Slaget om ridskolan! (ulvlek)

jag förstår inte riktigt hur du tänker - du röstar på Q för att du inte tror denne är fifflare/bm, inte för att du tror denne har en ond roll? Det finns ju fler goda roller än fifflare å bm.
Nej, om du tittar tillbaka bland mina inlägg teoriade jag om q som får eller ulv.
qitis tycker jag känns skum. Först röstar hon på heffa för att heffa letar får istället för ulvar, och då får hon heffa till ulv. Sedan ägnar qitis halva sitt teoriinlägg åt att leta efter fåret själv. Känns suspekt, är det kanske en ulv som ber fåret att hinta tydligare, eller ett får som vinkar? Är benägen att rösta här om jag inte hittar något mer suspekt.

Anledningen till att jag inte nämnde heffa var för att hon blev lynchad och således inte är kvar i ulvspekulationerna :) Jag är väl medveten om att det verkligen inte är säkert att alla med två röster igår är goda, det kan mycket väl finnas en ulv insmugen bland dem. Men jag känner också att jag måste börja teoriandet någonstans och jag tror definitivt inte att alla ulvar finns ibland de som fick två röster igår.
lägga en andraröst på en ulv i ett läge där en andraröst innebär att ulven kan hamna i lottning.
okey, förstår hur du tänker, men håller inte riktigt med :)
Ska försöka förklara. Igår när vi inte satt på facit så var det fyra deltagare uppe för lynch (bara fåret hade koll på vilka som var goda/onda och lyan hade koll på de sina)
Idag är det "lätt" räkna bort den som lynchades (Heffa) eftersom alla vet dennes roll, MEN igår ingick denne i gårdagens strategispel om man kan kalla det så, så att göra en teori idag som inte baserar på helheten är lite vanskligt tycker jag.

Röstlista DL2
17.20 Glömmerallt röstar på lobelia
18.40 iiantazie röstar på qitis
18.52 hemlig röstar på iiantazie
19.50 flyingchange röstar på Lobelia

Lobelia 2
qitis 1
iiantazie 1

Hoppas att det är ok att jag uppdaterar röstlistan även om jag ät lynchad :)

Lägger min röst nu så har jag iaf lagt den

qitis röstar på Lobelia

Enligt teori tidigare idag
Enligt principen att fåret följer en ulvs röst så kan dock Lobelia ha följt iiantazies röst på mig? Så potentiellt är båda misstänkt onda för mig -. Lobelia som får i första hand och iiantazie som ulv i så fall . Håller mina ögon öppna på dem båda

håller precis med glömmerallt i vad hon skriver också. att är Lobelia får tror jag iiantazie är ulv
Och dessutom att lobelia inte torde ha en god specialroll utifrån vad hon skriver och resonerar
Är väldigt misstänksam mot iiantazie också

Röstlista DL2
17.20 Glömmerallt röstar på lobelia
18.40 iiantazie röstar på qitis
18.52 hemlig röstar på iiantazie
19.50 flyingchange röstar på Lobelia
20.38 qitis röstar på Lobelia

Lobelia 3
qitis 1
iiantazie 1

Min ångest blev triggad av hela stallgrejen glatt påhejjat av PMSen från helvetet. Jag tror nu att det hela kommer lösa sig men you can't reason with anxiety osv.
Men jag är okej, kände bara att leken var en onödig stress när jag knappt hängde med i det jag läste.
Ja absolut ta hand om dig. Här också problem med ångest så vet att den inte är så logisk jämt. :heart

Egentligen är jag frestad att rösta på dig pga av ditt cirkelresonmang jag är möjligt får för att jag följer en ulvs röst, samma ulv mistänker du endast är ulv för att jag får och är därmed utesluten att rösta på. Båda kan liksom inte stämma samtidigt.

Inget blir dock bättre för att jag röstar på dig för att du tillämpar hönan och ägget logik, jag har dock ingen koll på om du är ulv eller inte men som ulv skulle du förmodligen försökt hitt en teori om någon lyan kan ha bättre nytta av att få ut.

Ett alternativ för mig är att rösta på quitis eller ii då jag misstänker att alla som hade två röster igår inte var goda, men starkare teori har jag inte där. Vi behöver verkligen få ut en ulv nu när 2 goda rykt annars kan leken bli kort.

Lägger min röst nu så har jag iaf lagt den

qitis röstar på Lobelia

Enligt teori tidigare idag

håller precis med glömmerallt i vad hon skriver också. att är Lobelia får tror jag iiantazie är ulv
Och dessutom att lobelia inte torde ha en god specialroll utifrån vad hon skriver och resonerar
Är väldigt misstänksam mot iiantazie också

Kan du utveckla var du misstänker @iiantazie?

Min ångest blev triggad av hela stallgrejen glatt påhejjat av PMSen från helvetet. Jag tror nu att det hela kommer lösa sig men you can't reason with anxiety osv.
Men jag är okej, kände bara att leken var en onödig stress när jag knappt hängde med i det jag läste.
Kram hoppas det löser sig:heart

men varför röstar du på den du tror är får istället för den du tror är ulv @qitis - visserligen ingår bägge i vinstvillkoren men bara ulvar käkar.

Egentligen är jag frestad att rösta på dig pga av ditt cirkelresonmang jag är möjligt får för att jag följer en ulvs röst, samma ulv mistänker du endast är ulv för att jag får och är därmed utesluten att rösta på. Båda kan liksom inte stämma samtidigt.

Inget blir dock bättre för att jag röstar på dig för att du tillämpar hönan och ägget logik, jag har dock ingen koll på om du är ulv eller inte men som ulv skulle du förmodligen försökt hitt en teori om någon lyan kan ha bättre nytta av att få ut.

Ett alternativ för mig är att rösta på quitis eller ii då jag misstänker att alla som hade två röster igår inte var goda, men starkare teori har jag inte där. Vi behöver verkligen få ut en ulv nu när 2 goda rykt annars kan leken bli kort.

Jag vill inte rösta på Q eller ii , så om du vill att jag ska ändra min röst från dig bör du rösta på någon annan än dem

Kan du utveckla var du misstänker @iiantazie?
I det citerade från mitt resonemang tidigare idag.

Här är hela inlägget
lite funderingar kring lynchen igår
Det var 4 som hade två röster var öppet i tråden ( röstfifflare och bm kan dock ha lagt en extraröst som påverkat utfallet) , alla hade fått sina röster minst 4 minuter innan DL-time up
Så samtliga borde kunnat ändra till någon så den skulle få tre röster för att i största möjliga mån förhindra att den åkte ut
Ingen gjorde det, nu vet jag ju min egen roll så lämnar över till er andra att spekulera över det, men min spontana tanke är att av de tre som är kvar i leken som hade två röster på sig -så verkade ingen vilja se till att rädda sig själv, åtminstone inte öppet
Paddington angav visserligen det som ett delskäl men valde att inte lägga en tredje röst på tex heffaklumpen eller mig .Pga det vill jag försiktigt hålla paddington som kanske god ,även om jag inte kan veta säkert

Lite funderingar kring fåret: hur kan den tänkas ha röstat?

Artline vet vi ju var god. så Paddis andra röst på hemlig var definitivt inte ett får som ville följa en ulvs röst (vilket ju varit ett populärt sätt för fåret genom tiderna att visa sig för lyan därför jag resonerar om det)
Hemligs andra röst på paddington var inte heller en följaefter-röst av ett får då Heffaklumpen ju bevisligen var god.
Om fåret velat följa en ulvs röst så borde inte Mistimed , glömmerallt , hedinn eller flyingchange vara får då de lade udda röster

Enligt principen att fåret följer en ulvs röst så kan dock Lobelia ha följt iiantazies röst på mig? Så potentiellt är båda misstänkt onda för mig -. Lobelia som får i första hand och iiantazie som ulv i så fall . Håller mina ögon öppna på dem båda

Faktiskt så kan enligt samma princip leda till funderingen till att Niyama skulle kunna vara får då hon följde min röst på Heffaklumpen. Där vet ju jag att det inte stämmer då jag inte är ulv . Niyama kan för det ändå vara ond , jag har ingen aning om det

har inte hunnit tänka så mycket längre än men vill posta mina tankar så här långt

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025