Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Jag kan mycket väl komma att ändra senare för min missta le är inte så stark men vill ändå rösta nu för att få lite fart på leken och röstandet

glömmerallt röstar på lobelia

För att hennes röst känns mest få dig av alla plus att baserat på röstningen å vem som åkte och hur specialrollerna kan tänkas agera så finner jag det mycket osannolikt att hon skulle vara röstfifflaren eller BM och det är två som är extra viktigt att inte rösta ut.

"För att hennes röst känns mest få dig av alla..." Jag har läst om några gånger och kommer verkligen inte fram till vad du försöker säga? :p

Jag fattar inte varför alla som hade två röster på sig igår skulle vara goda? Och varför det skulle vara lika likgiltigt att lägga en andraröst (jag och Lobelia) som en första (resten av de du räknade upp som möjliga ulvar)?

De måste inte vara goda, utan hela inlägget var en möjlig hypotes om ett scenario. Men jag tänker att om en ulv riskerat att åka (pga två röster) så hade någon enkelt kunnat lägga en tredjeröst utan att verka alltför ulvig eftersom det var första DL, och på så sätt minskat risken. Ungefär samma resonemang som qitis har i ett annat inlägg (ingen av de med två röster valde att ändra röst och lägga en tredjeröst för att rädda sig själv).

varför tycker du inte att hemlig är lika lite trolig som får eftersom hon följde goda heffaklumpens röst på padington? Eftersom du tycker att paddington är minst trolig får, eftersom att hon följde goda Artlines röst?

Jag tycker nog att hemlig är lite mer misstänkt än Paddington eftersom Artline som var bevisat god hyste misstankar mot henne. Men i det här läget behöver det såklart inte betyda något eftersom Artline inte hade någon inside info.

Jag hade inte vågat utesluta att någon av dem med två röster på sig är ulvar, från min erfarenhet i lyan är alibiröstning inte helt ovanligt (men det kan såklart lika gärna ha skett på någon med en röst på sig, eller inte alls). Och finns både en och en annan spelare som inte drar sig ett dugg för att rösta ut kollegor. Andelen ulvar brukar ju återspegla storleken på startfältet alternativt variera lite beroende på eventuella specialroller, så att tro att lyan nödvändigtvis skulle bete sig på ett visst sätt för att de "bara är tre" (om vi utgår från det) tror jag kan vara lite vanskligt. De är ju rimligtvis inte starkare/svagare kontra goda sidan än i ett större startfält egentligen. Så kanske, kanske inte, men jag skulle gissa att det beror på vilka som sitter i lyan.

Jag har verkligen inte uteslutit att någon av dessa skulle vara ulvar, men om jag ska sannolikhetsranka alla spelare så sätter jag ändå dessa lite lägre ner på min ulv-lista.

15.58 Heffaklumpen röstar på Paddington
17.52 Artline röstar på hemlig
17.55 Mistimed röstar på Lobelia
18.04 qitis röstar på heffaklumpen
19.24 hedinn röstar på Artline
19.47 hemlig röstar på Paddington
20.05 iiantazie röstar på qitis
20.13 flyingchange röstar på Niyama
20.45 glömmerallt röstar på flyingchange
21.20 Lobelia röstar på qitis
21.24 Paddington röstar på hemlig
21.26 Niyama röstar på heffaklumpen

Heffaklumpen lynchas bybo
Artline
käkas bybo

Hur tänker du här egentligen, är det inte lite väl många om?

Vi är eniga om att Paddis, hemlig och Q har två röster det är i stor sett det enda.

Beroende på hur borgmästare och röstfifflar röstar så kunde alla med minst en röst lynchats igår (en röstfiffleröst + att borgmästaren har utslagsröst om det blir lika). Nu hände inget av detta utan Heffaklumpen lynchades med eller utan borgmästare/röstfifflares hjälp så det är ganska ointressant tills vi får mer koll på rollerna. Men du pekar ut att enbart Paddis, hemlig och Q, Här borde du fylla på med mig (Lobelia), Niyama och dig (FC) då vi också riskerade att lynchas. Och om vi dessutom räknar med att borgmästaren faktiskt har en extraröst så kunde vem som helst bli lynchad, men det ser jag som otroligt.

Du fortsätter med "Om ulvarna var likgiltiga till vem som åkte pga alla dessa var goda så återfinns ulvarna bland Lobelia, Mistimed, hedinn, iiantazie, Niyama eller glömmerallt. "Vet du möjligen att de är goda så det är en godförklaring av Paddis Quitis och Hemlig, om du inte vet om de är goda eller inte blir det lite väl mycket om, i synnerhet som fler riskerade lynch på samma premisser och i så fall också ska vara goda (jag, Niyama och du själv) för detta om ska uppfyllas.

Ytterligare en fortsättning " Fåret borde ju rimligtvis försöka följa ulvarna i lyncherna, vilket betyder att någon av dem som la en andra röst (hemlig, Lobelia, Paddington, Niyama) är de troligaste fåren."

Du har alltså i samma inlägg (om man tar med att fler riskerade att bli lynchade) spekulerat med mig som god+ ulv + får. Flera andra placerar du också i minst 2 roller.

Jamen det är ju fortfarande väldigt många om, och de flesta kan fortfarande vara goda eller onda? Jag spekulerar i ett möjligt scenario som kan vara jättefel, jätterätt eller någonstans mittemellan. Men eftersom ulvarna inte vet hur röstfifflaren och borgmästaren röstat så är det säkrare för ulvarna OM någon av dem får två röster att om möjligt lägga en tredjeröst på en eller flera goda, så att en ulv inte riskerar att ryka vid en eventuell lottning. Det måste inte vara så - ulvarna kan absolut vara beredda att offra en av sina egna för att få bra alibi senare i leken - men det KAN vara så. Och fåret måste inte följa en ulv (även om det känns som ett bra sätt för fåret att jobba i ulvarnas favör och kanske hinta lite till ulvarna om att den är fåret, för att inte bli käkad), däremot är det väl mindre troligt att fåret lägger en andraröst på en ulv.

Jag kan mycket väl komma att ändra senare för min missta le är inte så stark men vill ändå rösta nu för att få lite fart på leken och röstandet

glömmerallt röstar på lobelia

För att hennes röst känns mest få dig av alla plus att baserat på röstningen å vem som åkte och hur specialrollerna kan tänkas agera så finner jag det mycket osannolikt att hon skulle vara röstfifflaren eller BM och det är två som är extra viktigt att inte rösta ut.
Kan du inte utveckla lite, jag förstår inte alls vad du menar med "För att hennes röst känns mest få dig av alla". Också är det inte lite passé att basera sin röst på det som hände före DL1.

Och att rösta på någon som du inte tror är röstfifflaren eller BM är väl i och för sig lovvärt, men är det inte bättre att försöka att rösta på en du tror är ond i första hand? Vad i mitt agerande får dig att tro att jag inte är BM eller röstfifflare förresten?

@iiantazie jag tycker också att q är skum av samma orsaker som du men det går inte riktigt ihop med dina övriga teorier i inlägget? Jag tycker det känns risk att rösta på q av samma anledningen som att jag inte vill rösta på niyama
Med tanke på niyamas tidigare inlägg och q's teoriinlägg tror jag inte att q är fifflare/bm. Det känns bättre att gå efter någon jag misstänker än någon jag inte har någon åsikt om.

15.58 Heffaklumpen röstar på Paddington
17.52 Artline röstar på hemlig
17.55 Mistimed röstar på Lobelia
18.04 qitis röstar på heffaklumpen
19.24 hedinn röstar på Artline
19.47 hemlig röstar på Paddington
20.05 iiantazie röstar på qitis
20.13 flyingchange röstar på Niyama
20.45 glömmerallt röstar på flyingchange
21.20 Lobelia röstar på qitis
21.24 Paddington röstar på hemlig
21.26 Niyama röstar på heffaklumpen

Dom med två röster (hoppas jag får till mina tankar rätt nu):
Paddington (första rösten av goda Heffaklumpen och andra av mig)
Hemlig (första rösten av Art och andra av Paddington)
Heffaklumpen (första rösten av Q och andra av Niyama
Qitis (första av iiantazie och andra av av Lobelia)

Heffa var god, likaså Art. Så om man tänker att fåret följde en ulv så lämnar det Q som ulv och Niyama som får, eller iiantazie som ulv och Niyama som får.
Detta då de första att rösta på mig och Paddington var goda.

Därför ska jag kolla lite extra på Q och iiantazie just nu. Hellre en ulv än ett får, men hellre fåret än en god.
Q hade typ liknande tankar som jag, måste läsa hennes inlägg igen.

Kan du inte utveckla lite, jag förstår inte alls vad du menar med "För att hennes röst känns mest få dig av alla". Också är det inte lite passé att basera sin röst på det som hände före DL1.

Och att rösta på någon som du inte tror är röstfifflaren eller BM är väl i och för sig lovvärt, men är det inte bättre att försöka att rösta på en du tror är ond i första hand? Vad i mitt agerande får dig att tro att jag inte är BM eller röstfifflare förresten?

Det ska stå fårig inte få dig

Jag tycker det är fullt rimligt att basera rösten på gårdens röstning, speciellt eftersom jag har möjlighet att ändra om jag hittar nått skummade senare, anledning till att lägga rösten nu är att få mer att gå på.

Du la ingen udda röst och den du röstade på åkte inte, det gör det mindre troligt men inte omöjligt att du har de rollerna. Och teorin är att du är får, det andra är mest ett tillägg.

Jag ska försöka tänka lite högt. Paddington, hemlig och qitis hade två röster var igår och beroende på hur borgmästaren och röstfifflaren röstade så skulle någon av dem potentiellt ha kunnat lynchas. Om ulvarna var likgiltiga till vem som åkte pga alla dessa var goda så återfinns ulvarna bland Lobelia, Mistimed, hedinn, iiantazie, Niyama eller glömmerallt. Om de nu bara är tre ulvar så kanske det är ett reellt scenario, man ville inte chansa och riskera att en ulv rök i första DL? Å andra sidan finns ju fåret också, och så länge det lever förlorar inte ulvarna. Fåret borde ju rimligtvis försöka följa ulvarna i lyncherna, vilket betyder att någon av dem som la en andra röst (hemlig, Lobelia, Paddington, Niyama) är de troligaste fåren. Och av dem känns Paddington minst trolig iom att hon följde den goda Artlines röst på hemlig.
Du glömde Heffa i din uppräkning. Vi var fyra som hade två röster vardera igår.
Och alla av oss var potentiella att åka med eller utan röster/övervikt från BM å röstfifflare
Jag är fundersam till att när 1/3 av lekens deltagare som är uppe för lynch att ingen av dem skulle vara ond. Heffas roll vet vi, min roll vet jag och av övriga två är jag fortfarande skeptisk till Hemlig.

Jag vet att du är ganska ny som deltagare men jag ser det ganska så osannlikt att fåret skulle följa ulvarna slaviskt i röstningarna. Fåret ingår i vinstvillkoren och om man hittar endera en ulv eller fåret själv kan man hitta samband däremellan så fåret kommer nog försöka hålla sig lite på sin kant å försöka att inte dra åt sig någon uppmärksamt med risken att ulvarna käkar denne istället (vilket händer allt som oftast, speciellt om @Snurrfian :love: ingår i lyan :D )

Det ska stå fårig inte få dig

Jag tycker det är fullt rimligt att basera rösten på gårdens röstning, speciellt eftersom jag har möjlighet att ändra om jag hittar nått skummade senare, anledning till att lägga rösten nu är att få mer att gå på.

Du la ingen udda röst och den du röstade på åkte inte, det gör det mindre troligt men inte omöjligt att du har de rollerna. Och teorin är att du är får, det andra är mest ett tillägg.
Vad i min röst var fårigt? Du har inte motiverat d u anse det utan bara sagt det.

Men du har en poäng med bm/röstfifflare inser jag nu, men det gäller ett par till. Det är också en ganska svag koppling då en extraröst kan läggas på någon annan än man själv röstar på och övertrumfar BMs utslagsröst. Hade det bara funnits en liknande roll hade det varit lite mer hållbart.

Tycker det var en intressant första DL, som blev lite klarare nu när jag sovit på saken. Tycker det känns troligast att heffa inte åkte genom lottning faktiskt, eftersom vi både har en BM och en röstfifflare (förutsatt att röstfifflaren nu röstade på samma dolt som öppet). Antingen så röstade fifflaren på heffa, eller så röstade fifflaren med uddaröst och BM röstade på heffa. Tredje alternativet är att både BM och fifflaren röstade uddaröster, men om jag kommer ihåg matten rätt så är det typ 1/11 att både BM och fifflaren ligger bland uddarösterna, rent statistiskt sätt. Möjligheten finns ju såklart också att BM lagt en extraröst/skonat sig själv om BM var en av de andra med två röster, men annars har jag svårt att se att hen skulle göra det.

