Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
har suttit och gått igenom Lilltess också( det gick betydligt fortare- inte så många inlägg)
de mest intressanta är de jag listar nedan, men tycker ändå inte att de ger så mycket info:crazy:
Det enda lilla jag kan tycka är lite intressant är hon att tar upp Dentaku och Artline som de hon reagerat mest på , förutom Q1 egentligen de enda hon benämner speciellt vad jag kunde se?

De två som jag har reagerat mest på idag är

Dentaku
1. Jag tror att hon inte ville följa med i "drevet" mot Q4 för att ibland kan man bli misstänkt bara för man röstar på samma som majoriteten av de andra.
2. Jag tror hon valde mig för att jag är en lätt spelare att rikta misstankar mot.
3. För att hennes teori inte håller om att min motivering skulle vara tunn. Vems teori första DL är inte tunn? Fortsättning följer ang Dentaku. Dock har jag märkt att jag lätt snöar in mig så måste vara öppen för annat.

Artline
Egentligen vill jag inte skriva så mycket om artline innan hon bemött mina tankar ang hennes teoriinlägg. Men det som gör mig lite misstänksam är även det som jag skriver i citatet nedan. Ett sånt stort hål i en teori känns skumt. Men som sagt fram tills hon har bemött mina tankar så lämnar jag detta.

Hahahahaha. Det var klockrent! Ulvar är inte som riktigt folk!

Annars kan jag rösta på cirkus med en astunn teori så kan ni sätta igång mot mig?

Asså som jag formulerar mig. Asså jag har läst igenom, jag tänkte att jag har läst igenom och jag har tidsbrist. Ser att ett par har reagerat på cirkus och jag håller med att hon känns skum. Men den teorin känns tunn och då kommer säkert jag bli misstänkt. Men jag får köra på en lövtunn teori idag då jag absolut inte har tid.

Jag tycker att cirkus verkar skum och tror att lobelia? Har rätt med hennes misstankar. (Som sagt jag har ingen tid nu och såhär får det bli idag)

Lilltess röstar på cirkus

Ö h t upplevde jag Lilltess som en mycket vag spelare när jag läste genom hennes inlägg. Teoriandet känns mest för syns skull och är inget som hon driver särskilt hårt.

Precis! Hon gjorde ju några försök att skoja bort det. Enda chansen att alls lyckas med det är ju faktiskt att också rösta på cirkus

Först tolkade jag hennes inlägg som att det skrivs så lövtunna teorier om alla att hon kunde skriva en på Cirkus så vi andra kunde gått på henne för det.
Men när jag läst en gång till så lät det ju urdumt och som taget ur en diskussion som inte platsade i leken.

Ah, det! Sannerligen = :banghead:

Nej, jag tror inte att vi kommer hitta något matnyttigt i Shaggys teorier, hon käkades nog för att hon var god, inte för att hon var något på spåren. Jag uppfattade det definitivt inte som att hon var på vippen att lyckas starta ett drev mot någon spelare, så jag har svårt att tänka mig att ulvarna skulle känna sig specifikt hotade av henne.
Angående att ulvar skulle käka någon som verkar vara på krigsstigen mot en ulv så tror jag de oftast undviker det, det blir garanterat misstänkt :)

Angående att ulvar skulle käka någon som verkar vara på krigsstigen mot en ulv så tror jag de oftast undviker det, det blir garanterat misstänkt :)

Jo, jag tror också att det vore osannolikt. Dessutom så ser vi ju hur de folk misstänker mest ändrar sig från dag till dag så det vore lite korkat att riskera att dra uppmärksamhet till sig på det viset.

Så nu har jag suttit och läst och skrivit ner de tankar jag fick:
Quarter4ever Q2 är mer sansad än Q1 och kommer enligt mitt tycke med vettiga inlägg. Håller med hennes tankegångar angående Lobelia, samt Lilltess. Det var en mycket märklig kommentar från Lilltess som gav väldigt många något att rösta på, precis som Q skriver så måste Lilltess insett att mer eller mindre alla skulle reagera på kommentaren. Funderade lite över att hon röstade så sent på Lilltess eftersom hon var jättensnabb på att reagera på kommentaren Lilltess skrev men efter att ha läst att hon funderade över psykopaten, Cirkus tycker att hon ska utveckla varför psykopaten ska vara kvar. Jag kan förstå hur hon tänkte med psykopaten men samtidigt borde det inte spela någon roll när psykopaten åker ut den kommer ju att ta med sig en god oavsett?! Och det lottas också fast q4 kanske tänkte att det var bättre mot slutet, att det är större chans att ha kvar fler specialroller om inte psykopaten åkt ut? Men Q verkar vettig. Tycker att hon känns god.

Dentaku känns för mig god i denna lek. Hon har blivit ifrågasatt och misstänkt under leken och jag tycker att hon kommer med vettiga tankar och jag tycker inte att det är något anmärkningsvärt i hennes svar på frågorna. Hittar inget jag känner verkar misstänkt utan håller snarare med många gånger så därför känns hon god.

Glömmerallt jag har svårt att bilda mig en uppfattning om glömmerallt, hade velat se hur hon skulle ha röstat igår. Det hon kommenterade inatt känner jag att jag håller med om i stort. Dock som jag skrev tidigare så hittar jag ingen anledning att misstänka Dentaku, men glömmerallt verkar inte riktigt säker heller på om hon misstänker både Dentaku och Lobelia eller bara en?! Samtidigt tycker hon att det är märkligt att en god skulle tycka det var bra att rösta efter en tunn teori – jag tycker ju att det var bra att lilltess skrev som hon gjorde för att jag misstänkt lilltess och det blev mer att lägga till misstankelistan. Om glömmerallt vet jag inte vad jag ska tänka.

Lobelia här vet jag inte vad jag ska tro. Angående min kommentar som misstänks så skriver hon att ”antingen är bollen__ i lyan eller så är det en nonsenskommentar på ett halvt missuppfattat inlägg”. Om Lobelia var ond skulle hon inte gå hårdare på den kommentaren då eftersom ex. Snurrfian redan reagerat på den? Lobelia känns precis som glömmerallt att jag inte vet vad jag ska tänka.

Artline Av det jag läst av henne idag så tycker jag att hon verkar god. Inte hittat något som jag tycker sticker ut. Visserligen ska man väl tänka att alla är onda tills man hittat något som man tycker säger att de är goda och isåfall tycker jag att hon verkar god eftersom hon verkar förstå hur jag tänkte/menade med mitt inlägg till lilltess om jag läser hennes inlägg rätt. Att Shaggy tyckte att hon var skum behöver inte betyda något.

Snurrfian känner jag samma som för Lobelia fast Snurrfian reagerar på mitt inlägg igår till Lilltess och verkar inte veta vad hon ska tro om min förklaring samtidigt som hon skriver att man ju måste misstänka alla och ifrågasätta det man reagerar över vilket jag ju håller med om men samtidigt röstade Snurrfian på Dentaku innan hon ändrade rösten till lilltess, jag förstår varför hon ändrade rösten men jag kan inte se vad som är skumt med Dentaku? Jag tycker inte att hon är misstänkt för att hon ifrågasätter mig, jag förstår nu efter förklaring varför hon reagerar. Däremot vet jag inte vars jag ska sätta henne på listan.

Matmissbrukaren, blev misstänkt av Shaggy men det verkar ha varit framförallt för att Dentaku ändrade röstlistan och Shaggy trodde att Dentaku och Matmissbrukaren pratat ihop sig. Det verkar svårt att prata ihop sig om exakt tid att lägga sin röst, ja omöjligt eftersom klockor går olika så det hade ju kunnat bli tokfel så att Shaggy misstänkte henne tycker jag inte att man behöver ta så stor notis om. Matmissbrukaren känns inte ond för mig i nuläget.

cirkus, mirtai vet jag inte riktigt. Måste läsa mera, de får vara neutrala så länge.

Spionen borde vid detta laget kunna veta följande:
Om paket har delats ut( till vem?) samt även paketens innehåll(?) och resultat(?)
Vilka siaren siat
Vem ulvarna försökte käka
Vem/vilka ängeln skyddat

siaren borde veta om 2 deltagares färg!

Jag har verkligen försökt hitta de teorier som skulle kunna ge belägg för dessa kunskaper, men har inte träffat på dem än....?

20,43 Mirtai röstar på quarter4ever
Den jag tycker sticker ut mest såhär långt är Quarter4ever. Det blir konstiga resonemang och hen trasslar in sig mer och mer när någon ifrågasätter.

21:18 Lilltess röstar på quarter4ever
Enligt tidigare teori om att jag tror att Q4 blev lite svitt när snurrfian nämnde att de som satt i baren kanske var några fartdårar..

21:22 Artline röstar på Quarter4ever.
Hon verkar lite för självsäker med tanke på att vi än inte vet så mycket.

21:28 Snurrfian röstar på Quarter4ever
dina intrasslade svar när någon ställer frågor tillbaka gör att min röst hamnar på dig idag.

21:51 Matmissbrukaren röstar på Quarter4ever
Den enda som sticker ut är Q4. Lite osäker på henne är jag om hon är ond men just nu är det den enda som jag reagerat på. Hon har lite desperat letat ulvar och kastar ut misstankar här och var och sen trasslar hon in sig i sina svar när hon får frågor från dom hon blev misstänkt mot.
Det är dl1 och det jag får gå på idag.

22:00 cirkus röstar på qarter4ever
jag måste rösta nu och jag tycker allt att quarte4ever är den som stuckit ut mest och inte heller försvarat sig riktigt. Jag tycker det luktar fartdåre
Jag gillar inte drev, men så får det bli idag

Om man tittar på motiveringarna till rösterna på q4e är det ju Lilltess röst som sticker ut. De övriga rösterna tycker jag innehåller ungefär samma teori om varför q4e känns skum, medans Lilltess använder något helt annat och för mig känns det skumt. Jag håller med @Dentaku där.

@Snurrfian Här skrev jag också om Lilltess ca kl 16.37 #493, före det inlägget du citerade :)

Här inlägg #421
Jag som bara är med i min andra lek (och inte var med så länge i den första!) undrar vad du menar med att du är en lätt spelare att rikta misstankar mot? Varför skulle du vara det?
Jag tänker att i jämförelse med hur Q spelade så var ju hon mycket lättare att rikta misstankar mot, vilket vi ju också såg i röstningen. Men om jag spelar med Q i en tredje lek så vet jag ju att hon verkar spela likadant varesig hon är god eller ond, är det det du menar med att det är lätt att rikta misstankar mot dig också?
..är före det inlägg #493 ett försök av mig att få fram mer av lilltess. Det kanske inte var så tydligt, så det är därför du missade det :)
Ville bara visa att det inlägget du hittade inte var det enda :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar