Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som slog mig nu när jag gick tillbaka och hämtade hennes kommentar är att @bollen__ och @Dentaku gillar den? Varför?

Jag fattade faktiskt inte att det verkligen var en kommentar menad för lyan. :o Så jag tolkade det mest som ett fåninlägg som jag tyckte var rätt roligt. Jag kunde tagit bort min "Gilla" men det hade varit ännu mer misstänkt så jag litade på att ingen skulle tro att en ulv tryckte gilla på Lilltess schabbel.

Jag fattade faktiskt inte att det verkligen var en kommentar menad för lyan. :o Så jag tolkade det mest som ett fåninlägg som jag tyckte var rätt roligt. Jag kunde tagit bort min "Gilla" men det hade varit ännu mer misstänkt så jag litade på att ingen skulle tro att en ulv tryckte gilla på Lilltess schabbel.
Allt är misstänkt! ;) Men okej jag förstår hur du menar... ;)

Det som slog mig nu när jag gick tillbaka och hämtade hennes kommentar är att @bollen__ och @Dentaku gillar den? Varför? Och nu hittade jag även bollen_s kommentar:
Tror hon också att de är i lyan och skriver? Den missade jag helt igår för att vara ärlig, nu gick min ulvradar igång!

Nja det hade varit lite väl klantigt. Jag fick istället känslan av en desperat god som väntade på att det skulle komma något misstänkt som hjälpte henne att hitta något att rösta på. Eller så är hon duktig ulv.

Att skriva att ens ulvrader går igång kan jag tycka känns misstänkt. Jag måste läsa igenom dina inlägg för det känns som jag är noll koll på dig.

Nja det hade varit lite väl klantigt. Jag fick istället känslan av en desperat god som väntade på att det skulle komma något misstänkt som hjälpte henne att hitta något att rösta på. Eller så är hon duktig ulv.

Att skriva att ens ulvrader går igång kan jag tycka känns misstänkt. Jag måste läsa igenom dina inlägg för det känns som jag är noll koll på dig.

Nu har jag skummat igenom hela leken men jag blev inte så mycket klokare. Jag hittar inget om snurrfian. Varken positivt eller negativt.

Det får mig att undra om vi har duktiga ulvar som försöker hålla sig i bakgrunden. Lobelia hade jag gärna velat se mer av. Sedan har vi matmissbrukaren. Jag vill att hon ska vara snäll men jag är väldigt osäker för hon kan mycket väl vara en ulv som håller i lite i bakgrunden.

Glömmerallt har vi inte sett så mycket av men det hon skriver låter rimligt. Nya Q4, om hon hade varit ulv så tror jag att hon hade offrat lilltess fortare i gårdagens röstning. Nu kändes det som en osäker god som avvaktade.

Det är svårt.

:confused: Känns bollens kommentar som en desperat god? Jag fattar inte vad du menar överhuvudtaget? Lilltess skriver: Annars kan jag rösta på cirkus med en astunn teori så kan ni sätta igång mot mig? och bollen svarar: Gör det! :idea::cautious::D Jag förstår inte hur det kan bli en desperat god? Det verkar ju vettigare att ifrågasätta vad Lilltess menade egentligen?!

:confused: Känns bollens kommentar som en desperat god? Jag fattar inte vad du menar överhuvudtaget? Lilltess skriver: Annars kan jag rösta på cirkus med en astunn teori så kan ni sätta igång mot mig? och bollen svarar: Gör det! :idea::cautious::D Jag förstår inte hur det kan bli en desperat god? Det verkar ju vettigare att ifrågasätta vad Lilltess menade egentligen?!
kanske kan @bollen__ komma in och förklara hur hon menade med dessa smileysar? Dock kan jag tycka att den i mitten uttrycker en misstänksam mening med hela inlägget?

Alla har vi våra olika personligheter som gör att vi skriver olika. Bollen hade skrivit tidigare den dagen att hon misstänkte lilltess men hon kanske kände att hon hade för svaga teorier för att kunna rösta?

Som Q4 skriver så får gärna @bollen__ förklara vad hon menade :)

Alla har vi våra olika personligheter som gör att vi skriver olika. Bollen hade skrivit tidigare den dagen att hon misstänkte lilltess men hon kanske kände att hon hade för svaga teorier för att kunna rösta?

Som Q4 skriver så får gärna @bollen__ förklara vad hon menade :)
Ja bollen får stå för det hon skriver men jag förstår inte hur du kan tolka det som desperat god? Det blev jag mest nyfiken på just nu, att inte bli misstänksam vid en sån kommentar känns en aning knepigt...

Ja bollen får stå för det hon skriver men jag förstår inte hur du kan tolka det som desperat god? Det blev jag mest nyfiken på just nu, att inte bli misstänksam vid en sån kommentar känns en aning knepigt...

Hon är ny spelare. Det är svårt att skriva teorier och veta vem man ska rösta på. Men det kan mycket väl vara så att jag är naiv.

Jag förstår helt din tvekan här, någon desperation kan då inte jag se här. Antingen så är bollen_ i lyan i tanken eller så är det en nonsenskommentar på ett halvt missuppfattat inlägg.

Deltagare:
1. Artline
här har jag velat tidigare, och är fortfarande inte säker på vilken sida av staketet hon står. dock tycker jag mig ana ett mer målintriktat letande idag, bara svårt att bestämma mig för om hon är en ond som är bra på att spela god eller om hon är god?

2. Majola ersatt av mig !

3. Lilltess var fartdåre, utröstad DL2

4. Dentaku en av några som blivit mer granskade under leken .Kanske pga nybörjar iver att delta( det känns igen!:D )? Känns likadan som i förra leken. men har svårt att hålla henne åt varken goda el onda hållet.

5. glömmerallt helt osynlig igår och glömde att rösta, dock vettig inlägg under natten med många saker gemensamt vad jag själv tycker. Dock bekymmersamt när hon inte är inne mera, väldigt svårt att bilda sig en uppfattning då

6. bollen__ ifrågasatt av Snurrfian, som nu letar efter ulvar i kommentarerna i samband med gårdagens DL, En som jag har svårt att placera också, en av flera

7. cirkus Ja en till som kan vara god å ena sidan men även ond å andra... Skriver vettigt men har fått uppfattningen att hon är en sådan spelare som kan luras riktigt bra. Kan man veta vart hon står så löser sig nog mycket av det som står och väger

8. Mirtai En som inte skriver särskilt mycket och kanske glider med lite enkelt? Håller ett öga på henne!

9. Quarter4ever Bybo utröstad DL1

10. Snurrfian jag har undrat över henne ett tag nu, och blev ännu mer frågande imorse då det bara kom OT inlägg efter NattDL besked att Shaggy( tvilling) käkats. En liten rad om att hon åt frukost med sorg, smög sig in i OT med LL, annars ingenting? Under em gått ut hårt som Ulv-letare och ser snart ulver i varje kommentar?

11. Matmissbrukaren totalt osynlig idag( jobbar?) Måste se mer av hennes kommentarer till dagens inlägg för att kunna bilda mig någon uppfattning

12 Lobelia En jag haft ögonen på hela spelet och det kan inte hjälpas- många av kommentarerna igår var underliga, ryckiga och kändes --slarviga? Det ser väldigt Ulvigt ut, men det känns någonstans som att det är Lobelia versus Cirkus i det här spelet, den enes status ger den andras.....
13. Shaggy tvilling käkades NattDL2. Var väldigt svårt att bilda sig någon uppfattning om, men visade sig vara god så ska ännu en gång gå igenom vad hon skrev för inlägg.

en roll som känns lite tveeggad att rösta ut så är det psykopaten! Där funderar jag på om den ulven rentav skulle vilja bli hittad i en DL? Då en god ryker samtidigt, blev väldigt misstänksam mot Lilltess igår att hon skulle vara psykopaten
Jag väntade därför in i det längsta med att rösta för att se hur det verkade bli, nu hade Lilltess rykt hursom varför även min röst hamnade där, för ulv det var jag säker på att hon var!

Roller avslöjade:
Bybo1 quarter4ever1 utröstad DL1
Tvilling 1 Shaggy käkad NattDL2
Fartdåre Lilltess utröstad DL2
Ulvarna misslyckades med käket nattDL1

Roller kvar
Ängel
Spion
Röstfifflare
Brevbärare
Siare
tvilling 2
Bybo 2(?)

Ulvar
3(?) st
varav en Psykopat som drar med sig en god om den lynchas..

Senast ändrad:
Du jag har just nu 75 inlägg och du 33, inte så att jag kunnat teoria idag men jag är knappast direkt aktiv, snarare är jag bland de mest aktiva och du ligger mot botten ;)
jag tror Artline menar mer om dina egna teorier? kanske inte antal inlägg såsom så
Du har teoriat främst mot Q1, Dentaku och Cirkus, men mycket av det härstammar från första DL så svårt att gå så mycket på det.
Förstår att du jobbar, så inte så lätt att komma med rejäla inlägg just nu, hoppas det kommer senare!:)

Jag har en stund mellan möten igen (apropå detta med jobb)

jag ser att bollen_s kommentar med smileys till lilltess funderas över. Jag såg den också igår men tänkte inte så mycket på den då. Men diskussionen nu gjorde att jag ville kolla igenom bollen_s inlägg och jag hittar inte mycket substans, det är många röstlistor och kommentarer runt dom, men var är teorierna? Något som jag dessutom noterar är att alla andra reagerar mer eller mindre rakt ut att lilltess gjorde nån form av blooper - men bollen_ har en annan motivering.

jag tror Artline menar mer om dina egna teorier? kanske inte antal inlägg såsom så
Du har teoriat främst mot Q1, Dentaku och Cirkus, men mycket av det härstammar från första DL så svårt att gå så mycket på det.
Förstår att du jobbar, så inte så lätt att komma med rejäla inlägg just nu, hoppas det kommer senare!:)
Vad jag syftar på är att Artline kanske själv skulle vara mer aktiv innan hon klagar på andras aktivitet. Antalet inlägg säger visserligen inte allt men hon har nästan lägst antal av de som är kvar i leken.

Fortsättning angående bollen_ röstmotiveringen och den där smileyskommentaren säger inte så mycket om hennes roll utan det kan ju vara som Artline noterar i inlägg #784 - en orutinerad spelare som ine riktigt vet hur hon ska formulera sig och letar efter något att teoria om. Men bollen_ kommer nog ändå vara under bevakning idag.

Vad jag syftar på är att Artline kanske själv skulle vara mer aktiv innan hon klagar på andras aktivitet. Antalet inlägg säger visserligen inte allt men hon har nästan lägst antal av de som är kvar i leken.

Nu tycker jag nästan du är orättvis.. Men du missförstår mig. Jag klagar inte över att du har lite inlägg. Jag röstade på dig igår för du var den jag misstänkte mest. Igår misstänkte du cirkus annars har jag ingen aning om vad du tycker. Men visst det kanske är jag som dålig på att läsa dina 75 inlägg.

Just nu har jag dig mot onda hållet men jag är ändå osäker. Så jag vill se mer av dig för att kunna avgöra vilken sida jag ska ha dig. Du kan ju lika gärna vara god men då vill jag se saker av dig som känns goda.

Jag lär aldrig bli en spelare som har flest inlägg utan jag lär nog alltid vara bland dem i botten.

Sen detta med aktivitet. Det kan vara en användare som är superaktiv men inte bidrar med så mycket. Eller så kan det vara en som bidrar massor på få inlägg. Kvalitet och kvantitet

@Lobelia - glömmerallt har färre inlägg än Artline och hon är också kvar i leken.

Jag tycker att Artline har kommit med ganska mycket teorier på få inlägg.

q4e har helt ändrat karaktär efter nya inhoppet - nu är det betydligt färre inlägg/minut (även om hon leder ligan) men det är färre tramsiga inlägg, lite många röstlistor i olika kulörer, men det mesta har nu efter inhoppet en hel del bra innehåll. En sak som jag ändå skulle vilja ha en förklaring till och det är resonemanget runt psykopaten och varför väntade du med att rösta på Lilltess om du var säker på att hon var ulv? Du var rädd att det var psykopaten förstår jag. Men kan du utveckla lite varför den ska vara kvar, för jag ser inte riktigt några fördelar med det. Och sen undrar jag om du hade valt någon annan om det sett ut som om lilltess inte skulle ryka eller hur menar du? Och i så fall vem hade du tankarna på?

Dentaku har tonat ner sig lite idag och det känns som om det är till hennes fördel. Det är klokt att inte bli så i gasen om någon teoriar mot en och bara se den (säger mästaren i att snöa in sig på en spelare ;) ). Det kommer en hel del bra tankar runt ffa beskyddet. Sen är det en lite notis på detta med gilla - alltså jag har hittills ignorerat alla "gilla". Men att använda det som en liten godförklaring av sig själv är ju lite ...udda - samtidigt så kan det vara precis så oskyldigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar