Milo är snart åtta veckor gammal, tiden bara rusar fram (konstigt, eftersom att graviditeten släpade sig fram i snigelfart..
)! Han går upp fint i vikt och vägde 5,5 kg (födelsevikt 3925 g) när vi vägde hemma här i veckan
Ser att det skrivits en del om amning här i tråden på sista tiden. Jag helammar och har så gjort från början. Verkar ha tillräckligt med mjölk, men har haft ett par amningspucklar nu när det varit riktigt jobbigt. Den första var värst. Baby som är fastklistrad mot bröstet 24/7 och mamma som känner sig så låst och frustrerad. Dessutom har jag förmodligen fått svamp i ena bröstet, så det gör ju ont.. Äntligen fått behandling för det dock, så jag hoppas att det hjälper. Jag skulle såå gärna ge lite ersättning ibland också så att jag får komma iväg till stallet, men här är det sambon som är problemet känner jag. Han vill verkligen inte att vi ska ge ersättning och verkar vara av åsikten att amning är det naturligaste och därför bäst. Jag blir så himla ledsen av detta och hans inställning gör att jag känner mig dålig och skyldig som vill prova. Jag tycker verkligen inte att man ska känna sig sämre om man inte ammar, har själv haft inställningen att det går om det går typ, men när det är sambon som håller på så här så är det svårt att värja sig. Jag tror bara att jag skulle må mycket bättre generellt om jag fick ett par timmar i stallet några dagar per vecka, och då skulle det ju vara smidigt att kunna ta till ersättning vid behov, om sonen blir hungrig innan jag är hemma igen. Är det för mycket begärt eller?! #någotfrustrerad