Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

22-1.jpg

Vilken sötnos! Sambon som sitter bredvid instämmer.

Spelevinken:
bild-3.jpg

De glada syskonen:
bild-4.jpg

Den trånga sängen:
bild-5.jpg

Kan själv...
bild-6.jpg

Blir tokig på Photobucket som förminskar bilderna så förbaskat, men vet inte hur man ändrar :(

Vilka underbara grabbar du har! Så fina :)

Vad hände om du dubbelklickar på fotot.... ? Lixom öppnar det så det blir stort och sen tar adressen? Så gör jag oh de verkar fungera...? Sitter med mobilen nu så bet inte hur korten ser ut om jag kollar via datorn....

Vilka underbara grabbar du har! Så fina :)

Vad hände om du dubbelklickar på fotot.... ? Lixom öppnar det så det blir stort och sen tar adressen? Så gör jag oh de verkar fungera...? Sitter med mobilen nu så bet inte hur korten ser ut om jag kollar via datorn....

Tack :)

Det är precis så jag har gjort. När jag skickar från mobilen väljer jag "verklig storlek", alltså runt 1,5 MB. Men Photobucket förminskar dem till under 100 kb :crazy:

Hmmm märkligt! Hoppas ngn data-kunnig kliver in i tråden och tipsar.... Trist att bilderna ska förminskas ju :)

Alltså, har ni gått ner allt som ni gick upp vid graviditeten??
Har gått ner alla kilon till inskrivningsvikten (för det mesta, ibland pendlar min vikt med nästan 1,5 från en dag till en annan) men gick nog upp lite redan innan inskrivningen tror jag. Åtminstone ska jag ner några kg till för att trivas 100. Att magen är degig får jag nog acceptera i dagsläget, jag känner iaf mina magmuskler numera alltid nått ;) Men stör mig på att "fläsket" liksom hänger över byxkanten på ett sätt det aldrig gjort tidigare haha.

Hur mår ni andra?
Jag mår riktigt bra, otroligt skönt!

Vad gör ni om dagarna?
Blir en hel del stall och ridning, promenader med hundarna och vänner ibland, umgås med vänner, dator, pysslar lite hemma. Ja vi försöker aktivera oss en hel del.

Hur gamla är era små nu?
Precis blivit 4 mån.

Tankar och funderingar om smakportioner?
Milliam smakade för första gången på mat igår det blev morot hos mormor, idag blev det potatis. Han gapar glatt när man kommer med skeden och tycker nog det är spännande men sväljer inget än.

Ngn som har en "torris-bebis" som smörjs? Vad smörjer ni med?
Han har vart supertorr ett tag och har rivit sig på kinderna så vi fick börja med hydrokortison för några dagar sen, mellan det smörjer vi även med en salva som heter Ceridal.

Vad planerar ni inför julen och eran lilles första jul-firande? :)
Julafton blir fullt upp. Först ska vi en stund till min sambos föräldrar sen blir det till min pappa och på kvällen till min mamma. Tur att det bara är 5 min mellan ställena. Övriga julen blir nog att försöka träffa en del vänner som är hemma ett par dagar. Det ska bli mysigt med jul men kommer bli ännu roligare sen när lilleman förstår mera.

knapp och helt ot..

Min far fick en stor hjärtinfarkt igår :cry:
Det känns så vansinnigt overkligt och jag går som i en dimma.. Tur att man har släkt och vänner nära i sådana här situationer så att bebis inte blir lidande av sin frånvarande mamma mer än det ändå blir...

+ Diskurs

Jag har en Medela Harmony. 100 ml fick jag ut på det ena bröstet igår, idag bara 50 ml på det andra. Känns inte som om bröstet är helt tomt när jag känner på det efteråt, men det kommer verkligen inte mer när jag pumpar. Jag vill bara pumpa ena åt gången då jag har ett kvar med mat i om mannen blir hungrig :).

Usch så tragiskt! Jag tänker på er och önskar att din pappa återhämtar sig så bra som möjligt!

Jag tror inte din bebis far illa av en frånvarande mamma ett tag, kriser hör ju livet till. Förhoppningsvis kan väll bebis få sina behov tillgodosedda av sin pappa istället? När chocken har lagt sig kan jag tänka mig att du finner bebisen väldigt tröstande, det gjorde jag när min mormor gick bort.

Vad sorgligt Nenii! Jag kommer att tänka pa er mycket under julhelgen. Önskar er all lycka till och massor av kraft. Hoppas ni kan finna tröst och styrka i varandra i familjen.

Hur gjorde du i början? Vande han sig lätt vid maten eller fick ni truga? Vad har du använt för kryddor?

Storebrorsan här hemma är uppväxt på burkmat pga min osäkerhet, men den här gången vill jag laga själv. Synd bara att inget duger :p

Jag höll bara fram en sked. ;) Första gangerna fattade han inte, da tog jag ett par dagars paus. Plötsligt fattade han och tyckte det var toppen. Jag har aldrig trugat, vill han inte ha sa fine. Däremot erbjuder jag alltid flera ganger - att han kniper ihop munnen en gang betyder inte att han inte gapar jättestort 30 sek senare!

Jag har använt mycket örtkryddor, ffa oregano. Därutöver parmesan, svartpeppar, muskat, koriander, kummin... Typ allt utom salt, socker och chili. Ett par av mina "recept" star i tips och trix-traden.

Ja, men läkarna säger att det var riktigt allvarligt så han hade mycket tur att han lever idag. De fick ballongvidga och nu är han inlagd till fredag då vi kommer få ett första utlåtande kring hur mycket stryk hjärtat fick :(

Självklart tar bebis pappa merparten av ansvaret nu men han går inte heller oberörd i detta, vi är nära min far båda två (ja, hela familjen) så när beskedet kom blev han lika påverkad som mig.. Och rädd.

Jag vet att det händer många människor varje år men naivt nog så har jag hoppats att min stora starka pappa, 55 år och mitt i livet inte skulle drabbas trots att han stressar runt och jobbar som jag vet inte vad..

Jag vet att det händer många människor varje år men naivt nog så har jag hoppats att min stora starka pappa, 55 år och mitt i livet inte skulle drabbas trots att han stressar runt och jobbar som jag vet inte vad..

Man tror aldrig att nåt sånt ska drabba en själv eller nån i sin närhet. Jag håller tummar och tår för att han klarar sig bra och inte får värre men än en tankeställare. Skickar styrkekramar till er alla!!

Åh vad söt hon är:love:

Snyggve: Vilka söta och härliga grabbar du har!

Nenii: Tråkigt att höra:(. Hoppas allt blir bra med honom och att hjärtat inte tagit någon större skada.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 194
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar