Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker Bollen blir mer och mer udda. Jag reagerar nog inte så mycket som ni andra på svaret till Lilltess men det som lyfts fram om att hon knappt teoriat mot Lilltess trots att hon hävdar det och sättet hon försöker försvara sig på känns skumt.

Vet inte om Bollen är skum eller inte, men skulle hon visa sig vara god finns det många intressanta spelare som seglar högt upp på misstänktlistan!

Ja det där att hon tycker hon teoriatmot lilltess är också skumt. Bollen är superskum rent allmänt tycker jag men jag vet inte om jag tror hon är ond för det. Kan ju vara hennes utrycksätt elller vad jag ska kalla det. Jag har ofta svårt att läsa nya spelare.

Tack @Snurrfian , jag behövde nog läsa det där, för jag har alldeles för lätt att ta åt mig fast jag försöker påminna mig att det är en lek :)

För att upprepa vad jag skrivit som LL:

Ta inte teorier/kritik mot er och röster mot er personligt det här är en lek som går ut på att rösta ut varandra och röster och teorier kan ha taktiska skäl för både onda och goda.

sitter och rotar lite i vad Shaggy skrev igår.
Nu är det inte säkert att hon käkades för att hon var något på spåret, kan ju varit att de trodde att hon var ett "säkert" käk också ( de vågade kanske inte gå på ängeln en gång till? )
IOM tvärniten första käket så lär ju ulvarna veta vem som är ängel, det verkar rimligt att anta
Här är de inlägg jag tyckte var mest intressanta från Shaggy igår:

Just nu tycker jag att Dentaku och Artline är de mest misstänkta. Dentaku för teorin ovan som jag tycker det är mycket stora hål i och Artline bla för 3je rösten på Q + att något skaver med det soms krevs igår. Tyvärr vet jag itne vad soms tör mig. Får leta vidare efter det i em.
Lobelias konstiga uttalande är svårt att värdera. Det som skrevs är totalt obegripligt för mig. Har försökt få in det i en ulvkonversation som hamnat på fel ställe men får inte till det den vägen heller. just nu ser jag 2 möjligheter. Helt feltänkt eller halvt raderad ulvkonversation.

Dentaku får stå kvar på min lista

Läser och läser (vet ni hur många fönster jag har öppna för att korsläsa i tiden?). Vet inte om jag blir så mycket klokare. Cirkus skriver mycket Lobelia tycker det är misstänkt men jag kan inte se det som sådär väldigt konstigt. Som tidigare tycker jag Dentaku och Artline är konstiga även om Artline inte synts till i närheten av lika mycket som Dentaku. Nu med ytterligare en konstig kommentar så känns Lobelia också konstig. Tyvärr är jag fortfarande osäker på hur de där konstiga kommentarerna ska tolkas.
Känns inte som om det blev så mycket av allt det där läsandet. Får ta en vända till stallet och fundera.

Shaggy röstar på Lobelia
Då jag tycker hon skrivit väldigt många konstiga kommentarer och driver lite för hårt mot Cirkus.
Artline är inte borta ur mina tankar

Du har en poäng där @Snurrfian

Det var en intressant fråga. Såg inte det från mobilen förut.
Just nu ser min lya ut
Matmissbrukaren, Dentaku och Lobelia/Artline (jag vet jag har svårt att släppa den där aningen)

Jag vet att jag är lite off ikväll men jag har haft min första arbetsdag på 1 1/2 år idag och jag är trött i både huvud och kropp.

Så jag hänger med i det tempot jag orkar idag.

Nu är det inte säkert att hon käkades för att hon var något på spåret, kan ju varit att de trodde att hon var ett "säkert" käk också ( de vågade kanske inte gå på ängeln en gång till? )
IOM tvärniten första käket så lär ju ulvarna veta vem som är ängel, det verkar rimligt att anta

Fast vad Shaggy hade för teorier skulle väl mest vara intressant om hon haft en roll där hon satt på någon kunskap, alternativt om man visste att hon fått ett paket med spionrad/sia? Annars kan de hon misstänkt lika gärna varit ulvar som goda.

En väldigt enkel analys på Lilltess röst på Cirkus.
1. Cirkus är ulv och det är menat som alibiröst.
2. Cirkus är god och ulvarna vill att vi ska tro att det är alibiröst.
3. Cirkus är ulv och ulvarna vill att vi ska tro att hon är god och att det är en alibiröst.

Så lilltess röst om Cirkus säger ingenting :(

(var inte meningen att det översta skulle komma med. Jag kladda ner det förut men insåg att det inte var någon mening att ta med det då det kändes onödigt. Dumma buke)

Fast försöker få fram? Även om man inte får fram teorier så kan man åtminstone skriva om dem man misstänker, annars blir det väldigt svårt... Jag börjar allt mer luta åt att du gjorde ett misstag och nu försöker du reda ut det... Jag anar att du är i lyan, och frågan är om inte även @Artline som så tappert försöker försvara dig även sitter där.

Om jag var ulv.. Varför skulle jag vara så dum så jag försvarade en kollega så om hon klantat sig? :p

Senast ändrad:

Angående det sista citatet från Shaggy så förstår jag inte hur jag hamnade på hennes lista för något som @Dentaku gjorde.
Det var inte jag som skrev ihop någon röstlista så jag överlåter det till @Dentaku som själv får berätta varför det var som det var.

Ser fram mot kvällen, känns som jag behöver hjälp att bena ut det här! :up:
Det som jag inte riktigt får ihop här med Lilltess-debaklet är att hon sedan faktiskt också röstar på cirkus med en ganska tunn teori?
Hann hon inte se att det var uppenbart för de flesta vad för sort hon var?
Hann inte nån i hela Lyan uppfatta det och börja masspm:a för att varna henne?
Eller har allt en dold agenda?
Din kommentar( smileysarna) är också tveeggad bollen__ , skitsvårt att veta vad som är sant i detta.
Om hon inte röstat på cirkus hade kommentaren varit om möjligt ännu konstigare.

Fast vad Shaggy hade för teorier skulle väl mest vara intressant om hon haft en roll där hon satt på någon kunskap, alternativt om man visste att hon fått ett paket med spionrad/sia? Annars kan de hon misstänkt lika gärna varit ulvar som goda.
Jo det är sant, varför jag lyfter fram dem är från det perspektivet sett att hon var något på spåret som ulvarna inte gillade?

Hade hon fått en sia hade hon ju kunnat vara lite mer specifikt tycker jag. Inte fyra att leka ole dole doff med.

Angående det sista citatet från Shaggy så förstår jag inte hur jag hamnade på hennes lista för något som @Dentaku gjorde.
Det var inte jag som skrev ihop någon röstlista så jag överlåter det till @Dentaku som själv får berätta varför det var som det var.

Jag har ingen aning om varför Shaggy hade dig på sin lista? Jag borde kanske minnas men jag kan inte hålla 850 inlägg i huvudet.

Hade hon fått en sia hade hon ju kunnat vara lite mer specifikt tycker jag. Inte fyra att leka ole dole doff med.

Precis. Jag sitter och kollar Lilltess i stället och försöker få ut något av hennes kommentarer. Med henne vet man åtminstone att hon hade koll på vilka som var goda och förmodligen vem som var ängel.

Jag har ingen aning om varför Shaggy hade dig på sin lista? Jag borde kanske minnas men jag kan inte hålla 850 inlägg i huvudet.

Du skrev en röstlista. Jag röstade strax efter det. Du ändrade din lista och la till min röst.
Och det tolkade Shaggy som att du visste hur jag skulle rösta och därför kunde du skriva dit det innan jag röstat så därför började hon misstänka dig och mig.
Vad jag tycker om det = :banghead:

Hur fan ska du veta exakt vilken tid jag lägger min röst eller skulle vi bestämma i lyan att MM lägger sin röst prick 21.52 eller vad :confused:
Helt jävla ologiskt är det iaf.
Dummaste draget från en ulv jag skådat hade det varit!

Du skrev en röstlista. Jag röstade strax efter det. Du ändrade din lista och la till min röst.
Och det tolkade Shaggy som att du visste hur jag skulle rösta och därför kunde du skriva dit det innan jag röstat så därför började hon misstänka dig och mig.
Vad jag tycker om det = :banghead:

Hur fan ska du veta exakt vilken tid jag lägger min röst eller skulle vi bestämma i lyan att MM lägger sin röst prick 21.52 eller vad :confused:
Helt jävla ologiskt är det iaf.
Dummaste draget från en ulv jag skådat hade det varit!

Ah, det! Sannerligen = :banghead:

Nej, jag tror inte att vi kommer hitta något matnyttigt i Shaggys teorier, hon käkades nog för att hon var god, inte för att hon var något på spåren. Jag uppfattade det definitivt inte som att hon var på vippen att lyckas starta ett drev mot någon spelare, så jag har svårt att tänka mig att ulvarna skulle känna sig specifikt hotade av henne.

Jag har sutit och läst igenom och läst igenom igen, vet inte om jag blev så mycket klokare men lite blandade reflektioner kommer här.

Flera har efterlyst mera aktivitet från @Lobelia , Jag tycker lobelia skrivit mycket så det reagerar jag lite på. Att ni vill se mer av mig däremot har jag fullförståelse för.

Angående brevbärardisskussionen så brukar väl brevbäraren ha paket att dela ut från början så den borde kunnat dela ut ett paket första dagen om den ville. Om den gjorde det och isåfall vilket är väl svårare att svara på.

Vad tror du om Lobelia roll? :)

Låter ganska logiskt att brevbäraren har delat ut ett paket. Men frågan är om det är en sia, en extra röst, en spionrad, ett beskydd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024