@Mirtai - Om BM skonar någon som inte blir lynchad, är skoningen förbrukad då?

qitis tycker jag känns skum. Först röstar hon på heffa för att heffa letar får istället för ulvar, och då får hon heffa till ulv. Sedan ägnar qitis halva sitt teoriinlägg åt att leta efter fåret själv. Känns suspekt, är det kanske en ulv som ber fåret att hinta tydligare, eller ett får som vinkar? Är benägen att rösta här om jag inte hittar något mer suspekt.

Enligt min teori om hur heffa åkte håller jag då Niyama en aaaaning åt det goda hållet, men håller öppet för ändring.
Förstår inte hur du menar med din teori om hur heffa åkte att Niyama är god?
Hon la ju andrarösten på heffa.

Vad i min röst var fårigt? Du har inte motiverat d u anse det utan bara sagt det.

Men du har en poäng med bm/röstfifflare inser jag nu, men det gäller ett par till. Det är också en ganska svag koppling då en extraröst kan läggas på någon annan än man själv röstar på och övertrumfar BMs utslagsröst. Hade det bara funnits en liknande roll hade det varit lite mer hållbart.
Det är väl dock sällan en röstfifflare lägger en annan röst dold än i tråden i DL 1, när det finns spioninfo. Är väl ungefär samma ”regel” där som att ängeln skyddar sig själv första natten. Så den kopplingen skulle jag inte säga är svag.

Förstår inte hur du menar med din teori om hur heffa åkte att Niyama är god?
Hon la ju andrarösten på heffa.
Det finns en möjlighet att fifflare/bm röstade på heffa. Jag tycker q är skum, så av q och Niyama ser Niyama ut att vara fifflare/bm om den finns där. Är dock absolut en möjlighet att både bm och fifflare finns någon annan stans, så jag vågar inte godförklara Niyama än.

Det finns en möjlighet att fifflare/bm röstade på heffa. Jag tycker q är skum, så av q och Niyama ser Niyama ut att vara fifflare/bm om den finns där. Är dock absolut en möjlighet att både bm och fifflare finns någon annan stans, så jag vågar inte godförklara Niyama än.
Känns som väldigt vaga grunder för godförklaring så tidigt, för mig. Men oj, då vet jag vad du menar i alla fall :).

Det är väl dock sällan en röstfifflare lägger en annan röst dold än i tråden i DL 1, när det finns spioninfo. Är väl ungefär samma ”regel” där som att ängeln skyddar sig själv första natten. Så den kopplingen skulle jag inte säga är svag.
Det är alla möjligheter sammantaget jag syftar på, men ja du har rätt.

Det är vanligt att fåret följer en ulv i första lunchen för att visa sig. Och eftersom vi vet att art och heffa är goda nu så ger det dig och niyamas kvar och jag anser det som högre risk att @Niyama har de rollerna en dig därför jag kommenterade det. Inte att det var en anledning att röta på dig utan mer att det inte fanns någon tydlig anledning Tt låta bli. Försökte vara kortfattad enklare med korta inlägg från telefonen.

Angående att rösta annorlunda i tråden så visst är det möjligt men de goda borde vila vida sig för godalyan. Speciellt första dagen.

Känns som väldigt vaga grunder för godförklaring så tidigt, för mig. Men oj, då vet jag vad du menar i alla fall :).
I inlägget du citerade skrev jag ju att jag inte vågade godförklara henne än? :D Hon kan vara precis hur ond som helst, men tycker inte DL1 pekar på henne som ond utan att ha mer info.

qitis tycker jag känns skum. Först röstar hon på heffa för att heffa letar får istället för ulvar, och då får hon heffa till ulv. Sedan ägnar qitis halva sitt teoriinlägg åt att leta efter fåret själv. Känns suspekt, är det kanske en ulv som ber fåret att hinta tydligare, eller ett får som vinkar? Är benägen att rösta här om jag inte hittar något mer suspekt.
Med tanke på niyamas tidigare inlägg och q's teoriinlägg tror jag inte att q är fifflare/bm. Det känns bättre att gå efter någon jag misstänker än någon jag inte har någon åsikt om.
iiantazie röstar på qitis enligt ovanstående teori

nu ska jag försöka hitta på någonting vettigt resten av kvällen, så kan inte garantera att jag håller mig uppdaterad :)

I inlägget du citerade skrev jag ju att jag inte vågade godförklara henne än? :D Hon kan vara precis hur ond som helst, men tycker inte DL1 pekar på henne som ond utan att ha mer info.
Vad får dig att tro att BM eller RF skulle lägga en andraröst och riskera att outa sig redan dag 1? Det känns ju lite onödigt riskabelt?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar