Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

Än så länge har vi sluppit förkylningar, peppar peppar.

KL

Hur gör ni med naglarna?? Klipper ni, filar eller försöker "riva" av dem???
Lillans naglar är som mina, jättehårda. De går inte att riva av.
Att fila ner dem är inte ens att tänka på, för hon blir tokförbannad.
Dessutom klarar jag inte av ljudet av en nagelfil. Jag ryser i hela kroppen!!
Jag är livrädd när jag klipper dem, för hon är aldrig still, inte ens en sekund!!!
Är rädd för att råka klippa henne i fingret:crazy:.

Jag filar när han sover.

Kl

En blöjfråga! När började ni med strl 4? Jag står i valet o kvalet.. M väger närmare 7 kg o jag tycker 3:an är lite liten. Men 4:an är ju ända upp till 14 kg! Måste vara stooor ;)

Jag klipper när hon sover!
Sambon råkade klippa lite i fingret en gång, en hemsk upplevelse. Så nu sköter jag det :)

Jonathan är ju supersnorig för fjärde gången på två månader, tack dagisbaciller :grin:

Har aldrig testat med bröstmjölk, även om jag gått tipset. Hur gör man liksom? Jag ser framför mig hur man kör upp bröstvårtan i näsan och trycker till :D

Vi kör med Nezeril och de har funkat kanonbra.

När man river av naglarna är risken stor att man river av för långt så det har vi undvikit. Fila tar ju halva dan så det vägrar vi!
Vi klipper när Jonathan sitter i sin matstol, han tycker det är jättespännande och blir som hypnotiserad :D

Jag filar Elis naglar ungefär en gång i veckan, tar max 5 minuter :).

Mois:
Elis väger ju 7,2 kg. Har sedan ett par veckor använt Huggies nr 4. Den är stor men fungerar bra. Kommer nog gå tillbaka till Libero nr 3 igen dock.

Tycker det där med blöjor är skit svårt. Har provat Libero, Pampers och Huggies, samtliga läcker ibland när han ligger på sidan. Icas egna vägrar jag prova eftersom de bara finns i små förpackningar i "min" affär och därför är dyrare än alla andra. Tanken med Icas egna varor är ju ändå att de ska vara billigare...

För övrigt är vi förkylda igen, andra gången. Elis verkar dock klara sig lindrigt undan denna gången. Jag har inte heller testat bröstmjölk, har lixom Snyggve inte riktigt fattat hur det ska gå till. Koksalt och Nezeril fungerar här också.

Vi tog fram bumbostolen igår, Elis verkar tycka det var jättehäftigt!

Tycker också det är svårt med blöjor. Suck. Men får väl prova fyran iaf. Vi kör på Libero.

Jag har inte heller förstått hur man skulle få in bröstmjölken i näsan o har också tänkt att man trycker till bröstet framför näsan haha Finns säkert nåt smart sätt ;)
Koksalt o nezeril funkar bra här med!

Det var ett tag sen N var snuvig men när han var det så använde vi koksalt och bröstmjölk. Till mjölken använde vi en tesked och hällde i näsan när han låg på rygg, inga konstigheter alls.

Visste väl att det fanns ett bättre sätt än att sätta bröstet mot haha
Tyckte du att det hjälpte då?

Svårt att säga, samma med koksaltet. Allra helst skulle man ju vilja sätta en näsduk mot den lilla näsan och säga fräääs! :p

*kl*

Idag var vi på BVC. Skruttan är nu fem månader, väger 6680 gr och är 63,5 cm lång. Tomteluvmåttet landade på 40,5 cm ;)
Sprutor fick hon med och det var ju inte populärt men hon har varit pigg och glad hela eftermiddagen så jag hoppas det håller i sig.

E har ju fattat det där med att om man skakar och slår vissa saker så pinglar/rasslar dem så nu har hon fullt upp med att provskaka allt hon får tag på, haha.

Vi har strl 3, jag har provat fyror till natten men de är knepiga att få tätt vid benen (libero) så jag antar att de är för stora här än.

19 år, bor med min sambo (19 år) och Lillan i en lägenhet lite utanför Halmstad. Tog studenten i juni.. Tänkte gå hemma med L tills hon är 18 månader (nu 5). Sedan börja söka jobb.

Annars gillar jag att umgås med kompisar, familj och släkt. Mina intressen är hästar (sålde min bäst sept-09 men har precis börjat ta hand om en 4-årig islandskille), streetdance m.m :)

Jaa vad ska man skriva mer, jag vill börja plugga till sjuksköterska-barnmorska men det kanske tyvärr få vänta.

Kommer i grunden ifrån Göteborg men fick flytta hit när L skulle komma till världen!

Det var väl det.. :D

Sist vi var på BVC så vägde Cilia 6 kg(3 mån gammal). Det är snart en månad sen. Tror hon ligger runt 6,5-7 kg nu.
Vi har fortfarande steg 3 till henne (pampers) och de sitter bra än så länge.

Men precis när jag skulle föreviga det så välte han :p Innan dess satt han stadigt ca 2 min.

Wow, vad roligt!!

kl

Vad ska ni köpa i julklapp till bäbisarna?

Jag tycker att alla dessa grejer man "ska" ha är det tråkigaste med att få barn men något vill man ju köpa. Dessutom blir det väl en hel del julklappar från mormor och morfar m fl.

Kläder vill jag inte köpa egentligen för på något sätt så har han så mycket kläder att knappt hinner använda allt, och då har vi knappt köpt någonting utan nästan allting är presenter.

Jag har beställt 3 st pekböcker på adlibris för det är väl snart dags för sådant...

Vill helst köpa något som man vet kommer användas, inte något bara för att...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 718
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 183
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar