Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

Kl

Ibland känner jag mig så nere, att jag o sambon glider ifrån varandra. Att han kanske inte är kär i mig längre. Suck suck. Hur kan livet kännas så tungt ena dagen för att nästa dag vara helt underbart? Är det fler som upplever ett svängigt psyke? Vet inte om jag har fog för min olycklighet emellanåt eller om det är hormoner (mini-piller??) som spökar. Hur vet man??

Svårt att veta.... Har du pratat med din sambo om hur du känner? Om du har det, vad säger han? Om inte, gör det som steg ett :)
Mitt psyke var mer svängigt när lillan var nyfödd, nu är jag mest väldigt lätt-irriterad, och det går givetvis ut över sambon.

Har inget vettigt att komma med, mer än att skicka över massa styrke-kramar!!
Hoppas du får må bättre snart.

Alltså, har ni gått ner allt som ni gick upp vid graviditeten??
Jag vägde 68,5 vid inskrivningen, var då i vecka 15 och hade mått vansinnigt illa fram till vecka 9-10 typ. Ingen aning om vad jag vägde innan grav, så det är inskrivningsvikten som jag går efter.
Nu står vågen på 72,7 och rör sej inte en millimeter neråt.
Nej det är ju inte så spec mkt, men jag är less, för mej är det mkt som är van att vara SMAL och VÄLtränad........ jag vill ha mina gamla jeans, jag vill ha mina vanliga tröjor.....suck!!!!!

Startade för en tid sedan en tråd om mina nattliga ät-vanor och fick där bra tips:bow:, så nätterna fungerar mkt bättre nu iaf, alltid ngt!!

Visst, jag äter nog för mkt fika-bröd, det inser jag om jag tänker efter och är ärlig mot mej själv.
Men alla tusen promenader vi har gått, helammar lillan fortfarande, gör stall-sysslor iaf minst 5 dagar i veckan.
Fortf dåligt med ridningen, men NU ska jag sätta igång. Gäller bara att försöka planera lite så ska det allt fungera med ridning samtidigt som lillan fortf ammar.

Jag äter en väldigt varierad kost, äter allt i princip, och har alltid gjort. Får i mej av det mesta. Ändrade inte kosten ngt under grav mer än att utesluta det som rekommenderas att man ska utesluta. Har heller inte ändrat ngt nu efter. Väntar med det tills efter amningen om jag inte går ner i vikt då heller.

Oooh gnälligt inlägg, men nu vill jag facktist bli en snygg-morsa jue!!!!

Och lilla M.......Hon utvecklas från dag till dag så jag blir snart mörk-rädd,,,,herregud snart fyller hon väll tonåring och mer mej dra åt skogen.....
I onsdags blev hon 20 veckor, och nu hela helgen har hon varit gnällig. Svårt att beskriva hennes beteende, men jag känner inte alls igen min bebis. Funderar på om hon kan vara i ett utvecklingssprång igen.....

Hur mår ni andra?
Vad gör ni om dagarna?
Hur gamla är era små nu?
Tankar och funderingar om smakportioner?
Ngn som har en "torris-bebis" som smörjs? Vad smörjer ni med?
Vad planerar ni inför julen och eran lilles första jul-firande? :)

Tillägg: Vid ankomst till förlossnings-avdelningen vägde jag 84,9 kg.

Jag vägde 68,5 vid inskrivningen, var då i vecka 15 och hade mått vansinnigt illa fram till vecka 9-10 typ. Ingen aning om vad jag vägde innan grav, så det är inskrivningsvikten som jag går efter.
Nu står vågen på 72,7 och rör sej inte en millimeter neråt.
Nej det är ju inte så spec mkt, men jag är less, för mej är det mkt som är van att vara SMAL och VÄLtränad........ jag vill ha mina gamla jeans, jag vill ha mina vanliga tröjor.....suck!!!!!

Väntar med det tills efter amningen om jag inte går ner i vikt då heller.

Det går framåt :) Under graviditeten gick jag upp 17 kg, har nu gått ner 21 :) Rör mig i princip ingenting och avskyr grönsaker, men tycker ändå det fungerar bra. Har vart på två besök hos dietist också, mest för att få lite pepp. Det är svårt när sambon samtidigt rasar i vikt, han har gått ner 24 kg och hållit på hälften så länge som jag :mad: Tänk på att en del inte går ner alls förräns de slutar amma så än finns det hopp!

Hur mår ni andra?

Bra! Men jäklar vilket humör jag fått sen jag satte in hormonspiralen :o

Vad gör ni om dagarna?

Träffar vänner, shoppar, latar mig, sköter hemmet, surfar, gosar...

Hur gamla är era små nu?

6 mån igår!

Hittills har vi gett Jonathan potatis (vedervärdigt!), majs (skitäckligt), bröd (lite gott men läskigt konsistens) och ägg (det gick ner, med tveksamhet). Har provat båda brukar och egen mat, men han vill inte ha... Gröten älskar han dock!

På julafton ska vi fira med min mamma, styvfar och morfar. Det blir en massa mat och julklappar, och efter det har jag och sambon en egen liten julklappsutdelning efter att barnen somnat. Hm, det där lät snuskigt, men jag menade faktiskt julklappar och inget annat :D

På juldagen firar vi med sambons familj, då är vi ca 25 pers. Egentligen är det vår tur att ha firandet hemma, men jag varken vill eller orkar :o Och trots att vårt hus är störst i familjen så har vi minst plats tack vare korkad planlösning och två små...

Nix. Saknas väl 3-4 kg. Gick upp ca 16-17 kg

Hur mår ni andra?
Rätt bra. Trött av någon anledning, fastän vår sover så bra.

Vad gör ni om dagarna?
Promenerar, leker, matar, hushåll, jobbar...

Hur gamla är era små nu?
6 månader och 2 veckor på tisdag!

L äter allt med god aptit. Det är inga smakportioner längre utan hela portioner utan mjölk som tillägg. Gröt morgon och kväll och vanlig mat på lunchen. Jag lagar nästan allt själv, tar burkmat om vi ska bort.

L är inte särskilt torr. Vi smörjer lite för att det är mysigt ibland, eller i samband med massage. Men mandelolja eller babykräm. Kinderna smörjer vi varje dag. Jag är inte så petig med krämer faktiskt.

Vi ska till Sverige och fira med min familj!

Vid ankomst till förlossningsavdelning hade man inte fått upp mig på en våg ens under pistolhot (make och bm fick hjälpa mig upp i sängen). Eftersom jag hade värkar utan paus då så var det heller ingen som var särskilt intresserad av att börja väga. :D

Tack för svaret! Idag känns livet så mycket bättre :) sambon är kär i mig o jag känner mig lugn. Du har så rätt i att man ska prata med varandra som steg ett! Men när jag blir sådär så tänker jag att jag inte kan fråga honom om sånt för då kommer han på att kanske inte är kär i mig. Hehe knäppt jag vet... Men man är väl lite knäpp ibland ;) Det känns bättre idag iaf och det är skönt!

Jag har gått ner allt utom ett kg, jag gick upp från 45 kg till nästan 65 kg. Är ju väldigt smal så jag har kämpat för att behålla några extra kilo men det har inte gått. Dock så är jag inte alls glad över min "nya" kropp, samma vikt men inte alls samma utseende! Lite hängig o degig mage = kan inte ha några av mina gamla tajta toppar. Rumpan är helt borta = jeansen sitter inget bra. Höfterna är bredare än tidigare = jag ser benigare ut. Hahaha känns som att jag kan fortsätta i all evighet ;) Jag hoppas fortfarande på att kunna omforma kroppen. Lillan är nu 4 månader. Jag helammar fortfarande o fasar inför att sluta med tanke på hur tomma tuttarna kommer att bli.. Brr!

Smakisar har vi börjat fundera på men inte kommit längre än så. Är nyfiken på hur hon kommer att reagera!

Nu ska jag erbjuda fröken lite mat och sen ska jag sova!

L äter allt med god aptit. Det är inga smakportioner längre utan hela portioner utan mjölk som tillägg. Gröt morgon och kväll och vanlig mat på lunchen. Jag lagar nästan allt själv, tar burkmat om vi ska bort.

Hur gjorde du i början? Vande han sig lätt vid maten eller fick ni truga? Vad har du använt för kryddor?

Storebrorsan här hemma är uppväxt på burkmat pga min osäkerhet, men den här gången vill jag laga själv. Synd bara att inget duger :p

Hur mår ni andra?
Vad gör ni om dagarna?
Hur gamla är era små nu?

Jag mår finfint. Lillkillen och hans pappa också. Elis har blivit 3½ månad gamal och är så lätt och trevlig att ha och göra med nu, gråter enbart om han är väldigt trött, hungrig eller uttråkad. I stort sett alltid lätt att åtgärda!

Vi har fullt upp med babycafé, stallet, fika hos folk och nu massa julstök så klart.

Jag tycker redan Elis börjar se sugen ut när vi sitter och äter, så vi kommer nog börja med smakportioner ganska direkt när han är 4 månader. Det känns ju ganska kluddigt att hålla på med kryddmåttsportioner, men roligt på samma gång.

Elis har blivit torr om kinderna nu, tänkte köpa hem lite locobase att smörja med men har inte fått tummen ur än. Förövrigt har han super fin hy utan en ena blema.

Julen kommer firas för fullt med nära och kära. Ser verkligen fram emot det nu när Elis är så välartad ;). Inte för att han kommer fatta att det är jul, men ändå!

Jag gick upp ca 22 kilo under hela graviditeten. Är tillbaka på samma vikt som vid inskrivningen men har fortfarande 5 kilo kvar innan jag är tillbaka som för ett år sedan. Hade gärna velat gå ner ytterligare 3-4 kilo eftersom jag är snyggare då, men det får vi väll se. Tycker nog kroppen har kommit tillbaka ganska bra även om magen fortfarande är ganska degig. Jag är inte så rädd för att brösten ska vara helt "sönderammade", de är inte så mycket större nu än innan.

Hur gjorde du i början? Vande han sig lätt vid maten eller fick ni truga? Vad har du använt för kryddor?

Storebrorsan här hemma är uppväxt på burkmat pga min osäkerhet, men den här gången vill jag laga själv. Synd bara att inget duger :p

Vi har fått infon att om man måste truga så börjar man för tidigt. Sen måste man ju såklart börja någongång ändå, men kan man vänta tycker de på bvc (här) att man ska det.

Hur mår ni andra?
Vi mår kanon. Bebis har lagt till sig med helt underbara rutiner, så allt bara faller på

Vad gör ni om dagarna?
Jag promenerar, utför hushållsarbete, mockar, hälsar på folk, får besök och sitter lite framför datorn.

Hur gamla är era små nu?
Cilia blev 4 månader i fredags.

Vi har precis börjat lite försiktigt med pureér. Palsternacka (skitäckligt) potatis(inte så äckligt) och morot(går att äta)

Jupp, lik mor men söt ändå;) Jag smörjer med barnängens barnsalva.

Vad planerar ni inför julen och eran lilles första jul-firande?
Suck. Julen ja. Såg fram emot den ända tills mamma och pappa började bråka och uppföra sig som barnungar.
Nu blir det så att vi ska hem till pappa en liten sväng på lillejulafton, julafton ska vi vara hos mamma och Magnus och på juldagen så kommer sambons barn med respektive hit.
Vi ska även hem till sambons mamma den 27.

Angående vikt. Jag vägde 72 när jag blev gravid. Ca 4 kg för mycket enligt mig.
Två veckor innan Cilia föddes så vägde jag 91 kg, så jag har säkert gått upp något kilo till efter det. Idag väger jag 78.
Så jag har alltså 10 kg kvar till den vikt jag vill ligga på.
Degig mage, som med alla bristningar liknar en bulldeg på jäsning:grin:
Fick ju aldrig igång mjölkproduktionen, så jag trodde aldrig det skulle påverka brösten, men de har, om möjligt, blivit ännu mer hängiga.

Vi har fått infon att om man måste truga så börjar man för tidigt. Sen måste man ju såklart börja någongång ändå, men kan man vänta tycker de på bvc (här) att man ska det.

Nä, man ska inte behöva truga... Men J är svår - han är jätteintresserad när vi äter och slickar sig om munnen och sånt. Men när han väl får in nåt i munnen så klöks han så mycket att han varken kan spotta ut eller svälja :crazy: Vi har provat både hemlagat och burkmat och flera olika konsistenser. Gröten älskar han som sagt.

Knapplån

Nu har jag pumpat för första gången. Fick ut 100 ml, är det normal mängd? Tyckte det droppade så långsamt i slutet, knappt alls, även fast bröstet inte kändes helt tomt.

Och varför ska man inte diska delarna med diskmedel om man diskar för hand?

Vad har du för pump?
Här finns ju några pumpexperter som säkert kan ge bättre svar än mig.
När jag pumpar ut så pumpar jag drygt 100 ml per bröst, då rinner det på bra hela tiden. Jag använder en manuell handpump, Avent. Jag pumpar dock inte ofta..
Visste inte att man inte skulle använda diskmedel... :s

kl
Min pojke åt med en himla aptit för ca 3 veckor sedan. Han åt gröt, en hel portion både morgon o kväll, emellan där åt han ngn pure, en hel burk. Men en dag så sa det bara stopp för honom. Han började vägra att äta maten. Under denne perioden som han började äta då vägrade han dricka sin ersättning ordentligt, men nu för då 3 veckor sedan så bytte han över. Nu äter han bara ersättning o vägrar mat. Det spelar ingen roll vad jag ger han, han bara stänger munnen o ler. Jag har tom svårt för att ge honom sina Ad-droppar.
Jag tog bort all mat, o tänkte att jag ger honom ngr veckor. Jag testade igår, men då spottade han bara ut allt. Han är jätteintresserad utav det vi äter o vill gärna ta den maten.
Vad ska jag göra? Ska jag bara låta det vara? Han är snart 6 mån.

ALLA:

Så roligt att höra hur era dagar ser ut, och att ni mår bra, underbart :)

Snyggve. Så härligt med vikt-nedgången. Strunta i sambon, mamma-kilon är bra mkt segare har jag hört fr säkra källor ;)så du jobbar på bra mkt bättre än han!

Ojsan ojsan. Jag har oxå tänkt hormonspiral, men mer humör behöver jag inte :o Många säger sej få kort stubin under graviditeten, men jag vet inte om det stämmde på mej. Jo visst ibland om jag sovit dåligt, men annars var jag nog mildare som gravid än som ogravid, haha!

Vilken tur han gillar gröten iaf. Visst var det banan-gröt ni körde med?

Oh ursäkta men, jagg såg framför mej en tjej iförd endast en stor röd rosett när du skrev sådär :rofl:

majola. Min lilla har de senaste två nätterna sovit kanon, och jag borde varit pigg, men tvärt om.
Hoppas du piggar på dej!! Men inte konstigt om du är trött. Småbarns-mor, trist väder och så jobbar du. Kanske god mat, julfirande och lite svensk luft får dej piggare :)

Lite nyfiken. Vad är det för rekomendationer små barn/mjölk i Tyskland?

Men ja det hade ju jag glömt, haha. Var inte så jätte lätt att få mej på den där jäklans vågen på förlossningen. De hade glömt ta min vikt, så jag hade precis börjat få ont på riktigt, fått värmedyna och lagt mej tillrätta i sängen, och in kommer BM och vill ha upp mej på vågen. Det gick, men jag skrattade inte ihjäl mej precis!

MoisGott att höra att du mår bättre idag :) Oh inte är du knäpp inte. Tror nog vi alla får för oss saker och ting då och då.

Ang höfter...Man "breddar" ju sej inför förlossningen, men hur mkt går tillbaka? Kan man räkna med att få samma höft-mått som innan? Att jag inte kan klämma mej i mina gamla jeans beror till största delen på höfterna.
Oh samma här, FASAR för hur brösten kommer bli...Får ju lite föraningar varje kväll då det är ganska så "ur-ätna" :crazy:

Rumpnissen Så härligt att lill-killen är så glad och enkel nu :)
Så skönt att du gått ner till inskrivningsvikten. Är samma här, vet att jag är som snyggast...Eller iaf trivs bäst med mej själv om jag går ner ytterligare 3-4 kg från inskrivningsvikten, men försöker ta en sak i taget.

Quiss Vad härligt det är när man börjar få riktiga rutiner, känns så enkelt :)
Himla tråkigt det där mej julen, men vi får hoppas att ni får det lugnt och trevligt trots allt!!
Och CILIA.....Jg får ett leénde på läpparna varje gång jag läser namnet. Tycker verkligen det är otroligt fint...Annorlunda men enkelt.

Det är ungefär vad jag brukar få ut per pumpning (på båda brösten sammanlagt alltså). Jag har en manuell Philips Avent.

Jag gick inte upp så mycket, ungefär 10 kg, och har gått ner allt och lite till skulle jag tippa, har inte vägt mig. Vägde 66 före graviditeten.

Var inte extra hungrig under graviditeten, tänkte inte särskilt på hur jag åt utan utgick från att kroppen skulle reglera uppgången själv, men jag gick nästan upp lite för lite. I slutet av graviditeten hade jag gått NER två kilo mellan två besök på MVC och då fick jag lite panik och började äta makrillmackor och fil till mellanmål på jobbet och mer mat. (Jag har alltså inte någon ätstörning, bara hög ämnesomsättning och är rätt stor i maten).

De sista kilona försvann när jag hälsade på hos mina föräldrar i oktober. De har ju knappt någon ätbar mat hemma. Min pappa äter typ panerat fläsk, revbensspjäll och fläskkorv och min mamma äter...tja, fil och hopplock från frysen. Mamma frågade vad hon skulle handla hem till mig som hon alltid gör men det blir så knäppt för man måste liksom börja från början med olivolja, ris, vitlök, svartpeppar. Sånt har de inte hemma och jag orkar inte börja dra i det så då äter jag det som finns.

Hur mår ni andra?

Bra! Nils är verkligen enkel och allt går jättebra. Om jag nu måste klaga på något så är det att det känns lite svårare nu tycker jag, Nils är liksom mer av en person nu så jag känner mer och mer att jag måste göra "rätt" med typ nattning, aktiviteter mm och att det blir lättare att göra "fel". Lite flummigt kanske...

Vad gör ni om dagarna?

Hunden tar rätt mycket tid och är ett ständigt dåligt samvete, hon är en jaktras som kräver mycket aktivering för att må bra. Annars försöker jag hålla hemmet i ordning och fixa eller i alla fall förbereda kvällsmat. Vi sjunger lite och leker på filten i vardagsrummet. Har varit inne i stan och lunchat med mammalediga kompisar eller setts på köpcentrum.

Hur gamla är era små nu?

4 månader och nio dagar!

Inte börjat ännu, och jag känner ingen stress. Rekommendationerna är väl helamning i 6 månader, därefter smakportioner/mat, men att man "får" börja vid 4 mån om man vill.

Inget! Han var lite torr tidigare i höstas men nu är han jättefin.

Har köpt tre stycken jättegulliga pekböcker med djur som han ska få. Vi ska fira den 23 hos sambons familj och julafton-annandagen ska vi vara hos min familj.

Här mår vi bara bra, rutinerna börjar verkligen kännas stadiga och bra nu :)
Lillan har dock haft väldigt gnälliga/oroliga dagar nu, och det känns som ännu ett utvecklingssprång är på gång.

På förmiddagarna busar M i gymmet eller med olika leksaker på ett täcke på golvet. Onsdagar är vi på baby-cafe hela em. Torsdagar går vi på baby-massage på em, och söndag fm är vi på bay-simm. Övriga dagar är ganska inrutade med sysslor hemma, promenad, fika hos lillans mormor, pyssel i stallet. Men vi träffar alltid ngn bekant och promenerar och/eller fikar varje vecka. Träffar även lillans farmor och farfar i stort sett varje helg.
Så såhär mkt socialt liv har jag nog aldrig haft :)
M är lätt och smidig att ha med sej. Endast vi påklädning av ytter-kläderna som bebis är ganska tjurig.

M blir 5 månader 27/12.......:eek: VART TAR TIDEN VÄGEN??!!

När M fyllde 4 månader och ngra dagar fick hon provsmaka Mild Havregröt för första gången, sedan har vi fortsatt provsmaka en gng varje dag. Bytte till banan-gröt i mitten av förra veckan och den måste smaka betydligt bättre. Så länge jag gör gröten lös, nästan rinnande så går det fint. I Fredags var första gången som hon blev IVRIG och tjoade och GAPADE innan jag hann få skeden i närheten av henne, roligt :) Gör smak-portion och det blir en hel del kvar, spec med tanke på att jag gör den så lös. Men för varje dag så vill hon ha en tesked till och en till. Jag låter henne bestämma helt.
Hon har även för ngra dagar sedan fått prov-smaka potatis och majs-pure, och det fungerar det med, men ökar inte på den ännu utan låter henne bara smaka.

Smörjer M dagligen med Miniderm, fungerar fint och hon håller sej kanon-fin i hyn nu sålänge jag följer vårt smörjnings-schema. Var orolig att baby-simmet skulle få hennes hud att helt ge upp med tanke på att man första ska duscha och tvätta av, sedan bada och sen duscha och tvätta av igen, men det har hittills inte varit problem för huden :) Riktigt skönt för OJ OJ vilken fart det är på henne i poolen :rofl:

Firar julafton hos sambons släkt. Där lär det bli kaos och trångt och hundra grader varmt.....Med en bebis som dagen innan fått vaccination.....Tar det som det kommer. Har även en hel del stall-jourer så blir det för mkt har jag och lillan stallet som tillflykts-ort.
Annan-dagen firas hos min mamma och pappa med släkt. Lugnare där med mkt mindre släkt, men lär bli en miljon paket till M har jag en känsla av.....Trots att jag sagt att de inte behöver köpa....:)

Jag gick inte upp så mycket, ungefär 10 kg, och har gått ner allt och lite till skulle jag tippa, har inte vägt mig. Vägde 66 före graviditeten.

Var inte extra hungrig under graviditeten, tänkte inte särskilt på hur jag åt utan utgick från att kroppen skulle reglera uppgången själv, men jag gick nästan upp lite för lite. I slutet av graviditeten hade jag gått NER två kilo mellan två besök på MVC och då fick jag lite panik och började äta makrillmackor och fil till mellanmål på jobbet och mer mat. (Jag har alltså inte någon ätstörning, bara hög ämnesomsättning och är rätt stor i maten).

De sista kilona försvann när jag hälsade på hos mina föräldrar i oktober. De har ju knappt någon ätbar mat hemma. Min pappa äter typ panerat fläsk, revbensspjäll och fläskkorv och min mamma äter...tja, fil och hopplock från frysen. Mamma frågade vad hon skulle handla hem till mig som hon alltid gör men det blir så knäppt för man måste liksom börja från början med olivolja, ris, vitlök, svartpeppar. Sånt har de inte hemma och jag orkar inte börja dra i det så då äter jag det som finns.

Hur mår ni andra?

Bra! Nils är verkligen enkel och allt går jättebra. Om jag nu måste klaga på något så är det att det känns lite svårare nu tycker jag, Nils är liksom mer av en person nu så jag känner mer och mer att jag måste göra "rätt" med typ nattning, aktiviteter mm och att det blir lättare att göra "fel". Lite flummigt kanske...

Vad gör ni om dagarna?

Hunden tar rätt mycket tid och är ett ständigt dåligt samvete, hon är en jaktras som kräver mycket aktivering för att må bra. Annars försöker jag hålla hemmet i ordning och fixa eller i alla fall förbereda kvällsmat. Vi sjunger lite och leker på filten i vardagsrummet. Har varit inne i stan och lunchat med mammalediga kompisar eller setts på köpcentrum.

Hur gamla är era små nu?

4 månader och nio dagar!

Inte börjat ännu, och jag känner ingen stress. Rekommendationerna är väl helamning i 6 månader, därefter smakportioner/mat, men att man "får" börja vid 4 mån om man vill.

Inget! Han var lite torr tidigare i höstas men nu är han jättefin.

Har köpt tre stycken jättegulliga pekböcker med djur som han ska få. Vi ska fira den 23 hos sambons familj och julafton-annandagen ska vi vara hos min familj.

Sådan har jag varit hela livet - hög ämnesomsättning och STOOOR i maten. Får se hur min kropp reagerar sedan när dt inte ska ammas mera.
"Tur" de inte hade mat hemma dina föräldrar, hihi :)

Inte ett dugg flummigt, jag förstår precis hur du menar!! De små är verkligen individer med egna viljor (starka sådana) och rutiner och åsikter. Så, som sagt, inte det minsta flummigt, har det precis likadant här hemma :)

Japp, rekommendationerna är ju så, men vi provade för hon verkade så nyfiken :) Hade hon inte visat ngt intresse när vi erbjöd hade vi struntat i det och väntat. Största anledningen var eg att om hon ville äta lite gröt så kunde sambon ge det när jag var borta, lixom skjuta upp ett hungers-utbrott innan jag hunnit hem, eftersom flaska inte är att tänka på.
Jag har ju tidsvis haft det smått kämpigt PSYKISKT med amningen, men tiden går ju så fort!! Vi ammar och det flyter ju på toppen fortfarande, så vi fortsätter köra på så länge vi kan nu, och det känns bra :)

Nyfiken på pek-böckerna....? Är ute efter sådana, men inte riktigt funnit ngn som fallit mej i smaken. Vart hittade du era? :)

Ja, lite nyfiken är jag också på hur Nils kommer att reagera på smakisar! För mig psykiskt så känns det som ett stort steg, när de börjar med mat är de inte lika mycket bebisar längre... Jag har ju inte gett gröt eller ersättning eller något annat heller. Jag kom förresten på att jag faktiskt provat med litegrann mosad banan en gång för någon vecka sedan det tyckte han var smaskens.

Vad duktig du är som kämpar på med amningen. Jag kommer ihåg när du var gravid och säker på att du inte ville amma så det är bra jobbat!

Jag har köpt den här:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174690027

och Fia Eliassons två andra pekböcker om tama djur och en som jag tror heter Vem Låter?

N är ju för liten för att förstå dem ännu men bilderna är verkligen fina och det är roligt roliga rim.

Ja, lite nyfiken är jag också på hur Nils kommer att reagera på smakisar! För mig psykiskt så känns det som ett stort steg, när de börjar med mat är de inte lika mycket bebisar längre... Jag har ju inte gett gröt eller ersättning eller något annat heller. Jag kom förresten på att jag faktiskt provat med litegrann mosad banan en gång för någon vecka sedan det tyckte han var smaskens.

Vad duktig du är som kämpar på med amningen. Jag kommer ihåg när du var gravid och säker på att du inte ville amma så det är bra jobbat!

Jag har köpt den här:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174690027

och Fia Eliassons två andra pekböcker om tama djur och en som jag tror heter Vem Låter?

N är ju för liten för att förstå dem ännu men bilderna är verkligen fina och det är roligt roliga rim.

Det konstiga är (med tanke få hur jag kännt för amning) så känner jag oxå lite som du beskriver nu, att de är inte så mkt bebis längre om de börjar äta massa annat. Därav att jag inte trappar upp pureerna trots att de slinker ner utan problem.
Helt otroligt hur man ändrar sej när man får barn, men för mej har ändringarna bara blivit till det bättre, känns så bra trots allt att ha ammat :)

Oh tack :bow: Lillan älskar att titta på bilder, och pratar väldigt när man visar henne, så fina bilder uppskattas alltid :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 189
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar