Tycker det var en intressant första DL, som blev lite klarare nu när jag sovit på saken. Tycker det känns troligast att heffa inte åkte genom lottning faktiskt, eftersom vi både har en BM och en röstfifflare (förutsatt att röstfifflaren nu röstade på samma dolt som öppet). Antingen så röstade fifflaren på heffa, eller så röstade fifflaren med uddaröst och BM röstade på heffa. Tredje alternativet är att både BM och fifflaren röstade uddaröster, men om jag kommer ihåg matten rätt så är det typ 1/11 att både BM och fifflaren ligger bland uddarösterna, rent statistiskt sätt. Möjligheten finns ju såklart också att BM lagt en extraröst/skonat sig själv om BM var en av de andra med två röster, men annars har jag svårt att se att hen skulle göra det.
@Mirtai - Om BM skonar någon som inte blir lynchad, är skoningen förbrukad då?
qitis tycker jag känns skum. Först röstar hon på heffa för att heffa letar får istället för ulvar, och då får hon heffa till ulv. Sedan ägnar qitis halva sitt teoriinlägg åt att leta efter fåret själv. Känns suspekt, är det kanske en ulv som ber fåret att hinta tydligare, eller ett får som vinkar? Är benägen att rösta här om jag inte hittar något mer suspekt.
Enligt min teori om hur heffa åkte håller jag då
Niyama en aaaaning åt det goda hållet, men håller öppet för ändring.