Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi som inte har bollen som misstänkt.. Vem ska vi rösta på? :p

Jag har ärligt talat inte full koll på Bollen. Jag tycker ändå hon kommit med långa teoriinlägg med bra tankar. Man får ha i åtanke att hon är ny.

Jag är fortfarande inne på Lobelia och Cirkus för det har inte hänt speciellt mycket idag som finns att gå på. Inget jag har fått misstankar om iaf.

Igår: Jag och Dentaku misstänker varandra. Cirkus och Lobelia pucklar på varandra för glatta livet.

Idag: Är jag ganska övertygad om att jag hade fel om D. Cirkus och Lobelia är överens.

Hur ska man kunna hitta något vettigt när folk ändrar sig såhär :banghead:

Om det är så att "Annars kan jag rösta på cirkus med en astunn teori så kan ni sätta igång mot mig?" var tänkt dels som ett sätt för Lilltess att avsluta spelet och dessutom ge goda vibbar åt cirkus och de ulvar som argumenterade mot Lilltess tunna teori så skulle en ytterligare bonus bli att Lobelia såg lite skum ut, eftersom hon röstade på cirkus.

Det är väl det där dilemmat som vi alla brottas med.
Ville hon misstänkliggöra mig? eller Lobelia?
Eller ville hon bara bli utröstad? Så att ulvarna skulle få ett alibi och vem hon lag sin röst på hade ingen annan betydelse?

Alltså shaggy kan väl inte ha vetat att hon skulle åka ut så det var kanske inte menat som testamente?

Kolla upp är bra jag har också funderat över det där en del men det enda jag kom fram till var att de troligtvis inte är den kvarande tvillingen. (Brilliant slutsats, helt extraordinär! :laugh:)
Nope hon kan inte ha vetat och så många ulvar så tidigt i leken kan knappast siare eller spion kunnat fundera ut ens. Nu kanske jag inte skulle skrva det för jag är en av de utpekade, men en anledning till att de tog henne kan ju ha varit att hon haft för många rätt (eller att ulvarna vill att det ska se ut så).

Igår: Jag och Dentaku misstänker varandra. Cirkus och Lobelia pucklar på varandra för glatta livet.

Idag: Är jag ganska övertygad om att jag hade fel om D. Cirkus och Lobelia är överens.

Hur ska man kunna hitta något vettigt när folk ändrar sig såhär :banghead:

Vi är bara överens om att bollen_ är skum.
Jag har inte avskrivit henne helt

Det är väl det där dilemmat som vi alla brottas med.
Ville hon misstänkliggöra mig? eller Lobelia?
Eller ville hon bara bli utröstad? Så att ulvarna skulle få ett alibi och vem hon lag sin röst på hade ingen annan betydelse?

Hon kanske ville omisstänkliggöra er båda?

Hon verkade ha rätt mycket tidsbrist så hon ville nog bli utröstad. Men frågan är varför hon valde att göra det med just dig.

(har ändrat inlägget.. missade att lägga till ett O i omisstänkliggöra)

Nope hon kan inte ha vetat och så många ulvar så tidigt i leken kan knappast siare eller spion kunnat fundera ut ens. Nu kanske jag inte skulle skrva det för jag är en av de utpekade, men en anledning till att de tog henne kan ju ha varit att hon haft för många rätt (eller att ulvarna vill att det ska se ut så).

Ja jag håller med, skrev ju lite på det spåret här.

Jag är lite velig när det gäller lobelia, vacklar lite mellan att tro att hon är god och att hon är ond finns bååååde sådant som talar för och emot henne. T.ex så kan jag nämna ulvarnas val av shaggy. Shaggy misstänkte @Lobelia. Kan ulvarrna ha käkat shaggy för att sprida misstankar dit? Det talar för att Lobelia är god. Å andra sidan kanske shaggy blev käkad för att hon var ulvar på spåren, t.ex lobelia? det är ju också mycket troligt att käkningen av shaggy inte hadde ett dugg med lobelia att göra. Det här var bara ett exempel finns annat kring lobelia jag tycker är likadant "å ena sidan å andra sidan osv":p.

Hon kanske ville omisstänkliggöra er båda?

Hon verkade ha rätt mycket tidsbrist så hon ville nog bli utröstad. Men frågan är varför hon valde att göra det med just dig.

(har ändrat inlägget.. missade att lägga till ett O i omisstänkliggöra)

Ja det får hon förklara i "efter-lek-snacket"

Jag vet inte och det är vad jag grubblar mig blå på. Jag ska försöka släppa det ett tag. Jag vill faktiskt rösta

Nu har älgen tänkt ;)

Lilltess föreslår att hon ska rösta på cirkus. Lobelia misstänker redan cirkus och kommer alltså troligen att misstänka Cirkus ännu mer.

Alltså är cirkus god och Lobelia ond. Eller så är Cirkus ond och Lobelia god. Eller så är de båda onda. Eller goda.

Äh, jag skiter i det här och går till baren istället. Skål!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar