Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cirkus Skriver mycket och har många teorier. Både försvarar och anklagar spelare i samma andetag. Tycker det som Lilltess skrev igår i viss mån gör att jag lägger henne åt sidan. Om hon och Lilltess var onda ihop så ser jag inte poängen med att lägga en röst på just Cirkus. De måste ju insett att det skulle misstänkas?

De är tveeggat liksom det mesta, rösten på Cirkus kan tolkas i andra riktningen också, att rösta på en ond är ett gott alibi i många sammanhang. Det känns som din "godförklaring" här haltar en del.

De är tveeggat liksom det mesta, rösten på Cirkus kan tolkas i andra riktningen också, att rösta på en ond är ett gott alibi i många sammanhang. Det känns som din "godförklaring" här haltar en del.

Så kan det säkert vara. Jag är ju inte helt säker, därav att jag satte ? efter. Det var en tanke som jag ville få fler att fundera över, precis som du nu gör :)

Det handlar väl inte om det, jag har ju precis klagat på att jag blir misstänkt pga att jag inte hinner skriva konstant. Men helt ärligt, förutom det du skrev mot cirkus igår (ni pucklade på varandra lika bra som jag och Dentaku gjorde) så vet jag inte var du står riktigt.
Och att jag inte skrivit mer beror just på tidsbrist. Förutom det så har jag en hel del kommentarer på andras inlägg så det är inte ens sant att jag bara skrivit om cirkus. Riktiga teoriinlägg är det ont om, det blir mer i kväll, men det finns en del kortare funderingar om andra också.

edit:

Också fick jag ägna merparten av tiden jag hade igår till att förklara varför jag inte röstade på Q(1), det tog upp merparten av den tid jag trots allt hade.

Ja det var 6 stycken. Känns rimligt att någon ulv döljer sig där tycker jag också. Men när jag läser röstmotiveringarna så tycker jag som tidigare att den som sticker ut mest, är Lilltess motivering. Kanske inte för att den är tunn, alla har väl en tunn motivering första dagen, men för att den skiljer sig lite från de andra, som mest pekade på att q4 var mysko i sina motiveringar. Mirtai skrev det först, och jag kan inte hitta något att reagera i det. Så där håller jag med dig @Artline

Jag tycker inte att jag lägger ner mycket tid på att lägga ut röstlistor? Efterfrågas dom å man har dom nära till hands så hjälper man väl till?
Jag misstänkte lilltess hela dagen igår och försökte få fram det, kan inte hjälpa att jag är dålig då jag är ny eller att ingen reagerar över det? :)
Det enda inlägg jag hittar från dig igår som ens nämner Lilltess är det översta, jag vet inte om det verkligen är ett försök att få fram något? I övrigt så skrev du i princip inga teorier som jag kan hitta tills du röstar på Lilltess?

Och att jag inte skrivit mer beror just på tidsbrist. Förutom det så har jag en hel del kommentarer på andras inlägg så det är inte ens sant att jag bara skrivit om cirkus. Riktiga teoriinlägg är det ont om, det blir mer i kväll, men det finns en del kortare funderingar om andra också.

Ser fram mot kvällen, känns som jag behöver hjälp att bena ut det här! :up:

Det enda inlägg jag hittar från dig igår som ens nämner Lilltess är det översta, jag vet inte om det verkligen är ett försök att få fram något? I övrigt så skrev du i princip inga teorier som jag kan hitta tills du röstar på Lilltess?

Nä kanske inte i dina ögon, men i mina! Jag säger ju att jag inte riktigt fått grepp om hur man kan skriva, och hur man ska få fram det jag tänker. Jag är väl inte tillräckligt bra på att få ner det jag tänker i ord? :)
Jag förstår inte varför mina smileys skulle vara konstiga, jag fick ju bara ytterligare en anledning att misstänka henne vilket jag tyckte var bra.
Ursäkta om det finns stavfel, försöker skriva på mobilen.

Brevbäraren gör sitt val innan DL så om paketen delats ut innan dess så antar jag att det i teorin kunde finnas ett till skydd men det vore ju oerhört riskabelt att dela ut ett så värdefullt paket redan första dagen(om det nu är möjligt). Men jag tror inte att vi fått svar på någonstans när brevbäraren fick paketen.

Ja det känns som att det paketet sparas till senare i leken när det är så viktigt! :)

Nä kanske inte i dina ögon, men i mina! Jag säger ju att jag inte riktigt fått grepp om hur man kan skriva, och hur man ska få fram det jag tänker. Jag är väl inte tillräckligt bra på att få ner det jag tänker i ord? :)
Jag förstår inte varför mina smileys skulle vara konstiga, jag fick ju bara ytterligare en anledning att misstänka henne vilket jag tyckte var bra.
Ursäkta om det finns stavfel, försöker skriva på mobilen.
Fast försöker få fram? Även om man inte får fram teorier så kan man åtminstone skriva om dem man misstänker, annars blir det väldigt svårt... Jag börjar allt mer luta åt att du gjorde ett misstag och nu försöker du reda ut det... Jag anar att du är i lyan, och frågan är om inte även @Artline som så tappert försöker försvara dig även sitter där.

Jag har sutit och läst igenom och läst igenom igen, vet inte om jag blev så mycket klokare men lite blandade reflektioner kommer här.

Flera har efterlyst mera aktivitet från @Lobelia , Jag tycker lobelia skrivit mycket så det reagerar jag lite på. Att ni vill se mer av mig däremot har jag fullförståelse för.

Angående brevbärardisskussionen så brukar väl brevbäraren ha paket att dela ut från början så den borde kunnat dela ut ett paket första dagen om den ville. Om den gjorde det och isåfall vilket är väl svårare att svara på.

Sedan regerade jag på det här inlägget av @bollen__ , det är ett svar på lilltess inläggstabbe det skaver lite, har lite svårt att sätta fingret på varför men det känns lite som om det också skulle kunna vara en tabbe av en ulv lite som hon svarar "skoj ide". Det känns liksom märkligt att en god skulle tycka det var bra att rösta efter en tunn teori.

Jag har sutit och läst igenom och läst igenom igen, vet inte om jag blev så mycket klokare men lite blandade reflektioner kommer här.

Flera har efterlyst mera aktivitet från @Lobelia , Jag tycker lobelia skrivit mycket så det reagerar jag lite på. Att ni vill se mer av mig däremot har jag fullförståelse för.

Angående brevbärardisskussionen så brukar väl brevbäraren ha paket att dela ut från början så den borde kunnat dela ut ett paket första dagen om den ville. Om den gjorde det och isåfall vilket är väl svårare att svara på.

Sedan regerade jag på det här inlägget av @bollen__ , det är ett svar på lilltess inläggstabbe det skaver lite, har lite svårt att sätta fingret på varför men det känns lite som om det också skulle kunna vara en tabbe av en ulv lite som hon svarar "skoj ide". Det känns liksom märkligt att en god skulle tycka det var bra att rösta efter en tunn teori.
Jag har ju svarat att det jag tyckte att det var bra för att jag tyckte att jag fick bekräftat vad jag trodde och att jag fick mer att basera min röst på :)

Fast försöker få fram? Även om man inte får fram teorier så kan man åtminstone skriva om dem man misstänker, annars blir det väldigt svårt... Jag börjar allt mer luta åt att du gjorde ett misstag och nu försöker du reda ut det... Jag anar att du är i lyan, och frågan är om inte även @Artline som så tappert försöker försvara dig även sitter där.
Jag skrev ju om den jag misstänkte? Jag har för mig att jag skrev mer än det inlägget om lilltess men jag kanske har fel.
För min del känns det som att det försöker att startas något mot mig, jag tycker inte alls att mitt inlägg kan tolkas fel men jag är väl naiv, det är ju min första riktiga lek så.

Jag har ju svarat att det jag tyckte att det var bra för att jag tyckte att jag fick bekräftat vad jag trodde och att jag fick mer att basera min röst på :)
Det som jag inte riktigt får ihop här med Lilltess-debaklet är att hon sedan faktiskt också röstar på cirkus med en ganska tunn teori?
Hann hon inte se att det var uppenbart för de flesta vad för sort hon var?
Hann inte nån i hela Lyan uppfatta det och börja masspm:a för att varna henne?
Eller har allt en dold agenda?
Din kommentar( smileysarna) är också tveeggad bollen__ , skitsvårt att veta vad som är sant i detta.

Jag skrev ju om den jag misstänkte? Jag har för mig att jag skrev mer än det inlägget om lilltess men jag kanske har fel.
För min del känns det som att det försöker att startas något mot mig, jag tycker inte alls att mitt inlägg kan tolkas fel men jag är väl naiv, det är ju min första riktiga lek så.
Krig? Det är en ulvlek och man blir ifrågasatt, jag har fått en hel del på mig också men man måste vara beredd att stå för allt man skriver. Och nej naiv kommer man inte långt med i de här lekarna... ;)
För att hitta ulvar måste man ifrågasätta nästan allt, jag blev ifrågasatt varför jag skrev ot till LL i morse... Det är en lek! :D
Men visst kan det vara så att eftersom du är ny så tycker du att det är svårt att få fram teorier, det kan även vara så att du är ny och gömmer dig bakom det som ulv. Vilket är omöjligt för mig att veta och något för mig att försöka ta reda på, det enda sätter jag kan göra det är att ifrågasätta.

Fast din första riktiga lek är det ju inte, du var ju med i din förra? Även om du hoppade av så var du med nästan till slutet.

Krig? Det är en ulvlek och man blir ifrågasatt, jag har fått en hel del på mig också men man måste vara beredd att stå för allt man skriver. Och nej naiv kommer man inte långt med i de här lekarna... ;)
För att hitta ulvar måste man ifrågasätta nästan allt, jag blev ifrågasatt varför jag skrev ot till LL i morse... Det är en lek! :D
Men visst kan det vara så att eftersom du är ny så tycker du att det är svårt att få fram teorier, det kan även vara så att du är ny och gömmer dig bakom det som ulv. Vilket är omöjligt för mig att veta och något för mig att försöka ta reda på, det enda sätter jag kan göra det är att ifrågasätta.

Fast krig skrev jag väl inte? :) Ja jag förstår att du måste ifrågasätta, och det är obehagligt att känna att man inte blir trodd, vilket jag antar är något man måste vänja sig vid när man är med i den här leken. Jag var nog kanske inte riktigt beredd på det, jag har läst gamla lekar och tyckte jag hade grepp om hur man gör men som jag sagt tidigare tycker jag att det är svårt. När jag kollar i gamla lekar och ser vad folk "hugger" på, och tar som teori och misstänker och ifrågasätter och sedan också kanske har rätt så är det inget jag sett fast jag suttit och läst utan att spela! Men jag ska absolut försöka att bli bättre, det känns ju inget kul att bli misstänkt/ifrågasatt för att jag är dålig på att spela! Även om jag också fattat att man typ blir misstänkt för allt :P men det känns inte som att jag tillför leken så mycket när jag inte hittar något att ifrågasätta eller teoria om!

Fast din första riktiga lek är det ju inte, du var ju med i din förra? Även om du hoppade av så var du med nästan till slutet.
Ja jag förstod att det skulle komma en kommentar om det men jag orkade inte skriva något på mobilen. I den förra leken var jag inte speciellt aktiv, jag hade migrän och läste knappt vad som skrevs, så därför räknar jag detta som den första riktiga leken. :) Men okej, det är den andra leken då.

Jag tycker Bollen blir mer och mer udda. Jag reagerar nog inte så mycket som ni andra på svaret till Lilltess men det som lyfts fram om att hon knappt teoriat mot Lilltess trots att hon hävdar det och sättet hon försöker försvara sig på känns skumt.

Vet inte om Bollen är skum eller inte, men skulle hon visa sig vara god finns det många intressanta spelare som seglar högt upp på misstänktlistan!

Fast krig skrev jag väl inte? :) Ja jag förstår att du måste ifrågasätta, och det är obehagligt att känna att man inte blir trodd, vilket jag antar är något man måste vänja sig vid när man är med i den här leken. Jag var nog kanske inte riktigt beredd på det, jag har läst gamla lekar och tyckte jag hade grepp om hur man gör men som jag sagt tidigare tycker jag att det är svårt. När jag kollar i gamla lekar och ser vad folk "hugger" på, och tar som teori och misstänker och ifrågasätter och sedan också kanske har rätt så är det inget jag sett fast jag suttit och läst utan att spela! Men jag ska absolut försöka att bli bättre, det känns ju inget kul att bli misstänkt/ifrågasatt för att jag är dålig på att spela! Även om jag också fattat att man typ blir misstänkt för allt :P men det känns inte som att jag tillför leken så mycket när jag inte hittar något att ifrågasätta eller teoria om!
Jag fick nog för mig att det var ett krig instoppat där
startas något mot mig,
fel läsning av mig. Men ja det är mycket ifrågasättande och man måste vara beredd på det och inse att det är rollen som ifrågasätts inte dig som person. Hoppas att du inte tar det personligt för det är det verkligen inte!

Jag fick nog för mig att det var ett krig instoppat där fel läsning av mig. Men ja det är mycket ifrågasättande och man måste vara beredd på det och inse att det är rollen som ifrågasätts inte dig som person. Hoppas att du inte tar det personligt för det är det verkligen inte!

Delvis OT - jag tycker faktiskt att det är jätteskönt hur allt stannar i leken oavsett hur hetsigt det ändå kan bli här! Det är bara att kolla i anmälningstråden, där finns inget gammalt groll. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024