lite funderingar kring lynchen igår
Det var 4 som hade två röster var öppet i tråden ( röstfifflare och bm kan dock ha lagt en extraröst som påverkat utfallet) , alla hade fått sina röster minst 4 minuter innan DL-time up
Så samtliga borde kunnat ändra till någon så den skulle få tre röster för att i största möjliga mån förhindra att den åkte ut
Ingen gjorde det, nu vet jag ju min egen roll så lämnar över till er andra att spekulera över det, men min spontana tanke är att av de tre som är kvar i leken som hade två röster på sig -så verkade ingen vilja se till att rädda sig själv, åtminstone inte öppet
Paddington angav visserligen det som ett delskäl men valde att inte lägga en tredje röst på tex heffaklumpen eller mig .Pga det vill jag försiktigt hålla paddington som kanske god ,även om jag inte kan veta säkert
Lite funderingar kring fåret: hur kan den tänkas ha röstat?
Artline vet vi ju var god. så Paddis andra röst på hemlig var definitivt inte ett får som ville följa en ulvs röst (vilket ju varit ett populärt sätt för fåret genom tiderna att visa sig för lyan därför jag resonerar om det)
Hemligs andra röst på paddington var inte heller en följaefter-röst av ett får då Heffaklumpen ju bevisligen var god.
Om fåret velat följa en ulvs röst så borde inte Mistimed , glömmerallt , hedinn eller flyingchange vara får då de lade udda röster
Enligt principen att fåret följer en ulvs röst så kan dock Lobelia ha följt iiantazies röst på mig? Så potentiellt är båda misstänkt onda för mig -. Lobelia som får i första hand och iiantazie som ulv i så fall . Håller mina ögon öppna på dem båda
Faktiskt så kan enligt samma princip leda till funderingen till att Niyama skulle kunna vara får då hon följde min röst på Heffaklumpen. Där vet ju jag att det inte stämmer då jag inte är ulv . Niyama kan för det ändå vara ond , jag har ingen aning om det
har inte hunnit tänka så mycket längre än men vill posta mina tankar så här långt