Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsättning på inlägget ovan:
Sen när jag fick svar av lilltess så vet jag att jag inte frågade henne mer men jag tyckte inte att jag fick något i svaret som jag kunde ifrågasätta så då läste jag bara vad hon skrev och höll koll på henne.

Spionen borde vid detta laget kunna veta följande:
Om paket har delats ut( till vem?) samt även paketens innehåll(?) och resultat(?)
Vilka siaren siat
Vem ulvarna försökte käka
Vem/vilka ängeln skyddat

siaren borde veta om 2 deltagares färg!

Jag har verkligen försökt hitta de teorier som skulle kunna ge belägg för dessa kunskaper, men har inte träffat på dem än....?

Samt om röstfifflaren har gett någon en extra röst och vem den isådanfall röstade på

fortsätter min genomgång , nu är det Snurrfians tur....
Hon har skrivit förvånansvärt mycket OT inlägg, inte bara idag på morgonen vilket jag frågat henne om, utan faktiskt genomgående under leken....?
Hon skriver att hon håller Dentaku som misstänkt och en hon håller koll på, men annars är det inte så mycket som kommer från henne? Och hon röstar på Dentaku också i DL2 men ändrar fort till Lilltess efter hennes uliviga inlägg....
Hon var också en som höll Q1 som väldigt skum, men det är det väl inget konstigt med då de flesta verkade göra det:p
Jag har väldigt svårt att placera dig på min karta @Snurrfian, vill så gärna att du ska vara god, men behöver mycket mer kött på benen för att verkligen tro på att du letar ulvar och inte bara svarar på de frågor som kommer?
de intressantaste inläggen hittills från Snurrfian:
Hm i de lugnaste vatten simmar de hårigaste fiskarna... :cautious:

Jag är ledsen @quarter4ever men dina intrasslade svar när någon ställer frågor tillbaka gör att min röst hamnar på dig idag.
Snurrfian röstar på Quarter4ever

Jag vet inte om jag hinner in igen innan DL så jag lägger en säkerhetsröst nu för att inte missa åtminstone!
Den som sticker ut mest idag är Dentaku, hon verkar försöka hitta teorier där de inte finns, otroligt tunna och knepiga. Det gör att jag tror att hon är ulv som sitter på facit men försöker hitta på teorier om goda.
Snurrfian röstar på Dentaku

Det här känns som en ulv som tror att den skriver i lyan och jag tänker ändra min röst!
Snurrfian ändrar sin röst till Lilltess, Snurrfian röstar på Lilltess

HA Så kan det gå när man har bråttom! :D Fast frågan är om det tar oss så mycket framåt idag, förutom att det nästan godförklarade Cirkus om det inte är en djävulusisk plan från lyan allt från början... :cautious: Lita inte på någon!!! ;)

Jag kan inte låta bli att titta på den som röstade på Lilltess igår...

Det skulle kunna vara en kombination av de båda... Det var en tabbe men hon ville av någon anledning bli utröstad... Och som sagt, kommentaren om Cirkus går åt båda hållen...

:confused: Var inte det ganska glasklart? Jag misstänker Dentaku, Lilltess skriver:

Jag försöker få något svar på vad hon menade, när det uteblev så tolkade jag det som om hon gjorde en tabbe/planerat misstag för att vilja åka ut, men att hon var ulv tvekade jag aldrig om.
Det som slog mig nu när jag gick tillbaka och hämtade hennes kommentar är att @bollen__ och @Dentaku gillar den? Varför? Och nu hittade jag även bollen_s kommentar:
Tror hon också att de är i lyan och skriver? Den missade jag helt igår för att vara ärlig, nu gick min ulvradar igång!

Min reflektion här på morgonkvisten är stor förvåning över att det beskedet att Shaggy käkades, som var tvillings, inte fick några andra tillmälen än att skoja med LL? Var är teorierna?
Och de som var inne tidigt och skrev OT kanske var det för att bevaka att deras käk gick vägen denna gången? Den tanken måste jag fundera på...
Själv satte jag igång att titta på tidigare röster och nagelfara vissa användares inlägg, direkt efter att ha sammanställt en aktuell lista över röstningarna så här långt, hoppas att fler är på g med att börja sammanfoga händelserna nu
Jag tror du lägger för stora växlar för att tolka folks val av tider att skriva inlägg och följa leken, folk har ett liv också och följer leken när de kan och det passar, ulvar som goda. Leken är för de flesta en kul grej, inte livet ;)

Vad tror du om Lobelia roll? :)

Låter ganska logiskt att brevbäraren har delat ut ett paket. Men frågan är om det är en sia, en extra röst, en spionrad, ett beskydd

Jag är lite velig när det gäller lobelia, vacklar lite mellan att tro att hon är god och att hon är ond finns bååååde sådant som talar för och emot henne. T.ex så kan jag nämna ulvarnas val av shaggy. Shaggy misstänkte @Lobelia. Kan ulvarrna ha käkat shaggy för att sprida misstankar dit? Det talar för att Lobelia är god. Å andra sidan kanske shaggy blev käkad för att hon var ulvar på spåren, t.ex lobelia? det är ju också mycket troligt att käkningen av shaggy inte hadde ett dugg med lobelia att göra. Det här var bara ett exempel finns annat kring lobelia jag tycker är likadant "å ena sidan å andra sidan osv":p.

Allmänt; Brevbäraren delar fortfarande ut paket på dagarna nu gör ni precis som i föra leken och pladdrar om nätterna:arghh: Mitt huvud är snurrigt så det räcker hörrni:cool:

Jag tror du lägger för stora växlar för att tolka folks val av tider att skriva inlägg och följa leken, folk har ett liv också och följer leken när de kan och det passar, ulvar som goda. Leken är för de flesta en kul grej, inte livet ;)

Håller med. Dessutom bör en vara försiktig med att teoria om shaggys tvillingroll. Det är dumt att hjälpa ulvarna att gissa vem som är den kvarvarande tvillingen.

Jag är lite velig när det gäller lobelia, vacklar lite mellan att tro att hon är god och att hon är ond finns bååååde sådant som talar för och emot henne. T.ex så kan jag nämna ulvarnas val av shaggy. Shaggy misstänkte @Lobelia. Kan ulvarrna ha käkat shaggy för att sprida misstankar dit? Det talar för att Lobelia är god. Å andra sidan kanske shaggy blev käkad för att hon var ulvar på spåren, t.ex lobelia? det är ju också mycket troligt att käkningen av shaggy inte hadde ett dugg med lobelia att göra. Det här var bara ett exempel finns annat kring lobelia jag tycker är likadant "å ena sidan å andra sidan osv":p.

Allmänt; Brevbäraren delar fortfarande ut paket på dagarna nu gör ni precis som i föra leken och pladdrar om nätterna:arghh: Mitt huvud är snurrigt så det räcker hörrni:cool:

Dagarna. Det har du ju rätt i :p

Håller med. Dessutom bör en vara försiktig med att teoria om shaggys tvillingroll. Det är dumt att hjälpa ulvarna att gissa vem som är den kvarvarande tvillingen.

Men är tvillingen farlig för ulvarna nu när det bara finns en av dom kvar?
Och om ja, på vilket vis?

Jag känner mig verkligen tillbaka på noll inför den här omröstningen, efter att ha haft ett par klara teorier igår. Det känns hur rörigt som helst!

Glömmerallt jag har svårt att bilda mig en uppfattning om glömmerallt, hade velat se hur hon skulle ha röstat igår. Det hon kommenterade inatt känner jag att jag håller med om i stort. Dock som jag skrev tidigare så hittar jag ingen anledning att misstänka Dentaku, men glömmerallt verkar inte riktigt säker heller på om hon misstänker både Dentaku och Lobelia eller bara en?! Samtidigt tycker hon att det är märkligt att en god skulle tycka det var bra att rösta efter en tunn teori – jag tycker ju att det var bra att lilltess skrev som hon gjorde för att jag misstänkt lilltess och det blev mer att lägga till misstankelistan. Om glömmerallt vet jag inte vad jag ska tänka.

.

Det där får du nog utveckla, jag har inte nämt L och D i relation till varandra när jag disskuterat dem så det där förstår jag inte. :confused:

Angående Dentaku har jag sagt att jag tycker hon spelar likt föra leken då hon var god och att jag därför inte misstänker henne så mycket trots en del ulviga beteenden från hennes sida.

Angående Lobelia se mitt svar till Art

Det känns verkligen som man vet mindre och mindre :confused:

Samma här. Det känns som alla teorier försvann med Lilltess igår. Innan det hade väl ganska många teorier om någon. Jag med som velade mellan Lobelia och Cirkus men det skrek ju ulv om Lilltess så mitt fokus hamnade där och nu är inte Cirkus lika på mot Dentaku idag och Lobelia inte lika på mot Cirkus så det känns som någon av dom kan veta något och frågan är då vem och vad?

Jag blir lite fundersam över hur hårt ni går åt Bollen. Visst har hon gjort lite konstiga uttalanden men jag tolkar mer henne som en ny som väldigt gärna vill hitta teorier och då griper efter alla halmstrån som kan hittas.

Jag har mina teorier om vem som är kvarvarandevtvilling och lite mer eller mindre underbyggda gissningar av andra roller. Jag skriver många tankar men allt delar jag inte med mig av. En del för att jag vill se mer och annat för att det inte gynnar den goda sidan eller rent utav kan gynna ulvarna.

Har kikat lite på röstningen och det känns som en uppenbar tabbe av lilltess. Q får plus i kanten för att hon var först att reagera på inlägget och Bollen får detsamma för hon var först att rösta. I övrigt känns det svårt att dra några slutsatser du ulvarna troligen upptäckte misstaget snabbt.

Har även kollat lite på diskussionen mellan @Mirtai och @Dentaku. Spontant förstår jag Mirtais tanke och jag tycker Dentaku övereagerar lite på ordval(som dessutom inte kom från början utan när mirtai försökte/förenkla/förtydliga eller vad hon nu gjorde) känns som typisk hämndröst från Dentakus sida. Hämndröster är ofta lite ulvigt tycker jag men jag tycker dentaku känns rätt mycket som i föra leken då hon var god och jag tror hon hämndröstade där också? Skulle inte förvåna mig om båda var goda även om någon givietvis kan vara ond. Tror inte de är ulvar ihop.

Sorry, fel av mig. Mirtai och Dentaku var det. Läste fel! @glömmerallt

Nej ang tiderna har jag inget att säga, jag vet precis hur det är att vara upptagen IRL, har väl tom skrivit till dig idag att jag tror du jobbar och har svårt med tid att lägga in teroriinlägg då, samt välkomnade ett rejält sådant senare idag?
Jag tar def inte leken på allvar, även om det är kul!;)
Just nu har jag tid att sitta mycket och spåna då jag faktiskt är arbetslös för första gången i mitt ykesverksamma liv ( självvalt då jag sålt min firma)
Det jag reagerade på är ju att du var här i morse och väntade otåligt på resultatet och när det sedan kom knappt ägnade det en enda rad och reflektion?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar