Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

Om ni byter presenter med varandra så låt bebisen leka med ert papper och snöre och ge bebisen pengar istället... När de är såhär små bryr de sig inte ändå ;)

Jag tänker inte köpa nagot. Han kommer säkert att fa av mormor och morfar! Sedan kan han fa "öppna" mina paket.

Har far ju sa mycket grejor hela tiden. Pa tal om detta sa köpte ja en täckjacka at honom häromdagen. Idag skulle jag prova den för första gnagen och lillkillen blev alldeles till sig. Kramade jackan och gnussade och tyckte den var jättemysig.:love::D (Jackan är f.ö. storlek 80!!!)

Haha nä såklart att de inte bryr sig. Men det finns ju saker som man kanske ändå vill köpa förr eller senare, kanske exempelvis fotoalbum, mina första år-bok, pekböcker, någon fin leksak som man tänker ska bli en favorit, något extra fint att ha på sig etc.

Och då tycker iaf jag att det är roligare och lite mer speciellt att ge sådant i julklapp/födelsedagspresent än att springa ner på Åhlens på lunchrasten.

Delvis kl

Vi har önskat måttfullhet med julklappar åt A i år, får väl se om vi får gehör för det :grin: Vi har sagt till exempel pekböcker eftersom han älskar att sitta och titta i bok, CD-skivor med barnsånger, bebispulka och bebisgunga. Om jag får gissa så blir det en del kläder.

Vi har inte bestämt om vi ska ge honom nån ordentlig julklapp, han bryr sig ju som sagt inte.

När andra har fragat har jag ocksa sagt böcker, cd-skivor, käder, en spegel, gunga...

Vi kommer inte köpa några julklappar till Elis, vi köper allt han kan tänkas behöva ändå. Vi har julklappslek så han kan få leka med papper och snören...

Vi har önskat pengar till honom, av familj och släkt. Han kommer säkert få lite annat också men det känns onödigt att de ska köpa grejerna istället för att vi ska göra det. Han blir lixom inte utan något om han inte får det i julklapp...

Nu har vi bestämt att vi ska göra ett nytt försök att få Elis att sova i egen säng. Detta då jag börjat störas av honom. Jag är så jäkla lärtväckt och nu mer kan det ta både en och två timmar innan jag somnar om...

Tar tacksamt emot lite råd, vi kommer inte försöka ikväll eftersom jag är mer död än levande och tålamodet är därmed på botten.

Vi kommer inte att köpa några julklappar till Cilia i år.
De som vill ge något, har fått kontonumret till hennes sparkonto. Hon förstår ju inte det i år ändå.
Mamma är tokig med att ge bort julklappar, så hon kommer säkert att köpa julklapp till Cilia ändå.
Och jag tror att min lillebror också har gjort det. Men det blir en kombinerad välkommen till världen/doppresent/julklapp.
Lillebrorsan har ju aldrig träffat Cilia. Han åkte till Los Angeles två veckor innan hon föddes.
Men han kommer snart hem igen:laugh:! Jag har saknat min lillebror något fruktansvärt, fast DET skulle jag aldrig erkänna för honom;)

Har inga bra råd att ge, för vår del funkade det bara en dag. Nu kan han ibland skrika när man lägger ner honom men stoppar man in nappen snabbt och skakar lite på sängen (vaggan) så tystnar han någorlunda snabbt om än inte direkt. Hoppas det går vägen!

KL
Ang. julklappar så kommer vi nog köpa någon julklapp bara för att det är skoj, jag älskar att köpa julklappar. Har inte bestämt vad än bara. Kan hända att det blir en gåstol. Eller så ska jag låta trycka upp ett fint smycke eller liknande. Hade det inte vart jul hade han ju givetvis fått det han skulle ändå men det är mysigt med julklappar som sagt.

Se till att sängen inte är kall när han läggs ner, då vaknar de ofta. Och gärna lägga intill nåt t.ex. gosedjur så han känner ett lätt tryck emot kroppen. Annars har jag nog inte fler tips :)

KL

Jag klipper lillans naglar med en nagelklippare, och blir det vassa kanter filar jag med glasfil. Görs oftast i samband med blöjbyte. Precis som Snyggves son så blir min lilla som hypnotiserad, haha :)

Ang blöjor.....Lillan har ikväll för första gången fått en storlek 3 på sej :D Libero.
(Vikt 6130 g i torsdags, 19 veckor gammal).
Har haft både liberos oh pampers 2: or fram tills nu. Hon har SÅ LITEN rumpa :love: så större blöjor har inte gått för det sluter inte tätt baktill, fast runt midjan och resten har det passat bra.
Men som sagt, nu ikväll provade vi en 3:a så den sover hon (stolt) med nu :) Kommer köra med 2: or dag-tid ett tag till, då de fortf fungerar och vi har ett lager som vi vill bli av med.

Julklapp kommer det nog bli ngn från oss, men bara för att jag tycker det är så roligt med klappar. Hade ju ändå köpt kläd-setet (som jag planerat ge henne) även om det inte varit jul nu :)

Rumpnissen Vår lilla tjej har sovit i egen säng sedan dag ett, men i perioder kan hon ha svårt att komma till ro. Då har vi gjort som Snyggve råder, vi lägger gosedjur bredvid, för trycket mot kroppen gör underverk. Sedan har vi lagt ngt från mej eller sambon i hennes säng dessa nätter, t ex har vi plockat bort ett örngott från våra kuddar och satt på hennes kudde, eller så har hon haft det som snutte-filt. Även då och då haft en fleece-filt ihop-rullad vid hennes ena sida, som oxå luktar mamma och pappa. Lukten från oss, lite varmt och ombonat fungerar alltid de kvällar hon inte kan komma till ro efter kvälls-amningen.
Hoppas det går bra för er :)

Rumpnissen Vår lilla tjej har sovit i egen säng sedan dag ett, men i perioder kan hon ha svårt att komma till ro. Då har vi gjort som Snyggve råder, vi lägger gosedjur bredvid, för trycket mot kroppen gör underverk. Sedan har vi lagt ngt från mej eller sambon i hennes säng dessa nätter, t ex har vi plockat bort ett örngott från våra kuddar och satt på hennes kudde, eller så har hon haft det som snutte-filt. Även då och då haft en fleece-filt ihop-rullad vid hennes ena sida, som oxå luktar mamma och pappa. Lukten från oss, lite varmt och ombonat fungerar alltid de kvällar hon inte kan komma till ro efter kvälls-amningen.
Hoppas det går bra för er :)

Precis så som ni gör har vi också gjort med vår lilla. Har fungerat bra här.

KL

Jag förmodar att Cilia är inne i ett nytt utvecklingssprång nu:grin:
Gnällig, uppmärksamhetskrävande och inte nöjd med någonting.
Hon vill inte bli buren, vill inte ligga på golvet(varken på mage eller rygg), vill varken vara i babygymmet eller i babysittern.
Inget är bra och det är skitsvårt att få henne att somna just nu, fastän hon är så trött att hon inte vet var hon är.

Det är flera här som pratar om utvecklingssprång med gnälliga perioder, jag har faktiskt aldrig märkt något sådant på N. Såklart märker jag att han utvecklas, men inte att det skulle vara kopplat till gnällighet. Men sånt är väl olika antar jag.

Jag har faktiskt aldrig hört talas om det heller, när jag googlade hittade jag bara en källa, Växa och upptäcka världen.

*kl*

Även om jag är konstant trött på ett sätt som jag aldrig varit tidigare i livet och även om jag misströstar ibland när bebis är svår att underhålla en hel dag så måste jag påpeka hur väldigt lycklig jag är!

Det är i dagarna ett år sedan jag och mannen var på ett tidigt ultraljud och såg det här lilla livet som ligger bredvid mig nu, i full färd med att skaka en pingla och skratta varje gång den låter..

Att det kunde bli såhär bra, aaah! :love:

(Jag känner mig nästan lite larvig :p)

Jag har inte heller märkt så omfattande som det beskrivs i litteraturen. Ett par-tre dagar kan han vara mer gnällig (VÄLDIGT mer gnällig, men inte veckosvis). Det finns även annan bok, "trotsboken" som beskriver utvecklingssprången. Dom pratade även om det på BVC när jag tyckte han hade varit väldigt gnällig i ett par dagar.

Nu är ungen helt underbar. Förskolekonsulenten på babycafét ville låna hem honom över julen, han fullkomligt avgudar henne och är alltid nöjd hos henne. Hon skulle säga till sin man att hon hittat jesusbarnet på vägen hem :rofl:, han ligger nämligen ofta med händerna knäppta på bröstet.

Naw, gullunge :D

KL
Här har båda barnen höstblåsor, jippi... Stackars Ludde har två blåsor i munnen och 38,5 i feber så han är måttligt rolig just nu. Mina små hjärtebarn :cry:

haha ja sådär gör oliver oxå när han äter :)
min mamma frågade om han skulle bli bibelförsäljare :angel:

Nu har lillfisen varit förstoppad oxå..krystade o skrek i 2 timmar igår..gick knappt o bära honom..Gjorde magmassagen vi lärt oss på ÖF halva dan igår och fick han en hel burk katrinplommon/päron :angel:

Släppte visst imorse efter en flaska mat :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 183
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar