Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

pic_show_id32752629.html

Cilia har sovit väldigt oroligt i natt. Jag har fått upp till henne flera gånger. Är svintrött nu.
Försökte mig på att sova en stund efter hon hade somnat om i morse, men hon sov endast 40 min innan hon vaknade igen.
Ska ner till BVC idag. Tycker att hon har blivit väldigt lång på sista tiden. Storlek 62 passar snart inte på längden längre.
Ska bli spännande att se hur mycket hon växt.

Hon har varit extremt gnällig ett par dagar nu. Hon har även sovit väldigt oroligt.
Hon tuggar dessutom som besatt på sina händer. Bitvis är hon jättejobbig när hon ska äta också. Hon suger i sig halva flaskan, sen ligger hon bara och tuggar på nappen.
Likadant med den vanliga nappen. Den drar hon ut så att hon kan tugga på den tjockaste delen.
Vet inte om det kan vara så att tänderna gör ett ryck framåt så det är därför hon är så gnällig nu.

Vi har provat lite med smakportioner, men hon är inte alls intresserad just nu. Hon bara grimaserar, och sen åker maten ut igen.
Får vänta ett tag till och se. Det är ju inte bråttom med det.

Så tragiskt :( Håller alla tummar och tår att ni får goda besked på fredag!!

Lilla M är snorig....Jisses så mkt snor som får plats i den lilla :eek: (äckel-varning jag vet, men är helt facinerad!!).
Nätterna har hittills gått bra, men på morgonen är det jobbigt med näsan efter att ha legat ner hela natten. Hon har varit riktigt ledsen stund-tals i ngra dagar, men idag riktigt pigg så får hoppas det är påväg att gå över redan.

Quiss sådär har M oxå varit i perioder. Hon gnager och dregglar ju i princip jämt nu, men värre har det varit i perioder. Hoppas det går över för din lilla. Jobbigt för de små, och jobbigt för en annan när man inte vet hur man ska kunna hjälpa dom.
Hur gick det på BVC då? :)
Jag kan inte se bilden du lagt upp....?

Suck, nej jag vet. Får f-n inte det att fungera:mad: Jäkla bilder!

Det gick bra på BVC. Cilia är nu 67 cm lång och väger 6720 g!!
Hon börjar bli stooor!

Usch! Inte roligt med en snorig bebis:( Stackars liten.
Inte konstigt hon är lite ledsen, de vet man själv hur jobbigt det är när man inte kan andas ordentligt.
Hoppas hon kryar på sig snabbt!

Suck, nej jag vet. Får f-n inte det att fungera:mad: Jäkla bilder!

Det gick bra på BVC. Cilia är nu 67 cm lång och väger 6720 g!!
Hon börjar bli stooor!

Usch! Inte roligt med en snorig bebis:( Stackars liten.
Inte konstigt hon är lite ledsen, de vet man själv hur jobbigt det är när man inte kan andas ordentligt.
Hoppas hon kryar på sig snabbt!

Vart har du bilderna? Photobucket, facebook...??

Gott att hon växer och blir stora tjejjen =) Hur gammal är hon nu? Blir lite vilsen och blandar ihop bebisarna här i tråden, många att hålla ordning på :)

Ja det hoppas jag med!! För kraken ska få sin 5 månaders vaccination på fredag, och blir hon som förra gången - slö och febrig, så räcker det gott med det........ :crazy:

Melissa är nästan precis lika stor som din lilla! (6880 g o 67 cm) Hon är 4 månader idag. Hur gammal är Cilia nu? Säger som Elize, det är svårt att hålla reda på åldrarna :)

Haha, jag vet! Även om jag knappt minns tiden innan Jonathan kom så har allt gått så jäkla fort.

Han är en riktigt livlig liten gosse. Mamma satt med honom i famnen innan men efter 10 min orkade hon inte mer eftersom han far omkring så hela tiden :D

Är jag ensam om att ha fått ganska "tråkiga" bröst såhär efter graviditeten och amning....? :(
På kvällarna är de ju ganska så "tomma" och de är inte fagra direkt...Lär ju inte bli bättre den dagen man slutar amma :crazy:
Visst visst, de kunde se tusen gånger värre ut, så eg ska jag väll inte gnälla...men.....
Och det underbara :love: man fått i utbyte mot trötta bröst, ja det skulle jag kunna offra allt för , så som sagt, ska inte gnälla.
Vill nog mest bara höra att det finns fler än jag som inte har toppiga tonårs-tuttar längre ;)

Haha, jag vet! Även om jag knappt minns tiden innan Jonathan kom så har allt gått så jäkla fort.

Han är en riktigt livlig liten gosse. Mamma satt med honom i famnen innan men efter 10 min orkade hon inte mer eftersom han far omkring så hela tiden :D

Hihi underbart med pigga och glada småttingar :)

Känner igen det där. När sambon kommer hem varje em så tar han lillan för en gos-stund. Är hon på bus-humör är han helt svett efter bara ngra minuter. Jag brukar då påminna honom om hur trött jag måste vara efter det där en hel dag!! Dock med glimten i ögat då såklart :)

Mina har vart stora och tunga sen förra graviditeten, har gått från B-kupa till E. Hängiga och fula. Men sambon älskar dom och det får väl räcka :p

Vart har du bilderna? Photobucket, facebook...??

Gott att hon växer och blir stora tjejjen =) Hur gammal är hon nu? Blir lite vilsen och blandar ihop bebisarna här i tråden, många att hålla ordning på :)

Ja det hoppas jag med!! För kraken ska få sin 5 månaders vaccination på fredag, och blir hon som förra gången - slö och febrig, så räcker det gott med det........ :crazy:

Nej, på pixbox. Det har fungerat innan, men jag funderar på att byta....

Usch, då! En vaccination till:crazy:. Hoppas det går bra, och att hon inte blir sjuk.

+ Mois Haha, nej, det är inte lätt att hålla reda på:p Jag vet så mycket som att min och Donnatellos bebisar är lika gamla och att Mois och Rumpnissens är lite yngre.
Resten är äldre;)
Cilia blev 4 månader i fredags, så det skiljer inte så mycket på henne och Melissa.

*kl*
Oliver är inne i en period då han tycker man ska vara vaken på NATTEN :/ igår vakna han när vi skulle lägga oss kl 23. Jippie liksom :( Han blir 5 månader imorgon och tiden har gått sjukt fort :(

Jag tycker att mina bröst håller ungefär samma form nu som innan, lite större och inte riktigt lika fasta men ingen stor skillnad. Men det lär väll bli mer skillnad när jag slutar amma.

Får inte alls till det här med pumpningen. Igår fick jag bara ut 50 ml, på båda brösten. Typ ingenting ju... Nytt försök idag, ska vara noga med att INTE stressa vilket är lättare sagt än gjort så här dagarna innan jul!

Det är många som har mängder med mjölk när de ammar men ändå inte får ut nåt när de pumpar. När min stora pojk var liten kunde jag inte amma så jag skulle pumpa istället. Trots att jag pumpade både ofta och länge fick jag knappt ur nånting och sinade på bara några dagar :(

Jag har hört talas om det men vill inte vara en av dom ;). Hade varit så gott att kunna åka ifrån plutten lite (förstå rätt). Han tog ju flaska om aldrig förr, även om han såg väldigt förvirrad ut när PAPPA matade honom :rofl:. Annars får vi väll börja med ersättning vad det lider, men jag hade helst sluppit det.

Alltså, har ni gått ner allt som ni gick upp vid graviditeten?
Ja, men det landande väl bara på 9-10 kg i uppgång totalt så de försvann på någon vecka. Sen har det försvunnit ytterligare två-tre kilo under hösten men dem tar jag gärna tillbaka sen.. och lite muskler om man kan beställa det? ;)

Hur mår ni andra?
Överlag bra, vissa dagar bättre och vissa sämre. Jag vet inte vad det beror på men omställningen från att "bara" vara mig till att även vara mamma i kombination med dålig sömn och en hektiskt höst för familjen förklarar väl en del. Och den senaste tiden har tyvärr kantats av tråkigheter då det började med att min mormor blev allvarligt sjuk och höll på att stryka med, sen min pappa likaså och inatt förlorade ett par av våra närmre vänner sitt tilltänkta sommar2012barn :cry:

Vad gör ni om dagarna?
Pysslar hemma, är på öppna förskolan, babysim, träffar vänner, fikar, promenerar, leker, sjunger, busar och sover ;)

Hur gamla är era små nu?
E blir 6 månader den 5 januari.

Tankar och funderingar om smakportioner?

Vi har börjat smaka på gröt (eller ja, bebis då) och det uppskattas! Har även testat lite potatis- och morotspuré och det var tydligen med gott :)
Sen har E fått smaka lite gurka, äpple, banan och liknande när vi ätit och då är hon lycklig som få. En och annan majskrok har hon gnagt i sig med, men jag har väldigt svårt att förstå hur det kan vara någon hit :p
Vi kommer väl köra på som vi gör nu ett tag och sedan börja ge mer regelbundna "riktiga" mål så småningom men än känner jag ingen stress kring det.
I övrigt ammas hon och äter ersättning 50/50 nu men hon bits ju med sina små sylvassa tänder som kommit fram....

Ngn som har en "torris-bebis" som smörjs? Vad smörjer ni med?
Vi smörjer dagligen med miniderm.

Vad planerar ni inför julen och eran lilles första jul-firande?
Vi planerar att fira som vanligt, under dagen med mannens familj och sedan min på kvällen..På juldagen är vi traditionsenligt hos mina farföräldrar med delar av släkten och sedan blir det väl med lite vänner i mellandagarna kan jag tro. Kvällstid då, för de flesta jobbar ju som vanligt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 202
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar