan ringde tidigt.. fy.. jag som har svårt i vanliga fall att somna om när klockan ringer har ännu svårare nu. Vilket resultera i att jag var klarvaken direkt medans sambon fortsatte snoza vidare tills jag fick sparka ur honom ur sängen..

• Gilla
Reactions: Ray
Jag hoppas ju att bebisen känner sig färdigbakad redan nästa vecka, men med tanke på att vi fick vräka sonen 14 dagar efter BF så har jag ställt in mig på att det är minst fyra veckor kvar innan bebisen befinner sig på andra sidan livmodern ;).

Går det som sist kommer ju våra bebisar typ samtidigt! Förstår om du inte är lika sugen på att det ska göra det dock ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Går det som sist kommer ju våra bebisar typ samtidigt! Förstår om du inte är lika sugen på att det ska göra det dock ;)
Njae, denna får gärna titta fram lite tidigare än sonen ;). Dock är jag inte rädd för att bli igångsatt igen om det nu skulle bli så, tyckte att det var en bra upplevelse ändå. Men det hade varit kul att vara med om ett mer "normalt" förlopp, men framförallt att slippa vänta så hiskeligt länge :laugh:.

Njae, denna får gärna titta fram lite tidigare än sonen ;). Dock är jag inte rädd för att bli igångsatt igen om det nu skulle bli så, tyckte att det var en bra upplevelse ändå. Men det hade varit kul att vara med om ett mer "normalt" förlopp, men framförallt att slippa vänta så hiskeligt länge :laugh:.

Man kan bli igångsatt 3 veckor tidigt också :angel:

Lyckades snudd på toppa raseriutbrottet jag hade i natt under dagen då sambon tycker att det är en strålande idé att 4 dagar innan bf hyra hem en grävare och börja jobba med att leda bort dagvatten från huset/göra stenkistor. Och gräver sönder en elkabel till huset...

Jag älskar min man, men ibland funderar jag på om hans mentala mognadsprocess stannade nånstans på högstadiet....

Lyckades snudd på toppa raseriutbrottet jag hade i natt under dagen då sambon tycker att det är en strålande idé att 4 dagar innan bf hyra hem en grävare och börja jobba med att leda bort dagvatten från huset/göra stenkistor. Och gräver sönder en elkabel till huset...

Jag älskar min man, men ibland funderar jag på om hans mentala mognadsprocess stannade nånstans på högstadiet....
Men jösses! Jag förstår att du är arg! Även utan avgrävd elkabel (en sån sak som alltid händer när någon börjar gräva i marken, jag ser det på jobbet hela tiden) låter det som en inte så bra idé att börja på nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 348
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 192
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
802
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar