Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

Ja, det vore smidigt om man fick bestämma det själv :D Här är jag rätt låst eftersom sonen vägrar både ersättning och mat...

Usch vilken höst ni har haft :( Hoppas att ni har vart nere på botten nu så det vänder snart!

Idag lyckades det bättre, trots att jag fick underhålla Elis med sång och dans (eller något sådant) under tiden.

Btw: Idag är det exakt ett år sedan vi fick veta att Kotten flyttat in i min mage:love:. Helt sjukt vad tiden går fort, tänka sig att Kotten var en sådan underbar liten person!!

Btw: Idag är det exakt ett år sedan vi fick veta att Kotten flyttat in i min mage:love:. Helt sjukt vad tiden går fort, tänka sig att Kotten var en sådan underbar liten person!!

Jag fattar inte hur alla kan hålla reda på det, jag har inte ens den blekaste aning om när vi plussade :o:D Men grattis!! Visst går det fort.

Äh, hur lätt är det egentligen? Jag kommer bara ihåg för att jag hade beräknad mens på julafton, men ville ha ett par dagar på mig att hinna komma över om det var negativt. Så därför testade jag den 22 och den 23 också för säkerhetsskull.

Hihi ja visst är det underbart att läsa. Mitt humör blir toppen varje gång hihi :)

KL
En timma kvar tills 5 månaders vaccinationen. Huuaaa, jag vill inte. Jobbar själv i sjukvården oh delar mer än gärna ut sprutor och tar blodprover, men att de ska sticka mitt lilla hjärta, hon ska bli ledsen och få ont och kanske feber som förra gången om vi nu har riktig otur.... DaeT är inte det minsta roligt :crazy::cry:

Hur gick det med vaccinationen? För oss var femmånadersvaccinationen mycket värre än den vid tre månader, inte själva sticken då men dagarna efter :(
Hoppas lillan mår bra så ni får en lugn jul!

Själva stickena gick bättre denna gng. Hon hann t o m sluta gråta mellan sprutorna och grät inte alls mkt efter sista. Däremot så kom febern fort denna gång. Redan 38,5 i eftermiddags, 'röd-mosig' i ansiktet och ledsen. Normaltemp på 37,2. Förra vaccinationen dröjde febern tills morgonen efter och då endast 38,0 som högst.

Hoppas hon piggnar till över natten nu. Mkt varm och ledsen tjej vid nattning, men nu sover hon.....

Hur hade ni det? Hade ni feber länge eller mkt gnäll?? Tur man vet vad det beoro på iaf oh att det är övergående!

Ni har väl inte blåst bort allihopa? ;)

Har julen varit bra?

Vi har haft fina dagar, enda minuset var att både jag o mannen blev dunderförkylda lagom till julafton så firandet kombinerades med näsdukar, spray och febernedsättande.
Bebis fick lagom mycket paket, favoriten just nu är en marraccas :) (och föräldrarna är självklart glada och tacksamma för allt, men lite extra för pengarna hon fick till nästa bilstol!)

Förresten, märker ni andra om era barn är liksidiga eller har någon hand som de föredrar att hålla saker i? E har sedan hon började hålla och undersöka saker föredragit att göra det med vänster hand..är det vanligt att barn har en favorithand så? Måste komma ihåg att fråga på bvc nästa gång..

Vi hade det kinkigt i tre dygn, med feber och oh så ömma ben. Första dygnet grät hon så fort man rörde benen :(

Julen har varit härlig, Elis har varit fantastisk på alla sätt och vis. Har bla briljerat med att somna sittandes när och var som helst, något som aldrig tidigare fungerat. Han har varit superglad hela helgen och har gillat julklappssnörena bäst av allt. Han har fått många fina julklappar, bla annat en färgglad grej som låter när man skakar på den, väldigt god att bita på dessutom!

Jag frågade på bvc angående det här med favorithand/ben, hon sa att man inte ska märka någon skillnad fören de är några år. Men jag tycker nog att Elis ibland har velat använda höger mer än vänster och efter ett par veckor har det blivit tvärtom. Inget jag oroar mig för. Men blir det så att barnet hela tiden bara vill använda ena handen skulle jag nog bli fundersam...

Nu har vi bäddat iordning spjälsängen och gjort det supermysigt med gosedjur, mobil m.m. Han gillade det starkt när vi la ner honom, men mer för att det var väldigt många roliga saker att titta på :angel:. Eventuellt gör vi ett försök i spjälsängen ikväll.

Visserligen har det blåst rejält men än är vi kvar :)

Har haft en härlig jul med firande i dagarna tre. Mängder med mat och julklappar till oss alla, dessutom är sambon ledig i 3 veckor så vi har inget att klaga på!

Jonathan har äntligen börjat acceptera att äta nåt mer än bröstmjölk och gröt. På självaste julafton åt han högtidligt lite smörgås och sen dess älskar han det. Idag fick han smaka spagetti och det är första riktiga maten som han tyckt om, ÄNTLIGEN går det framåt!! Funderar på om det är moskonsistensen han inte gillar, spagettin delades bara i småbitar.

Annars är han hopplös nu - det går inte lämna honom i 10 sek innan han är puts väck :love: Kravlar som bara den och fort går det. Innan var vi ute med dubbelvagnen, båda barnen åkte. Jonathan satt upp i liggdelen och retades med sin storebror heeeela tiden genom att peta honom i ansiktet tills han skrek. Herregud vad vi skrattade åt dom :D Sen rätt som det var slängde han sig över kanten för att komma över till sin bror, och då slutade vi skratta och började fundera på om det går att montera en sele på vagnen...

Han är sjövild och hur ljuvlig som helst! :love:

Blev det nåt försök med spjälsängen igår?

Det är så härligt att läsa om alla era bebisar och liv!

Vi har haft en härlig jul hos farmor o farfar o är nu på väg vidare till mormor o morfar.
Melissa är så glad och skrattar ofta.
Vi har åkt buss Växjö - Halmstad nu eller ja vi är inte riktigt framme än och det har gått toppen. Så skönt! Har sluppit amma på bussen, det är rätt skakigt här så det är jag glad för!

God fortsättning till er alla!

He he, nej, men blåst har det för visso gjort;)
Julen har varit trevlig. En hel del firande och farande, men nu är det lugnt fram till nyår iaf.
Känns som om vi har haft hela huset fullt av folk, och det kommer nog inte bli någon ändring än.
Sambons numera mellersta dotter och hennes pojkvän har varit här sedan juldagen.
Hans äldsta dotter hotade med att ta sin sambo och deras dotter och komma upp på fredag förmiddag och stanna hela helgen.
Och efter nyår kommer min lillebror och ska stanna ett par dagar. Han vill lära känna sin systerdotter och ta igen lite av den tid han missat med henne.
Han fick ju träffa henne för första gången lille julafton och hon har redan lindat honom runt alla sina 10 fingrar:D

I julklapp har hon fått pengar, lite kläder, en leksak som skramlar när man skakar dem (och som tydligen var väldigt god att tugga på också) och en massa handdukar med sitt namn broderat på.
Julen har hon tagit med ro. Hon var väldigt glad för pappret runt julklapparna. Det var nog bäst. De fina julservetterna var också trevliga att tugga på.
Hon har precis börjat sträcka sig efter, och ta tag i saker. Det visade hon prov på i förrgår när vi var hos sambons mamma, och hon fick tag i duken och började dra:crazy:
Inte så bra när det stod ljus på bordet!

Har börjat fundera på att sänka bottnen i spjälsängen nu. Lilla fröken har nämligen börjat att lägga upp fötterna ovanpå kanterna till sängen och lyfta rumpan från madrassen:grin:
Hon har också aktivt börjar försöka sätta sig upp. Bättre att förekomma än att förekommas.

*kl*
Här har det varit fullt ös hela julen..och med dom spänningarna kom förkylning nr2!! Så nu e vi kassa en runda igen.. E så trött på detta nu :(
Hade iaf en toppenjul och ollie är överlycklig över sin hoppegunga :) han fick även en svart brio lära-gå bil :) och tallrikar och bestick och andra användbara saker :) god fortsättning till er alla från mig och oliver :)

Jodå, visst försökte vi. Men stjärnan låg och jollrade, skrattade och drog i allt han kom åt till 23.30, då tröttnade han och började gråta. Vid det laget var jag helt slut så jag la honom i vår säng och så somnade vi gott :angel:. Nytt försök ikväll. Ska köpa en babyvakt på fredag, kan tänka mig att det blir lättare om man lämnar rummet, men tycker det svider lite i hjärtat samtidigt, helt obefogat.

Hur gör man med liten på buss? Hade ni med babyskyddet då?

Ah men då är han säkert på gång att somna själv där! Med tanke på att han nu är nöjd att ligga själv.

Vi hade med vagnen på bussen så hon låg där i hela tiden. Vi satt i mitten av bussen där det är plats för antingen rullstol eller barnvagn.

Kl

Suck. I morse när jag kom in på lillans rum och skulle väcka henne för att hon skulle äta, så hittar jag henne sovande halvt på mage med fötterna på huvudkudden och huvudet halvt in under täcket:grin:
Jag vet inte alls hur hon har lyckats med det hela! Jag har inte hört ett ljud, och hon låg på rätt håll när jag tittade till henne innan jag gick och la mig vid 12.
När man ska natta henne numera så får man även vända henne rätt ett par gånger, för hon ligger på alla håll och kanter i spjälsängen.
Och hon är så snabb nu. Det tar bara ett par sekunder för henne att komma över till mage.
Numer har hon även börjat så smått att rulla och åla. Och hon är som en liten bläckfisk när man ska klä på henne.
Jag vet att jag har taskigt med tålamod. Ibland blir jag lite irriterad när hon fäktar omkring som värst vid påklädning.
Någon gång har jag sagt "sluta" i en skarpare ton. Hon brukar då bara stirra på mig några sekunder, sedan brister ansiktet upp i ett stort flin, och sen sparkar hon ännu värre:grin:
Jag blir frustrerad över henne ibland, men kan inte låta bli att le åt henne.
För hon bara ler och skrattar åt allt.

Ikväll ska hon vara hemma med sin pappa. Han ska få äran att försöka natta bläckfisken ikväll:p.
Jag ska gå på bio med tre andra tjejkompisar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 202
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII