Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro, återigen sitter jag med för många ulvar och så några som eventuellt är neutrala... :banghead: @Dentaku har jag inte helt släppt även om det känns bättre idag, @bollen__ känns skum även om hon säger att det beror på att hon är nybörjare. @Artline får jag inget som helst grepp om, det känns bara som om det är något som skaver där. @Lobelia lutar allt mer åt neutral men jag skulle inte bli förvånad om jag har fel... @cirkus undrar jag fortfarande över lilltess, kan det vara så att det är ett alibiförsök? Vågar jag lita på vad jag tror?
@Matmissbrukaren och @glömmerallt smyger under radar för mig... :arghh:

Alltså nu börjar Mirtai segla upp på min misstänkt lista, det var inte så att jag och cirkus var såta vänner och överens igår, men inte höll vi på att slita av halsen, varför är det så viktigt att vi var dödsfiender igår och att vi ska vara bästisar idag @Mirtai ? Om nu lilltess verkligen ville så splitt mellan oss så kan ju lyan fortsätta och jobba på samma tema?

Nu har älgen tänkt ;)

Lilltess föreslår att hon ska rösta på cirkus. Lobelia misstänker redan cirkus och kommer alltså troligen att misstänka Cirkus ännu mer.

Alltså är cirkus god och Lobelia ond. Eller så är Cirkus ond och Lobelia god. Eller så är de båda onda. Eller goda.

Äh, jag skiter i det här och går till baren istället. Skål!

Baren känns lockande :D

Men är det inte väldigt långsökt att tro att Lilltess röst hade med Lobelia att göra?

Alltså nu börjar Mirtai segla upp på min misstänkt lista, det var inte så att jag och cirkus var såta vänner och överens igår, men inte höll vi på att slita av halsen, varför är det så viktigt att vi var dödsfiender igår och att vi ska vara bästisar idag @Mirtai ? Om nu lilltess verkligen ville så splitt mellan oss så kan ju lyan fortsätta och jobba på samma tema?

Det var ett sätt att försöka vara rolig inte mer än så :)

Nu har älgen tänkt ;)

Lilltess föreslår att hon ska rösta på cirkus. Lobelia misstänker redan cirkus och kommer alltså troligen att misstänka Cirkus ännu mer.

Alltså är cirkus god och Lobelia ond. Eller så är Cirkus ond och Lobelia god. Eller så är de båda onda. Eller goda.

Äh, jag skiter i det här och går till baren istället. Skål!

Alltså om planen var att få lobelia att misstänka cirkus mer borde väl båda vara goda, jag menar om lilltess var ond tillsammans med lobelia och ville att hon skulle misstänka C mer hade hon väl sagt det bara?:confused:

Jag skålar i te, skål!

Äh någon måste börja. Som många andra så finner jag @bollen__ s replkiskifte igår i samband med att lilltess dabbade sig skumt. Det verkade så kamratligt som om det var ett tema som inte var nytt, mängden smileys känns också i överkant med tanke på situationen, en kort replik som ska ha uppfattats som skämtsam. Så rolig var den inte om man inte har mer sammanhang.

Lobelia röstar på bollen_

Korta reflektioner
Cirkus och Lobelia verkar ha funnit varandra idag?
Mirtai säger sig ha avskrivit Dentaku, när hände det- måste ha missat när det svängde...
Alla andra misstänker allt och alla, så även jag...

Äh någon måste börja. Som många andra så finner jag @bollen__ s replkiskifte igår i samband med att lilltess dabbade sig skumt. Det verkade så kamratligt som om det var ett tema som inte var nytt, mängden smileys känns också i överkant med tanke på situationen, en kort replik som ska ha uppfattats som skämtsam. Så rolig var den inte om man inte har mer sammanhang.

Lobelia röstar på bollen_
du glömde feta rösten....

Kan inte någon förklara för mig varför Lobelia skulle bli misstänkt för att hon misstänkte Cirkus?

Jag tänker såhär att om lyan bestämt sig för att rösta ut mig och Lobelia inte är i lyan så är det ju galant att hon har bäddat för den utröstningen genom sin första röst. Då kommer ju hon bli ganska misstänkt eftersom det var hon och jag som låg i luven på varann igår

@Lobelia
Skämtsam? Vad fick du det i från? Jag skrev att jag skrev så för att jag tyckte att det var så bra om hon gjorde det för då hade jag ännu mer att misstänka henne för? Jag hade dessutom rätt, hon var ulv som jag misstänkte så det är väl knappast skumt?
Du känns ju bara skummare och skummare för mig. Jag vet dock fortfarande inte hur jag ska rösta. :banghead:

Dentaku - tycker hon fick oförtjänt mycket misstankar på sig från Cirkus igår.

Och där går Lobelia in och tycker Cirkus är skum med sitt beteende mot Dentaku.
Sedan kommer Lilltess in mitt i allt med sitt uttalande och leken stannar upp för en sekund då alla reagerar på vad hon skriver.

Mirtai var på Dentaku igår men har släppt henne idag.

Artline vet jag inte riktigt var jag har. Hon skriver inte mycket men av det hon skriver så vänder och vrider på dom stenar hon hittar.
Det känns lite som att hon smyger med men samtidigt bara är lite försiktig för att hon inte har koll på flera av oss.

Snurrfian har jag inga tankar om för tillfället och samma gäller Glömmerallt.
Får kika över dom och återkomma.

Q4 känns mer sansad i sin nya roll och verkar engagerad att hitta ulvar.

Bollen__ vet jag inte heller var jag har. Har inte kollat över henne heller men Cirkus och Lobelia finner henne skum och då undrar jag om någon av dom sitter på någon info.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023