Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

*kl*

Tack för alla era svar om "där nere". När jag var på efterkontrollen så var det faktiskt en allmänläkare med, han skulle väl lära sig eller nåt. Och hans tips var stolpiller mot hemorrojderna. Jag har inte provat det än, får väl ta o göra det. Hjälper inte det så får jag be om det receptbelagda som Elize tipsade om (tack!)
Även om det emellanåt är bättre så är det ju aldrig riktigt bra i o m att jag inte kan ha stringtrosor utan att det gör ont. Rumpan ser ju helt knäpp ut om jag kan säga så, så frågan är om det verkligen kan bli helt bra? Det är inte lätt sånt här ;) Genant tycker jag också att det är.

Det var nån som skrev att slemhinnorna där nere var torrare när man ammade, det hade jag ingen aning om! Nu blir det att prova med glidmedel så kanske det inte känns så "stelt" där nere.

Tack för alla era svar, ni är så gulliga som delar med er :)

Så då ska man presentera sig lite närmare efter att man skrivit om såna pinsamma saker hahaha

Jag är 27 år bor med sambo (29 år) och söta Melissa (3 ½ månad). Bor i lägenhet utanför Växjö. Jobbar på socialförvaltning, kontorsarbete - utveckling och nämndsarbete. Längtar tillbaka till jobbet något oerhört! Även om jag tycker det är härligt att vara hemma så hade det varit perfekt att börja jobba halvtid. Menmen, ska vara hemma till o med april.
Höll på mycket med hästar fram tills ponnyåren tog slut efter det så har det varit lite sporadiskt. Har inga direkta fritidsintressen i dagsläget (låter så sorgligt) men jag trivs bra med livet ändå och tycker att jag fyller det med roliga saker :) Som underbara vänner, promenader, shopping, föreningsliv, sambotid och självklart finaste bebisen M!
Det var lite kort om mig, lite halvanonymt kanske ;)

Och Jonathan är 5,5 mån och äter inget annat än gröt och bröstmjölk. Skulle jag börjat jobba så hade pappan inte kunnat ge honom nån mat alls eftersom han vägrar både smakisar och flaska :p

KL

25 år, bor med sambo och lilla dottern i insatslägenhet, i Lusasken :)
Jobbar som undersköterska i grann-kommunen.
Största intresset är hästar, men just nu ligger det på is, och de går mest som prydnad i hagen. Hoppas kunna sätta igån rejält igen efter nyår.
Annat jag gillar att göra är gå långpromenader, pyssla och dona hemma (inredning), och läser gör jag i massor när tid finns.
Tycker även det är oerhört roligt att fotografera. kan ingenting om det, men roligt är det iaf :)
Vill allt för världen inte tillbaka och jobba, så hoppas tiden sniglar sej fram.
Planen är att vara hemma tills aug-sep nästa år.

Ja, hmm, vad mer ska man skriva? Ni får fråga if ni är nyfikna på ngt ;)

Tänkte bara att vi kanske kunde presentera oss lite mer? Vilka vi är och gör mer än "mammar oss".

Jag är 26 år, bor mitt i småland med min sambo och dotter i en villa. Jobbar som personlig assistent när jag inte är föräldraledig men vill leta mig vidare i livet så jag spanar på jobbannonser och grubblar på utbildningar dagligen. Innan bebis föddes ägnades mesta tiden åt att renovera huset, vilket i viss stillsam takt har fortsatt så det får väl räknas som ett intresse.. eller nödvändigt ont :p
Är hästlös sedan drygt ett år tillbaka, så småningom kanske jag tar upp ridningen igen om jag hittar en medryttarhäst eller liknande. Och jag kan väll tänka mig att köpa en egen häst igen senare i livet, när tiden är rätt.
I övrigt gillar jag att umgås med folk, baka, laga mat, träna, pyssla med hus och inredning (hellre än bra, om man ser sig om här ;)) läsa och drömma :angel:
Sen är jag en obotlig tidsoptimist och hopplöst svag för ben&jerry's half baked också...

*KL*

hemska natt :( jag har hostat,fröset,nöstet och allt som hör till och igår slog det på ordentligt på oliver oxå så natten har ju varit sådär kul. Fick upp med Näs-fridan kl 2 inatt och få ut lite snor (eller ja mycke) in med lite koksaltlösning innan så det lossnade. Stackaren vill ju ha nappen men det går inte så ja har väl sprungit 1 gång i timmen inatt :/

Om det ändå kunde frysa på lite ordentligt så all skit försvinner!!! :(

KL

Suck.... Min höstdepression har precis sparkat undan benen för mig:(
Känner inte för någonting just nu. Men det är inget som har med bebis att göra.
Jag har det såhär varje höst. November är en sjukt grå och trist månad med regn, lera och blåsigt väder.
Blir alltid nere då. Jag tar mig åtminstone igenom dagen, men inget känns riktigt kul just nu.

Har du provat att boosta dig med D-vitamin? Det kan faktiskt - helt allvarligt - hjälpa mot höstdepression.

Usch, det lät inget vidare!

Vi har med haft en rent gräslig natt, E var jätteledsen flera ggr (vilket hon i princip aldrig är annars) och åt nog fyra eller fem ggr. Misstänker nästan att hon hade magknip, var nu det skulle kommit ifrån? Sen tycker jag mig kunna ana en liten vit tandtopp i nederkäken så det kanske ställer till det med..

Jonathan är också superförkyld och kan inte andas med tutten i munnen = kan inte sova utan tutten = en hyfsat trött mamma och bebis... Tur att det går över, och blir han sjuk nu borde han åtminstone vara frisk till jul :)

Jag blir galen på det här illamåendet:crazy: Jag trodde liksom att man fått sin dos under graviditeten.. men nej då, nu kommer ju alla flashbacks om vad som fick en att må skräp då:confused:
Är extremt luktkänslig av nån anledning också och nu ligger jag i sängen och kan inte sova för att jag retar mig på att det stinker hund, jag som kan tycka det är rätt mysigt med en torr varm vovve.. då ligger dom ju dessutom på golvet en bit från sängen. Har sjukt svårt för ensilage nu på hösten också när det är lite lerigt, lukterna blandas på nåt skumt vänster och ja..*hulkar*
Nån mer som har flashbacks?

*kl*
Ni med snoriga barn, har ni också fått tipset om koksalt och sen bröstmjölk:p? Är lite nyfiken på om det fungerar då jag inte testat själv, men det skulle ju visst ha en dämpande effekt på svullna slemhinnor:)

Än så länge har vi sluppit förkylningar, peppar peppar.

KL

Hur gör ni med naglarna?? Klipper ni, filar eller försöker "riva" av dem???
Lillans naglar är som mina, jättehårda. De går inte att riva av.
Att fila ner dem är inte ens att tänka på, för hon blir tokförbannad.
Dessutom klarar jag inte av ljudet av en nagelfil. Jag ryser i hela kroppen!!
Jag är livrädd när jag klipper dem, för hon är aldrig still, inte ens en sekund!!!
Är rädd för att råka klippa henne i fingret:crazy:.

Om naglarna är långa, vilket de lätt blir, så knipsar/klipper vi först med en nagelklippare och sen filar med en glasfil. Annars putsar jag bara med glasfilen då och då :)
Jag har svårt för "vanliga" nagelfilar.. Men antalet ggr vi lyckats fixa med detta på vakentid är lätt räknade, vi passar på när hon sover lite lämpligt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 714
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 183
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar