IngelaH
Trådstartare
Mina observationer är att alla trafikantslag bryter mot reglerna i stor utsträckning, gående främst hur och var de går, så klart.
I just det här fallet ser det ut att vara solklart att cyklister ska använda vänstra delen, och gående den högra. Men många bryr sig inte om skyltning, vad jag noterat.
När det kommer till gång- och cykelbanor är det dock inte ovanligt att skyltar och målade streck motsäger varandra, det verkar inte vara hög prioritet för kommuner att se till att det stämmer.
Jag skiter i om de har pengar på fickan och föräldrar som pyntar om polisen ÄR där en dag, när det gäller cyklister Gångare har inga lagar att lyda, utan där är det bara lathet och att de måste gå i bredd och skvallra med varann. Men att bara gå o gå och gå, inte bry sig om andra människor, titta åt sidan och bakåt ibland och "oj, vi är i vägen vi måste flytta en stund"... Det är det, som gör mig ledsen.
Jag känner mig som en äkta surkärring, när jag tjoar, ursäkta, tut tut eller hänger på signalen... utan att någon reflekterar. Vad får barnen lära sig av sina föräldrar och vad fick "föräldrarna" och andra vuxna lära sig av sina föräldrar?
Inte att ta hänsyn och bry sig om andra än sig själva, i alla fall.