Vad skönt! Men känner igen det där med att gå och lägga sig när de sover, jag värdesätter också den timmen frihet på kvällen. Men har iaf väldigt svårt för att sova och vila mig även på dagen när hon sover.
Jag trodde annars vi också hade fått en rytm, iaf om dagen. Alla dagar vi har varit iväg på familjebesök de senaste veckorna har hon sovit 3-4 timmar om förmiddagen och sen en gång till 2-3 timmar om eftermiddagen. Kvällarna är fortfarande lite kämpiga, tar tid att få henne att somna om hon blir för trött. Hon har egentligen behov för en lur till emellan eftermiddagen och kvällen men det lyckas sällan så hon somnar oftast på kvällen mellan 20-21 och vaknar igen vid 00-01. Härefter är det dock korta intervaller fram till morgonen. Oftast vaknar hon för att bajsa men det tar tid innan hon kommer av med det och om är orolig fram tills dess.
Med den senaste veckans stabila sovande om förmiddagen hade jag börjat få hopp om lite mer ro i stallet och ridning. Men tji fick jag, trotts att hon var väldigt trött vägrade hon igen att sova i vagnen där uppe och hästen kom inte ens ut ur hagen.
Jag blir frustrerad och ledsen, hon blir övertrött och kinkig och jag får dåligt samvete över hela situationen och önskar boende närmare stallet.
Imorgon följer sambon med upp igen men då kan vi inte åka förrän på eftermiddagen så får se hur det går, där är sovandet inte lika stabilt.. Försöker värma upp sambon till att stanna hemma med henne själv när hon sover med utpumpad mjölk men han vågar inte det helt ännu när jag är såpass långt bort.
Jag visste ju att det fanns en risk för att det skulle bli så här men hade ändå hoppats på att det skulle funka liiite bättre.
Nu ska jag sluta gnälla och glädjas åt att hon har börjat le och att hon har varit så glad mot farmor, farfar och faster under tiden vi var hemma hos dom. Det bådar iaf gott för framtiden även om dom bor 3.5 timme från oss.