Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen är det en lite notis på detta med gilla - alltså jag har hittills ignorerat alla "gilla". Men att använda det som en liten godförklaring av sig själv är ju lite ...udda - samtidigt så kan det vara precis så oskyldigt.

Det är nog lätt att använda det mesta som en godförklaring av sig själv när man vet att man är god. ;) Ska jag vara lite mer neutral så tror jag att det är lika vanskligt att dra slutsatser av vem som gillat vilka inlägg som av vad folk skrivit i sina OT-inlägg.

:confused: Var inte det ganska glasklart? Jag misstänker Dentaku, Lilltess skriver:

Jag försöker få något svar på vad hon menade, när det uteblev så tolkade jag det som om hon gjorde en tabbe/planerat misstag för att vilja åka ut, men att hon var ulv tvekade jag aldrig om.
Det som slog mig nu när jag gick tillbaka och hämtade hennes kommentar är att @bollen__ och @Dentaku gillar den? Varför? Och nu hittade jag även bollen_s kommentar:
Tror hon också att de är i lyan och skriver? Den missade jag helt igår för att vara ärlig, nu gick min ulvradar igång!

Nä, jag skrev det för att jag misstänkt lilltess hela dagen vilket jag försökte teoria fram..det kanske inte var så tydligt som jag ville. Jag höll precis på att formulera mitt röstningsinlägg och såg då vad lilltess skrev, och då tänkte jag, gör det då kanske jag får med mig folk som röstar ut henne.

Sen detta med aktivitet. Det kan vara en användare som är superaktiv men inte bidrar med så mycket. Eller så kan det vara en som bidrar massor på få inlägg. Kvalitet och kvantitet

@Lobelia - glömmerallt har färre inlägg än Artline och hon är också kvar i leken.

Jag tycker att Artline har kommit med ganska mycket teorier på få inlägg.

q4e har helt ändrat karaktär efter nya inhoppet - nu är det betydligt färre inlägg/minut (även om hon leder ligan) men det är färre tramsiga inlägg, lite många röstlistor i olika kulörer, men det mesta har nu efter inhoppet en hel del bra innehåll. En sak som jag ändå skulle vilja ha en förklaring till och det är resonemanget runt psykopaten och varför väntade du med att rösta på Lilltess om du var säker på att hon var ulv? Du var rädd att det var psykopaten förstår jag. Men kan du utveckla lite varför den ska vara kvar, för jag ser inte riktigt några fördelar med det. Och sen undrar jag om du hade valt någon annan om det sett ut som om lilltess inte skulle ryka eller hur menar du? Och i så fall vem hade du tankarna på?

Dentaku har tonat ner sig lite idag och det känns som om det är till hennes fördel. Det är klokt att inte bli så i gasen om någon teoriar mot en och bara se den (säger mästaren i att snöa in sig på en spelare ;) ). Det kommer en hel del bra tankar runt ffa beskyddet. Sen är det en lite notis på detta med gilla - alltså jag har hittills ignorerat alla "gilla". Men att använda det som en liten godförklaring av sig själv är ju lite ...udda - samtidigt så kan det vara precis så oskyldigt.
ja det där med psykopaten är svårt tycker jag!
Det är klart, på ett sätt är det kanske bättre att den ryker då det fortfarande finns mindre viktiga roller kvar då den goda som åker ut lottas.
Jag hade tänkt rösta Lobelia igår, men iom Lilltess rena outning igår var det ju ingen tvekan om att hon var ulv tyckte jag. Också avvaktade jag för att se om det skulle komma någon/några till undsättning för Lilltess, kunde ha varit intressant om så skett. Och hade det stått mellan Lobelia och Lilltess igår hade jag valt Lobelia, mest för att jag inte får grepp om henne denna gången, och som jag skrev tidigare i min genomgång här ovan så känns det någonstans som att jag vill syna hennes( eller din)roll för att kunna få en ledtråd om din ( eller hennes)

Det är nog lätt att använda det mesta som en godförklaring av sig själv när man vet att man är god. ;) Ska jag vara lite mer neutral så tror jag att det är lika vanskligt att dra slutsatser av vem som gillat vilka inlägg som av vad folk skrivit i sina OT-inlägg.

Men det är ju detta med att godförklara sig själv - det kan ju en ond lika gärna göra.

Precis - därför försöker jag ignorera både ock (OT och gillanden).

I nån annan lek så teoriade en om saker som hänt i anmälningstråden - det är ju minst sagt vääääldigt utanför scope.

Okej, här kommer lite tankar

Snurrfian Jag tycker Snurrfian ser en hel del kloka saker (och inte bara för att hon höll med mig och Dentaku igår ;) )

Cirkus Skriver mycket och har många teorier. Både försvarar och anklagar spelare i samma andetag. Tycker det som Lilltess skrev igår i viss mån gör att jag lägger henne åt sidan. Om hon och Lilltess var onda ihop så ser jag inte poängen med att lägga en röst på just Cirkus. De måste ju insett att det skulle misstänkas?

Lobelia är den som jag nog sätter som mest misstänkt idag. Jag tycker hon bara glider med, det är stor skillnad mot hur det var förra leken när hon verkligen anstängde sig till max att hitta teorier och onda bakom varje puckelpist.

Dentaku pratar mycket om första natten och ulvarnas val. Jag släpper henne för tillfället!

Bollen lägger ner mycket tid på att lägga in listor med hur folk röstat men inte så mycket tid på att analysera dem. Känns som någon som vill kunna låtsas vara väldigt aktiv men ändå inte bidrar till så mycket.

Men det är ju detta med att godförklara sig själv - det kan ju en ond lika gärna göra.

Absolut, det kan man kallt räkna med att onda gör! Jag skulle ju inte godförklarat mig själv utifrån gillandet om det inte varit så att du börjat misstänka mig för det, vilket jag tyckte var rätt vanskligt. Jag tycker nog att du bör hålla dig till din normala strategi att ignorera gillanden....

Vad skulle planen leda till undrar jag?
Det måste ju åtminstone funnits en plan att rösta ut lilltess, men varför? Det är ju vad hon outar. Men vad är vitsen? Och frågan är om outningen ingår i planen eller inte. Shit, jag vet inte.

Jag spekulerar -

Kan det vara någon form av alibigrej?
Att ulvar varit med och röstat ut lilltess förutsätter jag.
Men varför outa planen? Är det ett misstag eller ingår det i planen för att rikta misstankar på någon eller några.

Så jävla störande, just nu har jag den där känslan av att ha ett ord på tungan men inte hitta det - så känns hela den här historien. Det finns någon pusselbit som saknas.

Precis som glömmerallt skriver så måste ju "misstaget" noterats av alla sidor, sen om det är plus iom vem som var först att rösta eller först att notera lägger jag inte heller något värde i. Det kan ju handla om tajmingen och det kan ju rent av vara så att det ingick i planen vem som skulle vara först på bollen.

Jag tror att jag måste släppa just detta en stund.

Fortfarande tycker jag att morgonens icke-aktivitet är skitkonsig.

Varför skulle det vara skumt med icke-aktivitet på morgonen.

Jag vaknar 07.00. Gör i ordning två barn för skola, kissar hunden och äter frukost.
07.50 kör jag tösen till skolan efter sonen blivit hämtad av sin taxi.
Direkt efter kör jag till stallet och fixar sysslorna, hem igen och byta om och sen vara på jobbet 10.00.

Inte en chans att jag kan vara aktiv på morgonen. Jag kollade dock uppdateringen innan jag körde tösen till skolan.

Eller du menar OT snacket?

ja det där med psykopaten är svårt tycker jag!
Det är klart, på ett sätt är det kanske bättre att den ryker då det fortfarande finns mindre viktiga roller kvar då den goda som åker ut lottas.
Jag hade tänkt rösta Lobelia igår, men iom Lilltess rena outning igår var det ju ingen tvekan om att hon var ulv tyckte jag. Också avvaktade jag för att se om det skulle komma någon/några till undsättning för Lilltess, kunde ha varit intressant om så skett. Och hade det stått mellan Lobelia och Lilltess igår hade jag valt Lobelia, mest för att jag inte får grepp om henne denna gången, och som jag skrev tidigare i min genomgång här ovan så känns det någonstans som att jag vill syna hennes( eller din)roll för att kunna få en ledtråd om din ( eller hennes)

Jag förstår din tanke.
Samtidigt så håller jag inte med din tanke om att vi två måste vara på motsatta sidor. Vi kan lika gärna vara två goda som en av varje. Det är samma sak som med Dentaku och Mirtai igår - jag tror inte att de är i lyan tillsammans, däremot håller jag det fullt möjligt att de är goda bägge två, bara för att de rök ihop så betyder det inte att det är en ond och en god. Men *kan* naturligtvis vara en ond och en god också.

Hela gårdagen kände jag det som att det var två par av antagonister - jag-Lobelia och Dentaku-Mirtai . Ingen annan röstade på någon annan än någon av oss. Många var med och la in lite kommentarer, men det teoriades inte runt andra. Jag ser framför mig hur lyan mest satt och poppade popcorn och låter goda lyncha goda. Ända tills lilltess la sin blooper och det var rent ut sagt förjävla skönt.

Absolut, det kan man kallt räkna med att onda gör! Jag skulle ju inte godförklarat mig själv utifrån gillandet om det inte varit så att du börjat misstänka mig för det, vilket jag tyckte var rätt vanskligt. Jag tycker nog att du bör hålla dig till din normala strategi att ignorera gillanden....

Ehh, det var inte JAG som gjorde det. Det var Snurrfian i inlägg #779

(jag noterade inte gillandet men jag noterade din godförklaring som svar till Snurris)

Jag vaknar 07.00. Gör i ordning två barn för skola, kissar hunden och äter frukost.
Direkt efter kör jag till stallet och fixar sysslorna, hem igen och byta om och sen vara på jobbet 10.00.

Inte en chans att jag kan vara aktiv på morgonen. Jag kollade dock uppdateringen innan jag körde tösen till skolan.

Jag känner lite samma som du!

Jag är ensam (mannen på utlandsresa) med en 1-åring. Jag är nöjd och glad om jag får sitta 5 minuter framför datorn innan han protesterar mot att vara ensam.

När han sover måste jag inte bara teoria här utan också tvätta, plocka ur diskmaskinen, skotta snö osv osv. Tycker ändå jag försöker komma med vettiga teorier när jag väl skriver för om det bara är antalet inlägg som räknas utan att titta på innehåll kommer jag få sluta med ulvlekar...

Jag förstår din tanke.
Samtidigt så håller jag inte med din tanke om att vi två måste vara på motsatta sidor. Vi kan lika gärna vara två goda som en av varje. Det är samma sak som med Dentaku och Mirtai igår - jag tror inte att de är i lyan tillsammans, däremot håller jag det fullt möjligt att de är goda bägge två, bara för att de rök ihop så betyder det inte att det är en ond och en god. Men *kan* naturligtvis vara en ond och en god också.

Hela gårdagen kände jag det som att det var två par av antagonister - jag-Lobelia och Dentaku-Mirtai . Ingen annan röstade på någon annan än någon av oss. Många var med och la in lite kommentarer, men det teoriades inte runt andra. Jag ser framför mig hur lyan mest satt och poppade popcorn och låter goda lyncha goda. Ända tills lilltess la sin blooper och det var rent ut sagt förjävla skönt.
Detta scenario finns även i mitt huvud
Det känns väldigt ovisst denna gången tycker jag!

Det här kan jag verkligen skriva under på! Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska förhålla mig till vare sig dig eller Lobelia men jag tyckte att det blev alldeles för mycket fokus på några få spelare. Jag vet inte om Mirtai är god eller ond heller men i nuläget känns hon helt neutral faktiskt, så det är mycket möjligt att lyan tyckte att vårt käbbel var toppen.

Jag förstår att folk inte kan vara aktiva hela tiden. Det är inte det. Jag blev bara så förvånad över att det verkligen inte var någon som var inne och skrev nånting med substans före jag kom in vid 09:45. Rätt långt efter NattDL

Ehh, det var inte JAG som gjorde det. Det var Snurrfian i inlägg #779

(jag noterade inte gillandet men jag noterade din godförklaring som svar till Snurris)

Sorry! Mittåt! Nu tycker jag inte att mitt svar skriker godförklaring ändå. Det enda som kommer i närheten är "jag litade på att ingen skulle tro att en ulv tryckte gilla på Lilltess schabbel." och är man ute efter att sätta dit mig kan man ju tolka det precis hur som helst.

Sorry! Mittåt! Nu tycker jag inte att mitt svar skriker godförklaring ändå. Det enda som kommer i närheten är "jag litade på att ingen skulle tro att en ulv tryckte gilla på Lilltess schabbel." och är man ute efter att sätta dit mig kan man ju tolka det precis hur som helst.

He he, nu var jag nära att gilla ditt inlägg O_o
Som en bekräftelse på att jag förstår din förklaring.

Nu måste jag ha jobbmöte igen. Så jag kan inte vara inne på ett par timmar. Sen blir det stallet så jag hoppas på att komma in igen nån timme innan DL i bästa fall

Jag förstår att folk inte kan vara aktiva hela tiden. Det är inte det. Jag blev bara så förvånad över att det verkligen inte var någon som var inne och skrev nånting med substans före jag kom in vid 09:45. Rätt långt efter NattDL

Jag stiger sällan upp före 11 så jag har svårt att va aktiv tidigare.

Okej, här kommer lite tankar

Snurrfian Jag tycker Snurrfian ser en hel del kloka saker (och inte bara för att hon höll med mig och Dentaku igår ;) )

Cirkus Skriver mycket och har många teorier. Både försvarar och anklagar spelare i samma andetag. Tycker det som Lilltess skrev igår i viss mån gör att jag lägger henne åt sidan. Om hon och Lilltess var onda ihop så ser jag inte poängen med att lägga en röst på just Cirkus. De måste ju insett att det skulle misstänkas?

Lobelia är den som jag nog sätter som mest misstänkt idag. Jag tycker hon bara glider med, det är stor skillnad mot hur det var förra leken när hon verkligen anstängde sig till max att hitta teorier och onda bakom varje puckelpist.

Dentaku pratar mycket om första natten och ulvarnas val. Jag släpper henne för tillfället!

Bollen lägger ner mycket tid på att lägga in listor med hur folk röstat men inte så mycket tid på att analysera dem. Känns som någon som vill kunna låtsas vara väldigt aktiv men ändå inte bidrar till så mycket.

Jag tycker inte att jag lägger ner mycket tid på att lägga ut röstlistor? Efterfrågas dom å man har dom nära till hands så hjälper man väl till?
Jag misstänkte lilltess hela dagen igår och försökte få fram det, kan inte hjälpa att jag är dålig då jag är ny eller att ingen reagerar över det? :)

Jag ska genast säga upp mig från jobb så jag slipper bli utröstad från ulvspelen och hinna teoria ordentligt varje dag även när jag inte har semester ;).

Jag ska genast säga upp mig från jobb så jag slipper bli utröstad från ulvspelen och hinna teoria ordentligt varje dag även när jag inte har semester ;).

Det handlar väl inte om det, jag har ju precis klagat på att jag blir misstänkt pga att jag inte hinner skriva konstant. Men helt ärligt, förutom det du skrev mot cirkus igår (ni pucklade på varandra lika bra som jag och Dentaku gjorde) så vet jag inte var du står riktigt.

Tillägg: För mig blir det också en stor kontrast mot hur du var förra leken. Om du då hade semester och nu jobbar så förklarar det ju en hel del av mina funderingar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar