Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet fortfarande varken ut eller in. Jag tycker inte att bollen_s kommentar igår var särskilt skum(men å andra sidan så fattade jag ju inte att Lilltess kommentar var apskum heller, så jag har tydligen inte världens bästa omdöme). En halvtimme kvar och jag känner mig fortfarande inte säker på något eller någon.

Hela vägen... det var väl teorilikt i början.

Det senaste var en ganska seriös fundering. Det kan väl inte vara så konstigt att fundera runt varför Lilltess ville rösta på Cirkus? Det bästa jag kan komma på är att det finns en koppling till dig eftersom du var den som mest uttryckligen misstänkte henne igår.

@Lobelia
Skämtsam? Vad fick du det i från? Jag skrev att jag skrev så för att jag tyckte att det var så bra om hon gjorde det för då hade jag ännu mer att misstänka henne för? Jag hade dessutom rätt, hon var ulv som jag misstänkte så det är väl knappast skumt?
Du känns ju bara skummare och skummare för mig. Jag vet dock fortfarande inte hur jag ska rösta. :banghead:
Och just det uppfattar jag som att du är skämtsam, åtminstone om du vill förklara ditt inlägg med det.

Jag måste ta och bestämma mig snart... Jag blir inte riktigt klok på @bollen__ hon kan vara nybörjare och lite ovan. Men hon kan även vara riktigt duktig och sitta i lyan. Jag har inte så mycket mer att gå på idag, lite skummare blev det nu när hon säger att hon inte alls är skämtsam, fast även jag uppfattade det som att hon försökte förklara tidigare att det var skämtsamt... Och om bollen nu är ond så undrar jag lite över @Artline som försökte försvara bollen...
Nej slutvelat
Snurrfian röstar på bollen_ pga kommentaren till lilltess igår och en del skumma inlägg som förklaras på olika sätt.

Jag måste ta och bestämma mig snart... Jag blir inte riktigt klok på @bollen__ hon kan vara nybörjare och lite ovan. Men hon kan även vara riktigt duktig och sitta i lyan. Jag har inte så mycket mer att gå på idag, lite skummare blev det nu när hon säger att hon inte alls är skämtsam, fast även jag uppfattade det som att hon försökte förklara tidigare att det var skämtsamt... Och om bollen nu är ond så undrar jag lite över @Artline som försökte försvara bollen...
Nej slutvelat
Snurrfian röstar på bollen_ pga kommentaren till lilltess igår och en del skumma inlägg som förklaras på olika sätt.
Jag kan bara hålla med, jag kastade in rösten med en halv tanke om att jag alltid kan ändra och så ville jag efter det höra mer om inlägget. Jag vet liksom du inte om jag har rätt men det gjorde mig ju knappast mindre misstänksam.

Jag får nog rösta på Lobelia idag igen.

Artline röstar på Lobelia

Samma motivering som igår (#602). Cirkus och Lobelia grejen känns bara märklig. Det skulle inte förvåna mig om båda av dem var onda.

Nej, jag kommer verkligen inte fram till något mer. Den enda vettiga teorin/gissningen jag har är att hela planen med Lilltess igår var att cirkus skulle framstå som god, vilket får mig att misstänka en ulv i fårakläder. Alltså:

Dentaku röstar på cirkus

Okej, nu får jag ta och rösta. Lillkillen vill inte komma till ro och jag måste krypa ner i sängen med honom.

Jag tror faktiskt inte att Bollen är ond som jag skrivit innan. Inte helt tydlig och klar men som jag skrev så känns hon mer ny och lite desperat letande efter teorier.

Den som mest driver på mot Bollen just nu känns som Lobelia. Eftersom jag känner att jag måste motivera det hela lite bättre så har jag tagit fram följande citat:

Alltså jag vill inte rösta som alla andra men tiden rinner iväg och q är den enda jag har en teori om....

Lobelia röstar på Dentaku, denataku har trots påpekande inte bytt ut sin avatar föreställande en psykopatisk Morran, bara att ha något som morrar som symbol när man spelar ulvspel är misstänkt.

Kanon att vi fick en ulv, men trist med Q.

Jag förstår alla som röstade på Q däremot gillar jag inte att det blir drev, det är bara de onda som tjänar på att många röstar på samma. Här var det så tydligt att Q var väldigt udda men även när någon hittar på en teori om någon som beter sig på vis X och det inte är till tillnärmelsevis så tydligt om det ens är korrekt, så hänger ett helt gäng på med tunna och många gånger likartade motiveringar. Det gäller i synnerhet dag ett och i viss mån dag 2.

De enda som vinner på detta är de onda, de kan gömma sig eller lägga udda röster enligt eget tycke utan att det egentligen märks eller man kan dra någon som helst slutsats efteråt. Ligger det däremot flera med 2 röster och det läggs en tredje på någon så säger det så otroligt mycket mer när så många fler röster kan vara potentiellt avgörande.

Hon skriver först att hon misstänker Q men röstar trots detta på Dentaku med en teori som ligger minst sagt åt det tunna hållet.

Lobelia skriver om att ulvar är de som vinner på att det skapas drev. Då kan de lägga uddaröster utan att det märks.

Jag tror faktiskt att det är precis vad som hänt här. Lobelia misstänker först Q men när drevet startar är det smartast att vända blicken åt ett annat håll. Genom att sedan skriva om att ulvar oftast gör så har hon ju skapat ett bra alibi åt sig själv.

Det har inget med off-topic kommentarer eller aktivitet att göra utan jag tycker Lobelia känns genomgående skum!

Mirtai röstar på Lobelia

Jag kan bara hålla med, jag kastade in rösten med en halv tanke om att jag alltid kan ändra och så ville jag efter det höra mer om inlägget. Jag vet liksom du inte om jag har rätt men det gjorde mig ju knappast mindre misstänksam.
Vi får väl se om vi får reda på det... ;)

Röstlista
21.23 Lobelia röstar på bollen__
21.37 Snurrfian röstar på bollen__
21.40 Artline röstar på Lobelia
21.41 Dentaku röstar på cirkus

Röstlista
21.23 Lobelia röstar på bollen__
21.37 Snurrfian röstar på bollen__
21.40 Artline röstar på Lobelia
21.41 Dentaku röstar på cirkus
21.42 Mirtai röstar på Lobelia

Jag får nog rösta på Lobelia idag igen.

Artline röstar på Lobelia

Samma motivering som igår (#602). Cirkus och Lobelia grejen känns bara märklig. Det skulle inte förvåna mig om båda av dem var onda.
Du får gärna rösta på mig om du anser jag är mest skum, men kan du inte motivera det lite närmre, vad är det som är så skumt? Och som inte förändrats idag. Det har ju kommit fram en hel del till som du skulle kunna bygga din teori på.

jag sitter och skärskådar Artline och Lobelia just nu, velar mellan dem samt även att cirkus finns med på ett hörn.....:down:

Okej, nu får jag ta och rösta. Lillkillen vill inte komma till ro och jag måste krypa ner i sängen med honom.

Jag tror faktiskt inte att Bollen är ond som jag skrivit innan. Inte helt tydlig och klar men som jag skrev så känns hon mer ny och lite desperat letande efter teorier.

Den som mest driver på mot Bollen just nu känns som Lobelia. Eftersom jag känner att jag måste motivera det hela lite bättre så har jag tagit fram följande citat:

Hon skriver först att hon misstänker Q men röstar trots detta på Dentaku med en teori som ligger minst sagt åt det tunna hållet.

Lobelia skriver om att ulvar är de som vinner på att det skapas drev. Då kan de lägga uddaröster utan att det märks.

Jag tror faktiskt att det är precis vad som hänt här. Lobelia misstänker först Q men när drevet startar är det smartast att vända blicken åt ett annat håll. Genom att sedan skriva om att ulvar oftast gör så har hon ju skapat ett bra alibi åt sig själv.

Det har inget med off-topic kommentarer eller aktivitet att göra utan jag tycker Lobelia känns genomgående skum!

Mirtai röstar på Lobelia

Vad menar du jag vunnit på att inte följa strömmen?
Jag valde mellan 2 OT motiveringar, den ena att morran skulle indikera ondhet och den anda att långben (hunden jag syftade på) skulle göra det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar