Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL1
Röstlista
18.57 Shaggy röstar på glömmerallt
20.36 quarter4ever röstar på Lobelia
20,43 Mirtai röstar på quarter4ever
21:18 Lilltess röstar på quarter4ever
21:22 Artline röstar på Quarter4ever.
21:28 Snurrfian röstar på Quarter4ever
21:40 Dentaku röstar på Lilltess
21:43 Lobelia röstar på Dentaku,
21:51 Matmissbrukaren röstar på Quarter4ever
21:58 bollen__ röstar på Shaggy
21:58 glömmerallt röstar på artline
22:00 cirkus röstar på quarter4ever
22:00 Majola röstar på Artline.

quarter4ever 6 röster
Artline 2 röster
glömmerallt 1 röst
Lobelia 1 röst
Lilltess 1 röst
Dentaku 1 röst
Shaggy 1 rös
t

Ulvarna går miste om käket!

Röstlista DL2
18:58 Lobelia röstar på Cirkus
20:53
Snurrfian röstar på Dentaku
21:31 Artline röstar på Lobelia
21:33Dentaku röstar på Mirtai
21:34Lilltess röstar på cirkus
21.42 bollen__ röstar på Lilltess
21.49 Mirtai röstar på Dentaku
21:50 Snurrfian ändrar sin röst till Lilltess

21:51 Shaggy röstar på Lobelia
21:54 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
21.57 Shaggy ändrar sin röst från Lobelia till Lilltess
21.59 cirkus röstar på lilltess

22.00 quarter4ever röstar på Lilltess

glömmerallt missat att rösta

lilltess: 6 röster
Cirkus: 2 röster
Dentaku: 1 röst
Mirtai: 1 röst
Lobelia: 1 röst

Lilltess var fartdåre!

NattDL 2 Shaggy käkas , var tvilling

Inte en lika bra natt som den föregående.

Glömmerallt kommer in en stund mitt i natten och har lite tankar runt gårdagen. Jag kikar på hennes tankar och håller med om det mesta. Håller med om att Dentaku och Mirtai inte borde vara i lyan tillsammans i allafall. Det känns även om om Snurrfian och Dentaku inte borde vara i lyan tillsammans heller. Inte minst med avseende på att direkt efter lynch så riktar Snurris blickarna på Dentaku igen. Å andra sidan, kan de lika gärna vara två goda som en ond och en god.

q2 kommer in och göra några noteringar runt Lobelia under natten. Som också glömmerallt tycker det finns poänger med. Jag kan inte annat än hålla med om att Lobelia var skum igår.

även bollen_ är inne på nattkvisten, men skriver ingenting med substans

Jag är lite förvånad över bristen på aktivitet såhär på morgonen. Snurrfian och q2 är de enda som har varit inne och i princip bara OT-kommenterat och gjort en ny lista, men var är alla andra?

Ja, som jag skrev igår så är inte du mindre misstänkt men Lilltess var mer uppenbar... Du får gärna bemöta de citat som jag la in igår när du efterfrågade det.

Det kan jag absolut göra. Mittencitatet där jag förklarar varför jag är förvånad över att folk tycker att jag blev upprörd över Lobelias röst på mig vet jag inte varför jag ska förklara eftersom det är en förklaring i sig? Där får du gärna precisera vad du vill ha en förklaring på.

Sedan är det mycket möjligt att det skulle bli så att DL skulle bli framflyttat om många hade missuppfattat tiden, det var faktiskt inget jag ens hade reflekterat över!

Illa att en god försvann den här gången. :mad: Nu får vi goda verkligen försöka få koll på varandra så att vi slutar käbbla sinsemellan!

Jag tycker att cirkus verkar skum och tror att lobelia? Har rätt med hennes misstankar. (Som sagt jag har ingen tid nu och såhär får det bli idag)

Lilltess röstar på cirkus

Det här är Lilltess motivering igår efter hennes fatala kommentar om att kunna rösta på Cirkus med en lövtunn teori.
Kan inte bestämma mig för om detta( nu när det blivit känt att Lilltess var fartdåre ) godförklarar Cirkus och ondförklarar Lobelia

Det där lilla frågetecknet bakom Lobelias namn sticker ut lite, det var väl ingen annan som misstänkt Cirkus och teoriat om henne, eller har jag missat något?
Den enda som försvarat Lobelia något så är det Dentaku, men mer av karaktären att påvisa rätt citering.

Under första DL1 röstningen så är det Lilltess som lägger andra rösten på Q1 och drar snabbt med sig Artline och Snurrfian som båda lägger sina röster inom 10 minuter efter Lilltess
Lobelia som uttryckt kanske starkast misstro mot Q1 innan, svänger helt och röstar ist på Dentaku?
Dentaku i sin tur är den enda som röstar på Lilltess i DL1, efter att ha reagerat på motiveringen hon lagt på Q1
MM lägger sin röst på Q1 ganska sent, men efter två uddaröster på Dentaku och Lilltess
Sista rösten på Q1 läggs av Cirkus

Jag skulle kunna tänka mig att någon av de sista rösterna på Lilltess var från en ulv, då de s a s förstod att hon var förlorad. Men jag har i nuläget ingen aning om VEM det skulle kunna vara och det är oerhört frustrerande.

Min reflektion här på morgonkvisten är stor förvåning över att det beskedet att Shaggy käkades, som var tvillings, inte fick några andra tillmälen än att skoja med LL? Var är teorierna?
Och de som var inne tidigt och skrev OT kanske var det för att bevaka att deras käk gick vägen denna gången? Den tanken måste jag fundera på...
Själv satte jag igång att titta på tidigare röster och nagelfara vissa användares inlägg, direkt efter att ha sammanställt en aktuell lista över röstningarna så här långt, hoppas att fler är på g med att börja sammanfoga händelserna nu

Glömmerallt kommer in en stund mitt i natten och har lite tankar runt gårdagen. Jag kikar på hennes tankar och håller med om det mesta. Håller med om att Dentaku och Mirtai inte borde vara i lyan tillsammans i allafall. Det känns även om om Snurrfian och Dentaku inte borde vara i lyan tillsammans heller. Inte minst med avseende på att direkt efter lynch så riktar Snurris blickarna på Dentaku igen. Å andra sidan, kan de lika gärna vara två goda som en ond och en god.

q2 kommer in och göra några noteringar runt Lobelia under natten. Som också glömmerallt tycker det finns poänger med. Jag kan inte annat än hålla med om att Lobelia var skum igår.

Jag är lite förvånad över bristen på aktivitet såhär på morgonen. Snurrfian och q2 är de enda som har varit inne och i princip bara OT-kommenterat och gjort en ny lista, men var är alla andra?
jag har precis samma fundering som du! Vart är teorierna och alla andra?
Jag har ägnat morgonkvisten åt att plöja igenom i princip hela leken igen( började direkt efter barnen gått till skolan)
Visst är det konstigt att skriva OT och skoja med LL ? När det kommit ett besked att Shaggy åkt ut, hon var ju dessutom tvilling!

Jag skulle kunna tänka mig att någon av de sista rösterna på Lilltess var från en ulv, då de s a s förstod att hon var förlorad. Men jag har i nuläget ingen aning om VEM det skulle kunna vara och det är oerhört frustrerande.
Och jag grunnade mycket på de två som ändrade sina röster till Lilltess igår, det var Snurrfian som först röstade på Dentaku men ändrade till lilltess
Därefter var det shaggy som först röstade på Lobelia och ändrade till Lilltess( Shaggy vet vi var god iom nattens käk)
Vart står Snurrfian på färgskalan?
Dessutom först inne imorse och bevakade resultatet av NattDL, och tom pingade på Paddington att nu är det dags att uppdatera?
Efter beskedet att Shaggy käkats, så ägnar hon sig åt att småprata, och skoja med LL??
Riktigt skumt beteende kan jag tycka!

Det här är Lilltess motivering igår efter hennes fatala kommentar om att kunna rösta på Cirkus med en lövtunn teori.
Kan inte bestämma mig för om detta( nu när det blivit känt att Lilltess var fartdåre ) godförklarar Cirkus och ondförklarar Lobelia

Snurrfian hade rätt när hon påpekade att det trots allt kan vara en plan från lyan.

Jag kommer på de här alternativen(men fyll gärna på de min snorfyllda hjärna missar):

1. Lilltess gjorde en tabbe och skrev i tråden trots att hon skulle skriva till lyan. I så fall är "godförklaringen" av cirkus inte värt något eftersom drevet var planerat.

2. Lilltess misstag var inget misstag alls utan allt var planerat av lyan. Lilltess offrades för att rikta misstankar åt vissa håll. I så fall är det svårt att säga någonting för då är ulvarna otäckt sluga.

Har även kollat lite på diskussionen mellan @Mirtai och @Dentaku. Spontant förstår jag Mirtais tanke och jag tycker Dentaku övereagerar lite på ordval(som dessutom inte kom från början utan när mirtai försökte/förenkla/förtydliga eller vad hon nu gjorde) känns som typisk hämndröst från Dentakus sida. Hämndröster är ofta lite ulvigt tycker jag men jag tycker dentaku känns rätt mycket som i föra leken då hon var god och jag tror hon hämndröstade där också? Skulle inte förvåna mig om båda var goda även om någon givietvis kan vara ond. Tror inte de är ulvar ihop.

Jag går i samma tankebanor. Skönt att någon lyckas formulera det bättre än mig. Jag förstår att Mirtais reagerar men jag tycket ändå att Dentakus reaktioner ser mest ut som nojighet och stress över att hon själv blivit misstänkt vilket gör att hon trasslar till det. Så jag hoppas de inte snöar in sig för mycket på varandra utan även kollar utåt.

Snurrfian hade rätt när hon påpekade att det trots allt kan vara en plan från lyan.

Jag kommer på de här alternativen(men fyll gärna på de min snorfyllda hjärna missar):

1. Lilltess gjorde en tabbe och skrev i tråden trots att hon skulle skriva till lyan. I så fall är "godförklaringen" av cirkus inte värt något eftersom drevet var planerat.

2. Lilltess misstag var inget misstag alls utan allt var planerat av lyan. Lilltess offrades för att rikta misstankar åt vissa håll. I så fall är det svårt att säga någonting för då är ulvarna otäckt sluga.
Ja det kan vara så också, det sticker ändå ut väldigt det där inlägget från Lilltess att rösta på cirkus med en lövtunn teori- och sedan GÖR hon det också?
Vi vet ju att Lilltess var ond, så varför inte försöka med något annat? Första kommentaren om lövtunn teori mot Cirkus skulle ju kunnat setts som ironi, har också för mig att hon försökte sig på en förklaring åt det hållet, så varför fullfölja det hon skrev, hon borde ju rimligen inse att mer el mindre alla skulle reagera på det?

Lobelia har också varit inne men även hon endast skämtat kort med LL , också en reaktion jag tycker är märklig!

Jag försöker verkligen att inte snöa in mig men tyckte onekligen att Mirtais beteende var mycket underligt när hon uppenbarligen letade saker som skulle vara komprometterande för mig - så till den grad att det blev rent hittepå. Men jag tänker inte rikta mina blickar bara åt ett håll!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 151
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2