Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med. Dessutom bör en vara försiktig med att teoria om shaggys tvillingroll. Det är dumt att hjälpa ulvarna att gissa vem som är den kvarvarande tvillingen.
Jag har inte teoriat om shaggys tvillingroll eller tvillingkamrat? ( DEN läxan lärde jag mig förra gången!)
Menar du att någon annan gjort det?
Annars håller jag med dig att ulvarna inte behöver hjälp att lista ut vare sig den rollen eller annan god roll.

Jag har mina teorier om vem som är kvarvarandevtvilling och lite mer eller mindre underbyggda gissningar av andra roller. Jag skriver många tankar men allt delar jag inte med mig av. En del för att jag vill se mer och annat för att det inte gynnar den goda sidan eller rent utav kan gynna ulvarna.

Ja så är det för mig också, jag funderar också mycket om vem som kan ha viken roll men jag delar sällan med mig "utan anledning" så att säga. Ofta riskerar det ju att gynna de onda mer än de goda att avslöja sådanna teorier.

Jag har inte teoriat om shaggys tvillingroll eller tvillingkamrat? ( DEN läxan lärde jag mig förra gången!)
Menar du att någon annan gjort det?
Annars håller jag med dig att ulvarna inte behöver hjälp att lista ut vare sig den rollen eller annan god roll.

Nej men du undrade varför det inte skrevs teorier i tråden efter att shaggy åkt ut och visat sig vara tvilling. Jag tolkade det som att du saknade reflektioner om det och då gav jag exempel en anlening till bristen på sådana. :)

Samma här. Det känns som alla teorier försvann med Lilltess igår. Innan det hade väl ganska många teorier om någon. Jag med som velade mellan Lobelia och Cirkus men det skrek ju ulv om Lilltess så mitt fokus hamnade där och nu är inte Cirkus lika på mot Dentaku idag och Lobelia inte lika på mot Cirkus så det känns som någon av dom kan veta något och frågan är då vem och vad?

Jo eller så har de samma problem som oss... Att de vet mindre och mindre :p

Nej men du undrade varför det inte skrevs teorier i tråden efter att shaggy åkt ut och visat sig vara tvilling. Jag tolkade det som att du saknade reflektioner om det och då gav jag exempel en anlening till bristen på sådana. :)
menade nu inte att det skulle stå glasklart i teorierna, men något att kunna gå på ,ändå

Samma här. Det känns som alla teorier försvann med Lilltess igår. Innan det hade väl ganska många teorier om någon. Jag med som velade mellan Lobelia och Cirkus men det skrek ju ulv om Lilltess så mitt fokus hamnade där och nu är inte Cirkus lika på mot Dentaku idag och Lobelia inte lika på mot Cirkus så det känns som någon av dom kan veta något och frågan är då vem och vad?
Tyvärr vet jag inget om cirkus, men jag kände liksom inte igen henne och jag har mest spelat med henne som god. Det hade inget direkt att göra med att jag var utsatt (förutom att jag vet vad jag var för roll och kan dra slutsatser utifrån det). Efter att jag teoriat om hur jag uppfattade henne har hon ändrat sig. En ny graverande omständighet har kommit upp och det är Lilltess referens till henne, jag kan liksom inte släppa att Cirkus var målet för Lilltess. Vad betyder det, var hon med och skämtade i lyan eller skämtade lyan om henne eller var det en helt oskyldig kommentar.

I det här sammanhanget är dock Bollen än skummare med sitt svar till lilltess. Det verkad liksom att hon var med på skämtandet, lite som flams i lyan men på fel plats. Men kan två lyckas skriva i samma tråd och felaktigt, oddsen talar emot, men det är ingen garanti. Jag köper heller inte riktigt Bollens förklaring till svaret, det passar int helt in i sammanhanget, inte med den uppsättningen smileys.

Nej ang tiderna har jag inget att säga, jag vet precis hur det är att vara upptagen IRL, har väl tom skrivit till dig idag att jag tror du jobbar och har svårt med tid att lägga in teroriinlägg då, samt välkomnade ett rejält sådant senare idag?
Jag tar def inte leken på allvar, även om det är kul!;)
Just nu har jag tid att sitta mycket och spåna då jag faktiskt är arbetslös för första gången i mitt ykesverksamma liv ( självvalt då jag sålt min firma)
Det jag reagerade på är ju att du var här i morse och väntade otåligt på resultatet och när det sedan kom knappt ägnade det en enda rad och reflektion?
När jag dagen innan hastigt reflekterade på en ledig minut fick jag ägna någon timme åt att förklara att det var en tankevurpa som smugit sig in. Tror du jag vill göra om det?

Det var en intressant fråga. Såg inte det från mobilen förut.
Just nu ser min lya ut
Matmissbrukaren, Dentaku och Lobelia/Artline (jag vet jag har svårt att släppa den där aningen)

Jag är också tvungen att titta på detta en gång extra.
Det ser ut som ett typiskt testamente från en som är rädd att ryka. Att lämna ett sånt är ju rätt så risky om man inte har någon specialinformation. Så för mig är det rimligt att tro att hon kan ha fått ett paket och siat någon av dessa som ond. Men varför i hela friden skriva ut 4 stycken, hon kan möjligen ha vetat nånting om en? Eller så visste hon ingenting och detta bara var hennes lösa tankar, men jag vill i allafall granska dessa fyra en extra vända.

Matmissbrukaren - alltså hon är lite blek i denna lek. Jag vet att det är rätt mkt nytt IRL, samtidigt så kanske hon bara smyger med? Å andra sidan så *tror* jag att Shaggy har med henne här pga detta med det ändrade inlägget - som ju har sin förklaring i att man faktiskt *kan* ändra inlägg ganska bra stund efter att det är postat.

Dentaku - tror jag är med på listan av samma anledning som MM och det har ju sin förklaring. Dentaku känns för mig ena stunden som en klockrent god, andra stunden gör hon grejer som kan tolkas som seriöst skumma.

Lobelia - är ytterligare nästa i Shaggys "testamente". Inte så konstigt. Det var ju henne hon la sin första röst på som hon sedan ändrade. Vad tycker jag om Lobelia då? Just nu.Jag vet inte. Jag får inget grepp här heller. Igår var hon ofokuserad och jag tyckte hon var skum. Idag känns hon mer som vanligt, lite försiktig möjligen. Jag funderar också runt rösten på mig. Det var iofs inte oväntad, men i ljuset av lilltess och hennes blooper - vad betydde Lobelias röst? Här saknar jag en pusselbit känner jag.

Artline är sista av de som Shaggy testamenterade om - alltså jag vet inte varför, möjligen den där tredjerösten på q1 som liksom skapade strömmen(enligt ga's röstteori) , men nu vet vi ju att andrarösten var lagd av en ulv så då känns Artlines röst något mindre graverande.

@Artline begriper jag mig inte riktigt på, satte mig och tänkte göra korta teori inlägg om alla men kom av mig. Kunde inte hitta något vettigt att skriva om henne. Aktiviteten helt okej, många småinlägg om lek och deltagare men alt gled liksom undan. Jag har spelat en gång tidigare med henne och tycker mig känna igen stilen men lite gnager det, både saken i sig och att flera klagat på min aktivitet. Det är liksom inte så att jag inte deltagit, jag har bara inte haft tid att vara mest aktiv utan ligger några snäpp ner på aktiva listan.

Vad är meningen med att anmärka på något som är uppenbart fel?

Tyvärr vet jag inget om cirkus, men jag kände liksom inte igen henne och jag har mest spelat med henne som god. Det hade inget direkt att göra med att jag var utsatt (förutom att jag vet vad jag var för roll och kan dra slutsatser utifrån det). Efter att jag teoriat om hur jag uppfattade henne har hon ändrat sig. En ny graverande omständighet har kommit upp och det är Lilltess referens till henne, jag kan liksom inte släppa att Cirkus var målet för Lilltess. Vad betyder det, var hon med och skämtade i lyan eller skämtade lyan om henne eller var det en helt oskyldig kommentar.

I det här sammanhanget är dock Bollen än skummare med sitt svar till lilltess. Det verkad liksom att hon var med på skämtandet, lite som flams i lyan men på fel plats. Men kan två lyckas skriva i samma tråd och felaktigt, oddsen talar emot, men det är ingen garanti. Jag köper heller inte riktigt Bollens förklaring till svaret, det passar int helt in i sammanhanget, inte med den uppsättningen smileys.

Varför Lilltess valde Cirkus är svårt att sia om men hon hade ju misstankar på sig igår och då var det kanske att hon skulle hänga på teorierna mot henne och sen skulle någon i lyan bli misstänksam mot Lilltess för någon slags alibi?

Hon skrev ju att hon skulle skriva en tunn teori och då verkade det ju som att hon ville få blickarna på sig eller ta bort dom från någon annan.

Menar du Bollens smileysvar till Lilltess?

Jag är också tvungen att titta på detta en gång extra.
Det ser ut som ett typiskt testamente från en som är rädd att ryka. Att lämna ett sånt är ju rätt så risky om man inte har någon specialinformation. Så för mig är det rimligt att tro att hon kan ha fått ett paket och siat någon av dessa som ond. Men varför i hela friden skriva ut 4 stycken, hon kan möjligen ha vetat nånting om en? Eller så visste hon ingenting och detta bara var hennes lösa tankar, men jag vill i allafall granska dessa fyra en extra vända.

Matmissbrukaren - alltså hon är lite blek i denna lek. Jag vet att det är rätt mkt nytt IRL, samtidigt så kanske hon bara smyger med? Å andra sidan så *tror* jag att Shaggy har med henne här pga detta med det ändrade inlägget - som ju har sin förklaring i att man faktiskt *kan* ändra inlägg ganska bra stund efter att det är postat.

Dentaku - tror jag är med på listan av samma anledning som MM och det har ju sin förklaring. Dentaku känns för mig ena stunden som en klockrent god, andra stunden gör hon grejer som kan tolkas som seriöst skumma.

Lobelia - är ytterligare nästa i Shaggys "testamente". Inte så konstigt. Det var ju henne hon la sin första röst på som hon sedan ändrade. Vad tycker jag om Lobelia då? Just nu.Jag vet inte. Jag får inget grepp här heller. Igår var hon ofokuserad och jag tyckte hon var skum. Idag känns hon mer som vanligt, lite försiktig möjligen. Jag funderar också runt rösten på mig. Det var iofs inte oväntad, men i ljuset av lilltess och hennes blooper - vad betydde Lobelias röst? Här saknar jag en pusselbit känner jag.

Artline är sista av de som Shaggy testamenterade om - alltså jag vet inte varför, möjligen den där tredjerösten på q1 som liksom skapade strömmen(enligt ga's röstteori) , men nu vet vi ju att andrarösten var lagd av en ulv så då känns Artlines röst något mindre graverande.

Shaggy var så pass oaktiv första dagen att jag är tveksam till att hon skulle fått ett paket med en sia. Borde inte brevbäraren vilja ha lite mer att gå på innan den delar ut ett sådant paket? Att dela ut en sia för att vara säker på att hinna dela ut den? Visst, men den borde isåfall gå till någon mer aktiv?

Lobelia och cirkus ställer till det rejält i min hjärna. Jag får inte ordning på någon av dem! Dessutom känns båda som duktiga och rutinerade spelare så jag känner ett behov att tolka allt de skriver med extra försiktighet - och det gör inte det hela lättare.

@Artline begriper jag mig inte riktigt på, satte mig och tänkte göra korta teori inlägg om alla men kom av mig. Kunde inte hitta något vettigt att skriva om henne. Aktiviteten helt okej, många småinlägg om lek och deltagare men alt gled liksom undan. Jag har spelat en gång tidigare med henne och tycker mig känna igen stilen men lite gnager det, både saken i sig och att flera klagat på min aktivitet. Det är liksom inte så att jag inte deltagit, jag har bara inte haft tid att vara mest aktiv utan ligger några snäpp ner på aktiva listan.

Vad är meningen med att anmärka på något som är uppenbart fel?

Jag menade inte alls att klaga på din aktivitet och det är tråkigt att du känner så. Det jag menade var att jag kände mig kluven till dig och ville ha mer att gå på för att jag är osäker.

Det är många jag är osäker på men att känna mig mer säker på dig känns viktigare eftersom det är dig jag röstade på igår.

Det är ju lustigt att både du och jag funderar på den där rösten på mig, men i olika ljus. Jag undrar ju varför hon valde just mig, var det för att misstänkliggöra dig som också röstat på mig? Eller var det för att misstänkliggöra mig? FAN vad jobbigt

Lobelia och cirkus ställer till det rejält i min hjärna. Jag får inte ordning på någon av dem! Dessutom känns båda som duktiga och rutinerade spelare så jag känner ett behov att tolka allt de skriver med extra försiktighet - och det gör inte det hela lättare.
Jag håller med. Det känns liksom rätt vettig när jag läser och sen - men vänta nu, de kan ju föra mig bakom ljuset?! Vad ska man tro egentligen. Jättesvårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30