Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Före NattDL? Vad tror jag sitter och väntar på? Nu kan jag äta frukost även om det är med sorg.

Multitasking!! Du är väl kvinna?! :D

Jag har sett reseledare, de gör både det ena och det andra bakom ratten... ;)
samtliga inlägg från Snurrfian imorse, noterar dock att hon skriver att hon äter frukost med sorg, det undgick mig lite först,

samtliga inlägg från Snurrfian imorse, noterar dock att hon skriver att hon äter frukost med sorg, det undgick mig lite först,

Ska man vara supermisstänksam kan det ju lika gärna vara sorg över resultatet igår kväll som att ulvarna käkade en god.
;)

Men jag vet inte om man ska lägga för stor vikt vid den typen av uttalanden.

Ja det kan vara så också, det sticker ändå ut väldigt det där inlägget från Lilltess att rösta på cirkus med en lövtunn teori- och sedan GÖR hon det också?
Vi vet ju att Lilltess var ond, så varför inte försöka med något annat? Första kommentaren om lövtunn teori mot Cirkus skulle ju kunnat setts som ironi, har också för mig att hon försökte sig på en förklaring åt det hållet, så varför fullfölja det hon skrev, hon borde ju rimligen inse att mer el mindre alla skulle reagera på det?

Vad skulle planen leda till undrar jag?
Det måste ju åtminstone funnits en plan att rösta ut lilltess, men varför? Det är ju vad hon outar. Men vad är vitsen? Och frågan är om outningen ingår i planen eller inte. Shit, jag vet inte.

Jag spekulerar -

Kan det vara någon form av alibigrej?
Att ulvar varit med och röstat ut lilltess förutsätter jag.
Men varför outa planen? Är det ett misstag eller ingår det i planen för att rikta misstankar på någon eller några.

Så jävla störande, just nu har jag den där känslan av att ha ett ord på tungan men inte hitta det - så känns hela den här historien. Det finns någon pusselbit som saknas.

Precis som glömmerallt skriver så måste ju "misstaget" noterats av alla sidor, sen om det är plus iom vem som var först att rösta eller först att notera lägger jag inte heller något värde i. Det kan ju handla om tajmingen och det kan ju rent av vara så att det ingick i planen vem som skulle vara först på bollen.

Jag tror att jag måste släppa just detta en stund.

Fortfarande tycker jag att morgonens icke-aktivitet är skitkonsig.

Ska man vara supermisstänksam kan det ju lika gärna vara sorg över resultatet igår kväll som att ulvarna käkade en god.

Exakt som Dentaku (jag lyckades inte citera så fint)skriver - plus att så säger väl alla sidor att det var trist när en god försvann och bra när en ond lynchas - så jag lägger numera aldrig något värde i sånt.

Det jag noterar är att det är skrivet med OT-färg, varför då liksom? Det hade lika gärna kunnat vara med i leken.

Jaha, då kan jag konstatera att ni inte kan hantera en öppen bar. Ingen (?) verkar ha supit förutom LL och det var liksom inte tanken.

Hade bara Shaggy druckit ordentligt så hade hon inte orkat upp i morse och det hade varit bättre för goda sidan.

Att Lilltess var ond märkte jag tidigt, så som hon skröt om sin våghalsiga åkning i baren.

Ikväll är jag dock på plats i baren, det kommer en riktigt rolig artist också. Mer om det ikväll, nu skall det åkas lite skidor!

Jag är lite förvånad över bristen på aktivitet såhär på morgonen. Snurrfian och q2 är de enda som har varit inne och i princip bara OT-kommenterat och gjort en ny lista, men var är alla andra?

Det finns folk som faktiskt jobbar vet du ;) och jag väljer att ligga lågt från jobb så det inte stressar ut ett inlägg som får dig att hugga mer än du gjorde på felskrivningen i samma situation igår.

Hur du fick ulv till ängel är fortfarande obegripligt, men du var lite mindre mystisk efter jag röstat på dig ;)

Det finns folk som faktiskt jobbar vet du ;) och jag väljer att ligga lågt från jobb så det inte stressar ut ett inlägg som får dig att hugga mer än du gjorde på felskrivningen i samma situation igår.

Hur du fick ulv till ängel är fortfarande obegripligt, men du var lite mindre mystisk efter jag röstat på dig ;)

Jobbar? JOBBAR? när vi har en ulvlek på gång.
Såklart att folk jobbar ;) - alla har ju inte samma tur som jag har att kunna helt styra sin tid och leka mellan mötena. Och jag jobbar hemifrån så ingen ser vad jag gör emellanåt.

Jäklars vad jag fick läsa om din sista mening - men NU fattar jag vad du syftar på. :D

Något som är positivt, även om vi blivit av med två goda, är att vi har kvar riktigt starka specialroller för den goda sidan. Siaren och spionen gör att två goda hela tiden får mer information om spelet och ängeln gör att åtminstone en god spelare är skyddad mot att käkas varje natt. Tyvärr är ju risken överhängande att ulvarna vet vem ängeln är - det blev ju inget käk första natten så med stor sannolikhet var det ängeln de gav sig på då(om inte brevbäraren varit i farten men det känns osannolikt att ett extra skydd delats ut så tidigt). Så alla former av drev kan vara försök från ulvarna att bli av med ängeln. Brevbäraren är också väldigt nyttig, även om den rollen, precis som röstfifflaren, förutsätter att personen i fråga är på rätt spår.

På det hela taget tror jag nog att vi kan ro hem detta om vi inte låter oss duperas! Problemet är att jag för tillfället är rätt vilse i pannkakan. :D Jag ska gå igenom allt igen och se om jag får några ledtrådar.

Jag läser vad nu skriver men har ägnat förmiddagen åt babysim :)

Ska sätta mig i em och försöka bli lite klokare på vad alla skriver. Tycker det genomgående varit så att aktiviteten hos många varit låg. Igår fanns det ju inget att gå på his flertalet spelare!

Något som är positivt, även om vi blivit av med två goda, är att vi har kvar riktigt starka specialroller för den goda sidan. Siaren och spionen gör att två goda hela tiden får mer information om spelet och ängeln gör att åtminstone en god spelare är skyddad mot att käkas varje natt. Tyvärr är ju risken överhängande att ulvarna vet vem ängeln är - det blev ju inget käk första natten så med stor sannolikhet var det ängeln de gav sig på då(om inte brevbäraren varit i farten men det känns osannolikt att ett extra skydd delats ut så tidigt). Så alla former av drev kan vara försök från ulvarna att bli av med ängeln. Brevbäraren är också väldigt nyttig, även om den rollen, precis som röstfifflaren, förutsätter att personen i fråga är på rätt spår.

På det hela taget tror jag nog att vi kan ro hem detta om vi inte låter oss duperas! Problemet är att jag för tillfället är rätt vilse i pannkakan. :D Jag ska gå igenom allt igen och se om jag får några ledtrådar.

Kunde brevbäraren dela ut skydd så tidigt? Alltså började brevbärarens val gälla redan efter DL1 så det kunde finnas fler än ett skydd?
Annars låter det ju som du skriver troligt att de kanske vet vem ängeln är.
Det är ju jättebra att specialrollerna är kvar, stor fördel!
Är också vilse, måste läsa igenom o fundera mer..
Hoppas mobilen inte ändrat detta till oläslighet nu :p

Kunde brevbäraren dela ut skydd så tidigt? Alltså började brevbärarens val gälla redan efter DL1 så det kunde finnas fler än ett skydd?
Annars låter det ju som du skriver troligt att de kanske vet vem ängeln är.
Det är ju jättebra att specialrollerna är kvar, stor fördel!
Är också vilse, måste läsa igenom o fundera mer..
Hoppas mobilen inte ändrat detta till oläslighet nu :p

Brevbäraren gör sitt val innan DL så om paketen delats ut innan dess så antar jag att det i teorin kunde finnas ett till skydd men det vore ju oerhört riskabelt att dela ut ett så värdefullt paket redan första dagen(om det nu är möjligt). Men jag tror inte att vi fått svar på någonstans när brevbäraren fick paketen.

Och jag grunnade mycket på de två som ändrade sina röster till Lilltess igår, det var Snurrfian som först röstade på Dentaku men ändrade till lilltess
Därefter var det shaggy som först röstade på Lobelia och ändrade till Lilltess( Shaggy vet vi var god iom nattens käk)
Vart står Snurrfian på färgskalan?
Dessutom först inne imorse och bevakade resultatet av NattDL, och tom pingade på Paddington att nu är det dags att uppdatera?
Efter beskedet att Shaggy käkats, så ägnar hon sig åt att småprata, och skoja med LL??
Riktigt skumt beteende kan jag tycka!

Först inne vet varken du eller jag, men först att skriva, javisst, jag vill gärna veta om jag får fortsätta leka... Dessutom så sitter jag oftast vid datorn den tiden eftersom det passar in i familjelivet.
Som sagt så skrev jag med sorg, det upptäckte du sen, det är bra att läsa hela inläggen innan man försöker skapa sig en teori... Att jag skojar med LL, ja det är en del av min personlighet...
Jag tycker av flera anledningar att det är tråkigt att Shaggy blev käkad, men jag kan inte låta bli att fundera på varför ulvarna valde henne? Var hon något på spåren? Eller var hon istället på väg åt helt fel håll men ulvarna vill att vi ska tro att hon var något på spåren?
Om hon var något på spåren så är det Lobelia som är den som man borde kolla upp närmare.

Snurrfian hade rätt när hon påpekade att det trots allt kan vara en plan från lyan.

Jag kommer på de här alternativen(men fyll gärna på de min snorfyllda hjärna missar):

1. Lilltess gjorde en tabbe och skrev i tråden trots att hon skulle skriva till lyan. I så fall är "godförklaringen" av cirkus inte värt något eftersom drevet var planerat.

2. Lilltess misstag var inget misstag alls utan allt var planerat av lyan. Lilltess offrades för att rikta misstankar åt vissa håll. I så fall är det svårt att säga någonting för då är ulvarna otäckt sluga.

Det skulle kunna vara en kombination av de båda... Det var en tabbe men hon ville av någon anledning bli utröstad... Och som sagt, kommentaren om Cirkus går åt båda hållen...

Exakt som Dentaku (jag lyckades inte citera så fint)skriver - plus att så säger väl alla sidor att det var trist när en god försvann och bra när en ond lynchas - så jag lägger numera aldrig något värde i sånt.

Det jag noterar är att det är skrivet med OT-färg, varför då liksom? Det hade lika gärna kunnat vara med i leken.
Om frukostätande? Den sista kommentaren skulle väl visst kunna vara med i leken, men när Paddington skrev i OT färg så svarade jag henne i OT färg... Hon är liksom inte med i leken utan LL...

Först inne vet varken du eller jag, men först att skriva, javisst, jag vill gärna veta om jag får fortsätta leka... Dessutom så sitter jag oftast vid datorn den tiden eftersom det passar in i familjelivet.
Som sagt så skrev jag med sorg, det upptäckte du sen, det är bra att läsa hela inläggen innan man försöker skapa sig en teori... Att jag skojar med LL, ja det är en del av min personlighet...
Jag tycker av flera anledningar att det är tråkigt att Shaggy blev käkad, men jag kan inte låta bli att fundera på varför ulvarna valde henne? Var hon något på spåren? Eller var hon istället på väg åt helt fel håll men ulvarna vill att vi ska tro att hon var något på spåren?
Om hon var något på spåren så är det Lobelia som är den som man borde kolla upp närmare.

Ja det var nog för att du faktiskt skrev det i OT färg som gjorde att jag lite missade det lilla du sa om utröstningen öht.
Har du lust att förklara lite om hur du tänkte igår när du ändrade din röst till Lilltess?

Ja det var nog för att du faktiskt skrev det i OT färg som gjorde att jag lite missade det lilla du sa om utröstningen öht.
Har du lust att förklara lite om hur du tänkte igår när du ändrade din röst till Lilltess?
:confused: Var inte det ganska glasklart? Jag misstänker Dentaku, Lilltess skriver:
Annars kan jag rösta på cirkus med en astunn teori så kan ni sätta igång mot mig?
Jag försöker få något svar på vad hon menade, när det uteblev så tolkade jag det som om hon gjorde en tabbe/planerat misstag för att vilja åka ut, men att hon var ulv tvekade jag aldrig om.
Det som slog mig nu när jag gick tillbaka och hämtade hennes kommentar är att @bollen__ och @Dentaku gillar den? Varför? Och nu hittade jag även bollen_s kommentar:
Tror hon också att de är i lyan och skriver? Den missade jag helt igår för att vara ärlig, nu gick min ulvradar igång!

:confused: Var inte det ganska glasklart? Jag misstänker Dentaku, Lilltess skriver:

Jag försöker få något svar på vad hon menade, när det uteblev så tolkade jag det som om hon gjorde en tabbe/planerat misstag för att vilja åka ut, men att hon var ulv tvekade jag aldrig om.
Det som slog mig nu när jag gick tillbaka och hämtade hennes kommentar är att @bollen__ och @Dentaku gillar den? Varför? Och nu hittade jag även bollen_s kommentar:
Tror hon också att de är i lyan och skriver? Den missade jag helt igår för att vara ärlig, nu gick min ulvradar igång!
Ja värt att notera

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 151
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2